دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نحوه انتقال فایل ها به کارت SD

نحوه انتقال فایل ها به کارت SD. سناریوهای مختلفی وجود دارد که در آنها می خواهید یاد بگیرید که چگونه داده ها را به کارت SD خود منتقل کنید. ممکن است بخواهید حافظه داخلی خود را آزاد کنید، از داده ها برای استفاده بعدی نسخه پشتیبان تهیه کنید، یا فضایی برای فایل های اضافی در تلفن خود ایجاد کنید. این زمانی است که به یک کارت SD با کیفیت بالا نیاز دارید. مخصوصاً برای کاربران اندرویدی با کمتر از 16 گیگابایت حافظه داخلی، ذخیره همه برنامه‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها، فایل‌های صوتی و سایر موارد در حافظه داخلی سخت است. اما خبر خوب این است که می توانید این داده ها را به کارت SD خود منتقل کنید تا فضای بیشتری در حافظه داخلی خود ایجاد کنید و تلفن خود را حتی سریعتر کار کنید. این مقاله نحوه انتقال فایل ها به کارت SD را به شما نشان می دهد.

نحوه انتقال فایل ها به کارت SD
نحوه انتقال فایل ها به کارت SD

قبل از اینکه شروع کنید

اگر قصد خرید کارت SD را دارید، این قسمت اعمال می شود. افرادی که از قبل یک کارت SD کار بر روی دستگاه خود دارند، می توانند به مرحله بعدی بروند.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که قبل از تهیه کارت SD باید از نوع و ظرفیت کارت SD پشتیبانی شده گوشی الجی خود مطلع شوید. بسته به آنچه می خواهید روی کارت SD ذخیره کنید، توصیه می کنیم یک کارت SD با کیفیت بالا با سرعت خواندن و نوشتن بالا خریداری کنید. کارت‌های SD کند ممکن است هنگام استفاده برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها یا حتی ضبط ویدیوهای HD باعث کندی شوند.

علاوه بر این، مطمئن شوید که حداکثر ظرفیت کارت SD را که تلفنتان می تواند تحمل کند، می دانید. در حالی که برخی از دستگاه های رده بالا می توانند تا 2 ترابایت ظرفیت داشته باشند، برخی از دستگاه های سطح پایه ممکن است به 16 یا 32 گیگابایت محدود شوند. قبل از ورود به بازار، حتما مشخصات گوشی الجی خود را بررسی کنید. کارت‌های SD پشتیبانی‌نشده ممکن است برای دستگاه شما مضر باشند یا داده‌های ارزشمند شما را هدر دهند.

نحوه انتقال فایل ها از تلفن به کارت SD با استفاده از مدیر فایل

اگر مشتاق انتقال داده‌هایی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و غیره از حافظه داخلی Android خود به کارت SD خود هستید، بهترین راه برای انجام این کار استفاده از برنامه مدیریت فایل داخلی در دستگاهتان است. بله، برای انجام این کار نیازی به کامپیوتر ندارید.

بخوانید  اتصال موبایل به کامپیوتر

اگرچه توسط OEM های مختلف متفاوت است، دستگاه های Android معمولاً دارای یک برنامه مدیریت فایل هستند که می تواند به شما در مرور و تعامل با محتوای دستگاهتان کمک کند. به همین ترتیب، در صورتی که می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی داخلی خود را آزاد کنید یا برای اهداف پشتیبان‌گیری، می‌توانید داده‌های خود را از حافظه داخلی به کارت SD خود منتقل کنید.

در اینجا نحوه انتقال داده ها از تلفن به کارت SD آمده است:

برای این مقاله، ما از برنامه مدیریت فایل در دستگاه اخیر TECNO استفاده کرده‌ایم. مراحل ممکن است در دستگاه شما متفاوت باشد. اما به هر حال شما این ایده را دریافت خواهید کرد.

  1. برنامه File Manager را در دستگاه خود پیدا کرده و باز کنید.
  2. روی همه فایل ها ضربه بزنید
  3. حافظه داخلی را انتخاب کنید
  4. پوشه ها/فایل هایی را که می خواهید به کارت SD منتقل کنید پیدا کنید. روی یک پوشه به مدت طولانی فشار دهید تا صفحه انتخاب نشان داده شود، سپس هر پوشه دیگری را که می خواهید جابجا کنید انتخاب کنید.
  5. پس از آن، روی Move در نوار پایین ضربه بزنید.
  6. در گوشه سمت چپ بالای صفحه، روی All files ضربه بزنید و SD Card را انتخاب کنید.
  7. پوشه‌ای را که می‌خواهید به آن منتقل شود، پیدا کرده و باز کنید، سپس روی چسباندن در نوار پایین ضربه بزنید.

در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی، باید به برنامه File Manager برای نوشتن روی کارت SD دسترسی بدهید. مشکلی نیست. شما به طور خودکار آن را در صفحه بعدی خواهید دید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی USE THIS FOLDER در زیر صفحه ضربه بزنید، سپس برای تأیید عمل، ALLOW را فشار دهید. داده های شما با موفقیت منتقل می شود.

نحوه انتقال عکس ها، فیلم ها و فایل های صوتی به کارت SD با یک کلیک

البته ممکن است به دنبال این باشید که چگونه عکس ها و فیلم های خود را بدون نیاز به انتقال دستی به کارت SD منتقل کنید. اینجاست که برخی از برنامه‌ها مانند Phone Master وارد می‌شوند. این برنامه‌ها خودکار هستند تا داده‌های شما را از حافظه داخلی دریافت کنند و با یک کلیک آنها را به کارت SD منتقل کنند.

