دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12

گوگل در رویداد Google I/O امسال، تمام تغییرات عمده جدیدی را که در اندروید 12 وارد می‌شود، توضیح داد. پس از آن، اندروید 12 بتا را برای همه گوشی‌های پیکسل سازگار به همراه برخی از گوشی‌های منتخب غیر پیکسلی از OnePlus، Xiaomi، OPPO و دیگران منتشر کرد. اگر نمی‌توانید منتظر بمانید تا اندروید 12 را تا انتشار پایدار آن امتحان کنید، که قرار است بعد از ماه آگوست اتفاق بیفتد، در اینجا نحوه نصب و امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12 بر روی دستگاه سازگار خود را فوراً مشاهده می‌کنید.

امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12
امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12

دستگاه های سازگار با اندروید 12 بتا

برای امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12 اولین چیزی که باید بدانید این است که آیا دستگاه اندرویدی شما با برنامه اندروید 12 بتا سازگار است یا خیر. به غیر از دستگاه های پیکسل خود گوگل، مجموعه ای از دستگاه های دیگر از شیائومی، OPPO، OnePlus و چند دستگاه دیگر نیز بخشی از این برنامه هستند.

قابل ذکر است، هیچ یک از دستگاه های الجی در حال حاضر بخشی از برنامه اندروید 12 بتا نیستند. Google و سایر OEM ها می توانند در آینده برای دستگاه های بیشتری پشتیبانی کنند.

برنامه اندروید 12 بتا: آنچه باید بدانید

قبل از اینکه بخواهید اندروید 12 بتا را روی گوشی خود نصب کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید.

  • اندروید 12 – بدیهی است – هنوز در مرحله بتا است، بنابراین باگ‌ها و مشکلات پایداری وجود خواهد داشت. اگر ثبات برای شما بسیار مهم است، از نصب بتا خودداری کنید یا حداقل تا انتشار بعدی صبر کنید.
  • نصب اندروید 12 بتا بر روی داده های ذخیره شده در تلفن Google Pixel شما تأثیری نخواهد داشت. با این حال، همچنان توصیه می شود که در صورت بروز مشکل، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • در دستگاه‌های غیرPixel، بسته به OEM، داده‌های برنامه و داده‌های دستگاه می‌توانند در طول فرآیند نصب نسخه بتا Android 12 پاک شوند.
  • همچنین می‌توانید به اندروید 11 دانگرید کنید، اگرچه این فرآیند به طور کامل گوشی شما را پاک می‌کند.
  • فرآیند نصب اندروید 12 بتا بسته به دستگاهی که دارید متفاوت است.
  • گوگل حداقل دو بار در ماه به‌روزرسانی‌هایی را برای اندروید 12 بتا ارائه می‌کند. آنها به عنوان یک به روز رسانی OTA در دستگاه شما در دسترس خواهند بود.
  • دستگاه‌های غیر Pixel باگ‌ها و مشکلات پایداری بیشتری خواهند داشت و تجربه شما مانند دستگاه‌های Google Pixel نخواهد بود.
  • همچنین می توانید تصویر کارخانه اندروید 12 بتا را در دستگاه گوگل پیکسل خود فلش کنید. با این حال، این فرآیند به شما نیاز دارد که بوت لودر را باز کنید. همچنین اگر به برنامه بتا نپیوندید، به‌روزرسانی‌های آتی بتا را از طریق OTA دریافت نخواهید کرد.
بخوانید  آموزش تعویض آنتن گوشی LG Nexus 4

نحوه نصب اندروید 12 بتا در گوگل پیکسل

برای امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12 فرآیند نصب اندروید 12 بتا بر روی دستگاه سازگار گوگل پیکسل نسبتاً ساده است.

