دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه پاک کردن کش در گوشی الجی

گاهی اوقات، برنامه ها ممکن است به کندی بارگیری شوند، خراب شوند یا فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال کنند. پاک کردن داده های حافظه پنهان گوشی شما می تواند به حل این مشکلات کمک کند و فضا را برای فایل های مهم دیگر خالی کند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که پاک کردن کش در گوشی الجی و فایل های موقت چیست و چگونه حافظه پنهان گوشی الجی خود را پاک کنید.

پاک کردن کش در گوشی الجی
پاک کردن کش در گوشی الجی

داده های ذخیره شده چیست؟

برای پاک کردن کش در گوشی الجی گوشی‌های هوشمند داده‌های موقتی را به‌عنوان فایل‌های کش ذخیره می‌کنند تا هر زمان که برنامه‌ها را باز می‌کنید به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. برای مثال، Google Chrome ممکن است بخش‌هایی از صفحات را مانند تصاویر ذخیره کند تا دفعه بعد که وب‌سایت را بازدید می‌کنید سریع‌تر بارگیری شود.

فایل‌های ذخیره‌شده توسط همه دستگاه‌ها و برنامه‌ها، از جمله لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی مایکروسافت، رایانه‌های مک اپل، آیفون‌ها و دستگاه‌های Android استفاده می‌شوند. مشکل این است که فایل های کش می توانند فضای زیادی را اشغال کنند و به سرعت هارد دیسک های کوچکتر را پر کنند. فایل‌های موقت نیز می‌توانند خراب شوند و منجر به خرابی برنامه و سایر اشکالات خسته‌کننده شوند.

پاک کردن کش چه کاری انجام می دهد؟

برای پاک کردن کش در گوشی الجی پاک کردن حافظه نهان به سادگی تمام فایل های موقت را از یک برنامه خاص در تلفن الجی شما حذف می کند. این کار فضای ذخیره سازی گوشی شما را آزاد می کند (که ممکن است به افزایش سرعت آن کمک کند) و می تواند به رفع اشکالات ناشی از فایل های خراب کمک کند.

بخوانید  مخفی کردن فایل‌ عکس در گوشی

وقتی کش را پاک می‌کنید، از برنامه‌های خود خارج نمی‌شوید و تغییرات عمده‌ای نباید رخ دهد. با این حال، ممکن است متوجه شوید که زمان بارگذاری اندکی افزایش می‌یابد زیرا برنامه دیگر به داده‌های حافظه پنهان متکی نیست و باید همه چیز را از ابتدا بارگیری کند.

با ادامه استفاده از برنامه، فایل های موقت دوباره ایجاد می شوند. فایل‌های کش مفید هستند، بنابراین، مگر اینکه با مشکلات عملکردی مواجه باشید یا شدیداً به فضای اضافی نیاز داشته باشید، باید آنها را به حال خود رها کنید.

نحوه پاک کردن کش در گوشی های الجی

برای پاک کردن کش در گوشی الجی در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، پاک کردن فایل‌های کش در سراسر سیستم با یک ضربه امکان‌پذیر بود. با نسخه های جدیدتر اندروید، باید فایل های کش هر برنامه را به طور جداگانه پاک کنید. در بیشتر موارد، این یک مشکل نیست – معمولاً این یک برنامه واحد است که در حال پخش است و باعث مشکلات عملکرد می شود.

دستورالعمل‌های زیر برای Android 12 اعمال می‌شود – فرآیند پاک کردن حافظه پنهان برنامه ممکن است برای نسخه‌های قبلی کمی متفاوت باشد. به همین ترتیب، بسته به مدل الجی شما (به عنوان مثال، آیا گلکسی نوت یا دستگاه تلفن همراه دارید)، مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد.

نحوه پاک کردن کش در گوشی الجی

برای پاک کردن داده های یک برنامه در تلفن الجی:

  • از صفحه اصلی خود، تنظیمات را باز کنید.
  • روی Apps ضربه بزنید.
  • برنامه اندرویدی را که می خواهید پاک کنید انتخاب کنید.
  • برای اینکه بدانید کدام برنامه ها بیشترین فضای ذخیره سازی را دارند، روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و مرتب سازی بر اساس اندازه را انتخاب کنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • روی Clear Cache ضربه بزنید. همچنین می توانید روی Clear Data ضربه بزنید، با این حال، با این کار تمام داده ها از برنامه شما حذف می شود و آن را به حالت پیش فرض برمی گرداند.
بخوانید  نحوه تعویض باتری LG G3

اگر نسخه قدیمی‌تری از اندروید دارید، ممکن است بتوانید تمام تصاویر و فایل‌های حافظه پنهان گوشی خود را یکباره پاک کنید. برای پاک کردن کش اندروید، برنامه تنظیمات را باز کنید و به Storage > Cached Data بروید. از شما خواسته می شود که تمام فایل های کش را حذف کنید. روی OK ضربه بزنید.

توجه: برای پاک کردن کش مرورگر خود، کافی است مرورگر اینترنتی مناسب را از لیست برنامه ها انتخاب کنید. سپس با دنبال کردن مراحل بالا می توانید کش را پاک کنید. اگر می‌خواهید داده‌های مرور، داده‌های سایت یا سابقه مرور را به جای آن پاک کنید، مقاله عمیق ما را در مورد نحوه انجام این کار برای هر مرورگر بررسی کنید.

چگونه از Device Care برای پاک کردن کش گوشی خود استفاده کنید

برای پاک کردن کش در گوشی الجی برنامه ای به نام Device Care توسعه داده است که می تواند به طور خودکار گوشی الجی شما را اسکن و بهینه کند و در صورت لزوم حافظه پنهان برنامه شما را پاک کند. این برنامه همچنین برنامه های پس زمینه را می بندد، مصرف باتری را مدیریت می کند و بدافزار را اسکن می کند.

برای استفاده از Device Care، الجی توصیه می‌کند ابتدا بررسی کنید که تلفنتان به‌روز باشد. برای انجام این کار:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • Software update را انتخاب کنید.
  • روی دانلود و نصب ضربه بزنید.
  • دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب به روز رسانی کامل کنید.

پس از به روز رسانی، می توانید از Device Care به صورت زیر استفاده کنید:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • باتری و مراقبت از دستگاه را انتخاب کنید.
  • روی Optimize now ضربه بزنید.
بخوانید  تعمیر اتصال اینترنت در گوشی الجی

مقالات مناسب شما تغییر فونت گوشی اندرویدی

0/5 (0 نقد و بررسی)