  1. در تلفن خود، برنامه Phone Master را باز کنید یا آن را از فروشگاه Play دریافت کنید.
  2. برای اینکه برنامه به خوبی کار کند، باید به برخی از مجوزها اجازه دهید. آنها را اعطا کنید و به مرحله بعدی بروید.
  3. در صفحه اصلی برنامه، روی جعبه ابزار در زیر صفحه ضربه بزنید.
  4. File Mover را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا اطلاعات شما را اسکن کند.
  5. همه دسته‌هایی را که می‌خواهید به کارت SD منتقل کنید، انتخاب کنید. این دسته بندی ها شامل تصاویر، صدا، فیلم، بسته نصبی و فایل های بزرگ است.
  6. پس از علامت گذاری روی آنها، روی انتقال به کارت SD در زیر صفحه ضربه بزنید.
  7. همچنین باید به Phone Master اجازه دسترسی به کارت SD خود را بدهید. این کار را انجام دهید و صبر کنید تا فایل ها منتقل شوند.
بخوانید   گوشی‌های Q Stylus ال‌جی

نحوه انتقال برنامه ها به کارت SD

انتقال برنامه‌ها به کارت‌های SD در اندروید می‌تواند تا حدودی دشوار باشد، و اگر فضای ذخیره‌سازی داخلی کافی – حداقل 16 گیگابایت – در دستگاه خود دارید، این کاری نیست که ما به شما توصیه می‌کنیم انجام دهید. اما به خاطر کاربران اندروید در بخش ابتدایی، می‌توانید برنامه‌ها را از گوشی الجی خود به کارت SD منتقل کنید تا فضای بیشتری به حافظه داخلی خود اضافه کنید.

به هر حال، توجه داشته باشید که همه برنامه ها را نمی توان به کارت SD منتقل کرد و برخی از برنامه ها ممکن است هنگام انتقال به کارت SD به خوبی کار نکنند. مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که از یک کارت SD با کیفیت بالا استفاده می‌کنید تا کارها روان باشد. استفاده از کارت SD با کیفیت پایین ممکن است باعث تاخیر برنامه ها و کاهش سرعت دستگاه شما شود.

اگر با این چیزها خوب هستید، می توانید برنامه ها را به کارت SD گوشی الجی خود منتقل کنید. اما در دستگاه‌های دارای اندروید 7 نوقا و بالاتر، قبل از اینکه بتوانید برنامه‌ها را به آن منتقل کنید، باید کارت SD را به عنوان یک حافظه داخلی اضافی فرمت کنید. با این کار تمام محتوای کارت SD پاک می شود. بنابراین، قبل از شروع، مطمئن شوید که از فایل‌های روی کارت SD پشتیبان تهیه کنید.

چگونه کارت SD خود را به عنوان حافظه داخلی فرمت کنید

  1. برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.
  2. را انتخاب کنید اطلاعات RAM، حافظه داخلی و کارت SD خود را در آنجا خواهید دید.
  3. روی دکمه 3 نقطه در کنار کارت SD ضربه بزنید تا گزینه های بیشتری نشان داده شود.
  4. از آنجا روی Format as internal ضربه بزنید.
  5. پیامی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید پس از فرآیند چه اتفاقی می‌افتد، اگر با آن موافق هستید، روی ادامه ضربه بزنید.
  6. صفحه بعدی همچنین اطلاعات و هشدارهای دیگری را نشان می دهد، روی Erase & Format در زیر صفحه ضربه بزنید، سپس قفل صفحه خود را برای تأیید عملکرد خود تأیید کنید.
  7. پس از فرمت شدن کارت SD، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید محتوا را به کارت SD منتقل کنید؟
بخوانید  مخفی کردن فایل‌ عکس در گوشی

توجه: اگر با آن موافق باشید، تمام داده‌های موجود در حافظه تلفن Android شما را به کارت SD منتقل می‌کند

نحوه انتقال برنامه ها به کارت SD

اکنون که کارت SD خود را به عنوان حافظه داخلی فرمت کرده اید، انتقال برنامه های خود به آن آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که صفحه تنظیمات برنامه را در دستگاه خود باز کنید و فضای ذخیره سازی برنامه را تغییر دهید. باز هم، اکثر برنامه ها به شما اجازه نمی دهند آنها را به کارت SD منتقل کنید.

  1. برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید.
  2. روی Apps & Notifications ضربه بزنید.
  3. همه برنامه ها یا مدیریت برنامه ها را انتخاب کنید
  4. همه برنامه های موجود در دستگاه خود را خواهید دید. موردی را که می خواهید به آن منتقل شوید انتخاب کنید. (مثلاً مسنجر)
  5. از آنجا، روی Storage & Cache ضربه بزنید
  6. در بخش «فضای ذخیره‌سازی استفاده شده» روی CHANGE ضربه بزنید
  7. کارت SD را انتخاب کنید. اطلاعات دیگری را در صفحه بعدی خواهید دید، برای تکمیل عمل، روی Move ضربه بزنید.

انتقال برنامه های خود به کارت SD به صورت جداگانه می تواند خسته کننده باشد. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند می توانید اپلیکیشنی مانند App2SD را از پلی استور نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: در صورت افتادن گوشی الجی در آب چه باید کرد

4/5 (1 نقد و بررسی)