دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اسکرین‌شات در موبایل

 ثبت اسکرین‌شات در موبایل ال‌ جی

برای اسکرین‌شات گرفتن از موبایل ال‌جی تان، (به منظور نشان دادن صفحه‌ای، به دوستان تان، یا استفاده از اطلاعات ذخیره شده آن، برای استفاده در زمان دیگر)، می توانید از دو روش، که در ادامه مطالب وجود دارد، استفاده کنید.

روش اول، برای اسکرین شات گرفتن، در موبایل ال جی:

ثبت تصویر صفحه یا همان اسکرین‌شات، با روشی ساده توسط فشار دادن کلید کم کردن صدا و کلید روشن/خاموش به صورت همزمان، صورت می گیرد. کمی دقت می خواهد، چرا که هر دو کلید، به جای آنکه کنار یا بالای گوشی، قرار داشته باشد، در پشت گوشی، قرار گرفته اند، که کمی باید به آن عادت کنید. برای آن هایی که این کار را بلد نیستند، نحوه آن در زیر گفته شده است:

صفحه‌ای را که قصد عکس گرفتن یا ذخیره سازی تصویر صفحه اش را دارید، را آماده کرده و سعی کنید، تا اعلان‌های بالای صفحه دیده نشوند. همزمان و در یک لحظه، کلید کم کردن صدا و کلید پاور یا خاموش/روشن را فشرده و ذخیره آن را در پوشه Screenshots، خواهید داشت، تا بتوانید بعدا از آن استفاده کرده، یا اگر می خواهید، که در همان لحظه آن را به دوستان خود بفرستید، می توانید گزینه اشتراک‌گذاری در اسکرین‌ شات‌ها را کلیک کنید و تصویر مورد نظر را به دوستان تان بفرستید.

روش دوم، برای اسکرین شات گرفتن، در موبایل ال جی:

این روش، کمی پیچیده بوده ولی قابلیت های بیشتری دارد. به این نحو است، که برنامه کاربردی QMemo را نصب کرده و با آن اسکرین‌شات گرفته و ذخیره سازی آن را در گوشی داشته باشید. این قابلیت در میانبر تنظیمات سریع ال‌جی، دیده شده، که با کشیدن سایه‌بان اعلان‌ها دیده می شود.

بخوانید  آموزش رمزگذاری واتس اپ

با کلیک بر روی آیکون QMemo  می توانید از دخیره سازی صفحه تان، همان طور که می‌خواهید،  مطمئن شده، ضمن این که طراحی یا متن را نیز به آن می توانید، اضافه نموده، که امکان ذخیره سازی اسکرین‌شات یا اشتراک گذاری آن نیز وجود دارد.

گرفتن اسکرین شات در ال‌جی  G6به چه صورت است؟

صفحه نمایش ال‌جی G6 اولین دستگاه در نوع خود بوده، که دارای نمایشگر کامل و تقریبا بدون حاشیه بوده، که در برگیرنده بیشتر دستگاه می باشد، بنابر این، دکمه‌ها به جای آنکه در سمت جلوی دستگاه باشند، در پشت موبایل قرار دارند و شاید بعضی از کاربران را برای دسترسی به بعضی میانبرهای ساده، سر در گم کرده و گرفتن اسکرین شات را برای آنها سخت کرده است.

نحوه گرفتن اسکرین شات در ال‌جی G6 در زیر آمده است:

اولین روش، نحوه گرفتن اسکرین شات در ال‌ جی  G6

با فشرده و نگه داشتن همزمان دکمه پاور/اثر انگشت که واقع در پشت دستگاه می باشند و همچنین با فشردن دکمه کاهش صدا در یک لحظه، اسکرین شات، گرفته شده، که در همین زمان، نمایشگر تان فلاش زده، که به ذخیره سازی تصویر منجر می شود. در ال‌جی G6 با دو دست، چنین اقدامی انجام می گیرد، درحالی‌که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند، با یک دست هم، می توان آن را انجام داد.

دومین روش، نحوه گرفتن اسکرین شات در ال‌ جی G6

در موقع پایین کشیدن نوار اعلانات خود، آیکون Capture+ را زده تا اسکرین شات، گرفته و علاوه بر آن، تغییراتی را نظیر افزودن فلش یا نوشته را اعمال کنید، که سریع‌تر از روش اول،  می باشد. برای اشتراک‌گذاری مطالب در حال تماشا در اینترنت، ثبت اسکرین شات روش عالی و ساده می باشد.

بخوانید  آموزش تعویض فن برد منطق تلفن همراه LG Nexus 4

نحوه گرفتن اسکرین شات در ال‌جی  V30

ال جی V30 محصولی خوش ‌ساخت و عالی بوده که به ‌راحتی در رده ‌های بالا در دنیای پرچمداران اندرویدی به شمار می رود. این فبلت 6 اینچی نسبت به  G6دارای ظاهری شیک‌تر و اجزای سخت‌افزاری قوی‌تر بوده، که علاوه بر جذابیت این برند، رقیبی ارزان‌ قیمت‌تر نسبت به نوت 8 می باشد، روش‌های مختلفی، برای نحوه گرفتن اسکرین شات وجود دارد، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش اول: استفاده از دکمه‌های ترکیبی، برای گرفتن اسکرین شات در ال‌جی  V30

روش اصلی برای گرفتن اسکرین‌شات در گوشی ال‌جی V30، فشردن همزمان دکمه‌های پاور و کاهش حجم صدا می باشد، که  دکمه پاور برخلاف بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر، در سمت راست گوشی نبوده، بلکه در قسمت پشتی دستگاه می باشد، که در حقیقت حسگر اثر انگشت می باشد.

به مدت یک ثانیه، دکمه ها را نگه دارید، بعد از آن صفحه‌ای را خواهید دید، که با انیمیشن و پخش صدایی کوتاه، خبر از گرفتن اسکرین‌شات می دهد. برای مشاهده این اسکرین‌شات، نوار اعلان‌ها را به سمت پایین کشیده و یا مستقیما از اپلیکیشن، آن را ببینید.

روش دوم: از دستیار گوگل برای گرفتن اسکرین شات، کمک بگیرید

ژست‌های حرکتی بسیار محدودی در V30 وجود دارند، به طوری که برای ثبت یک اسکرین‌شات در این گوشی هیچ‌گونه کنترل حرکتی وجود ندارد، درصورتی که روش اول را نخواستید، این روش کارآمد بوده و در ادامه مطالب، با آن آشنا خواهید شد.

کلمه جادویی “اوکی گوگل” (باید از قبل تنظیماتش انجام شده باشد) را گفته و یا اینکه با نگه داشتن دکمه هوم، به فعالسازی دستیار صوتی گوگل بپردازید. بعد از آن، جمله ” take a screenshot” را به زبان آورده تا اجرا شود. که البته این اسکرین‌شاتی که با این روش می گیرید، در گالری ذخیره‌سازی نمی شود. فقط گزینه‌های مختلفی برای اشتراک‌گذاری فوری یا ذخیره آن در جایی دیگر برایتان میسر می باشد. این عکس قابل ذخیره سازی، در گوگل درایو، گوگل Photos، حساب‌کاربری جی‌میل و غیره می باشد.

بخوانید  ارسال لوکیشن در واتس اپ
0/5 (0 نقد و بررسی)