  • به صفحه برنامه اندروید بتا برای دستگاه‌های Pixel بروید. مطمئن شوید که به همان حساب Google وارد شده‌اید که در تلفن Pixel خود از آن استفاده می‌کنید.
  • روی گزینه View your eligible devices کلیک کنید. اگر دستگاه Pixel سازگار دارید، باید در بخش دستگاه‌های واجد شرایط شما نشان داده شود.
  • روی دکمه Opt in ضربه بزنید تا دستگاه Pixel خود را در برنامه اندروید 12 بتا ثبت کنید. با زدن گزینه Confirm and enroll موافقت خود را با شرایط و ضوابط برنامه بتا ادامه دهید.
  • کادر محاوره‌ای «دستگاه ثبت‌شده» ظاهر می‌شود که تأیید می‌کند دستگاه Pixel شما اکنون بخشی از برنامه Android 12 بتا است.
  • در Google Pixel خود به Settings > System > Advanced > System Updates بروید. آپدیت اندروید 12 بتا OTA باید برای دانلود در دسترس باشد.
  • برای شروع مراحل نصب، روی دکمه دانلود و نصب ضربه بزنید. بسته به اینکه کدام تلفن پیکسل دارید، به‌روزرسانی OTA بتای Android 12 می‌تواند حدود 1.5 تا 2.5 گیگابایت باشد، بنابراین مطمئن شوید که به یک شبکه Wi-Fi سریع متصل است.

تلفن Pixel شما به‌طور خودکار پس از دانلود به‌روزرسانی شروع به نصب می‌کند. همچنین در طول فرآیند راه اندازی مجدد می شود و پس از آن می توانید از نسخه بتا اندروید 12 در پیکسل خود لذت ببرید.

تا زمانی که بخشی از برنامه اندروید 12 بتا باشید، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه از Google دریافت نخواهید کرد. در عوض، گوگل حداقل دو به‌روزرسانی را هر ماه تا زمانی که اندروید 12 برای انتشار عمومی آماده شود، ارائه می‌کند. به‌روزرسانی‌ها ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند و ثبات را بهبود می‌بخشند.

بخوانید  آموزش تعویض دکمه‌های میزان صدا در گوشی Nexus 5

می‌توانید در هر زمان از برنامه بتا انصراف دهید تا دستگاه Pixel خود را به Android 11 برگردانید. با این حال، انجام این کار دستگاه را تمیز قالب‌بندی می‌کند و تمام داده‌های شما در این فرآیند پاک می‌شود.

اندروید 12 بتا را روی دیگر دستگاه‌های اندرویدی سازگار نصب کنید

برای امتحان کردن نسخه بتا اندروید 12 برای دستگاه‌های اندرویدی غیر پیکسل، باید بسته ROM بتای Android 12 ارائه شده توسط OEM دستگاه خود را دانلود کنید، آن را به دستگاه خود انتقال دهید و سپس آن را از برنامه به‌روزرسانی نصب کنید. می توانید رام بتای اندروید 12 و دستورالعمل های نصب دستگاه خود را در صفحه بتای اندروید 12 بیابید.

هیچ یک از نسخه‌های بتای اندروید 12 برای دستگاه‌های غیر پیکسل با پوسته OEM مربوطه خود عرضه نمی‌شوند. به عنوان مثال، بیلد اندروید 12 بتا برای وان پلاس 9 پرو به نظر می رسد و مانند اندروید استوک عمل می کند و تمام ویژگی ها و سفارشی سازی های OxygenOS را ندارد. به طور مشابه، ساخت اندروید 12 Mi 11 Ultra یک نسخه بی‌سابقه از OS sans MIUI و سایر بهینه‌سازی‌های اساسی است.

توجه داشته باشید که اسکنر اثر انگشت، بازگشایی چهره و گواهینامه SafetyNet در نسخه‌های بتای Android 12 برای همه دستگاه‌های غیر پیکسل شکسته است. از جمله، این بدان معناست که نمی‌توانید از Google Pay و سایر برنامه‌های موجود در دستگاه خود که به گواهی SafetyNet متکی هستند، استفاده کنید.

ساخت‌ها نیز ماهیت باگ‌تری نسبت به دستگاه‌های Google Pixel دارند، اگرچه به‌روزرسانی‌های بعدی باید پایدارتر شوند. ساخت‌های غیر پیکسل عمدتاً برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شوند تا آخرین نسخه سیستم‌عامل را امتحان کنند و مطمئن شوند که برنامه‌هایشان به درستی روی آن کار می‌کنند.

بخوانید  آموزش پشتیبان‌گیری از واتساپ

مقالات: بلندگوی خارجی LG G4

0/5 (0 نقد و بررسی)