دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل اتصالات گوشی ال جی

مشکل اتصالات گوشی ال جی، را چگونه رفع کنیم؟

بلوتوث، ارتباطی به صورت بی سیم، بوده، که به عنوان یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های موجود، برای برقراری تماس بین دستگاه های مختلف، به شمار می رود، دستگاه هایی که از این نوع ارتباط می توانند بهره ببرند، شامل موبایل، گوشی های هدفون، اسپیکرها و آیپد، می شود. بلوتوث، روش ارتباطی بسیار سودمند می باشد و زمانی استفاده آن، موثر واقع می شود، که در موقع ارتباط مشکلی پیش نیاید.

 راه حل های رفع مشکلات Bluetooth موبایل LG

همان طور که کاربران اظهار کرده اند، از مشکلات بسیار مهمی که در ارتباط برقرار شده توسط بلوتوث، وجود دارد، کار نکردن بلوتوث موبایل، در برقراری تماس می باشد. مشکل پیش آمده، ممکن است مربوط به سخت افزار و یا نرم افزار موبایل یا دستگاه مورد استفاده باشد، که متخصصین تعمیر موبایل درمرکز سخت افزار ایران، می توانند به عیب یابی، آن پرداخته و مشکل بلوتوث را در مدت زمان کوتاهی رفع کنند.

در ادامه در پی آن هستیم، تا بررسی دلایل عدم کارکرد بلوتوث موبایل و روش تعمیر بلوتوث موبایل، را بررسی نماییم.

برای حل مشکل اتصال بلوتوث و یا وای فای تان، (که ممکن است، این مشکل را در مدل ­های مختلف موبایل ال جی، ببینید)، می­توانید، با خاموش کردن گوشی و روتر خود و روشن کردن دوباره آنها بعد از گذشت حداقل ده ثانیه و با بررسی تنظیمات گوشی، مشکل را حل کنید.

 همچنین برای وصل شدن به وای فای، نیز می توانید، از برنامه وای فای آنالیزر استفاده کرده و در صورتی که شبکه­ای خاص را در نظر دارید، باید اقدام به پاک کردن آن، کرده و با وارد نمودن مجدد رمز عبور، بتوانید مشکل را حل کرده و در ادامه نکته مهم این است، که باید اطمینان خود را از به روز بودن نرم افزارها و برنامه­های گوشی تان کسب نموده و با وارد نمودن مک آدرس گوشی خود در لیست سفید روتر، به وای فای اجازه اتصال دهید.

بخوانید  اندروید One

رفع مشکل نرم افزاری در بلوتوث

بعضی اوقات، مشکلات نرم افزاری، علت برقرار نشدن ارتباط بین دستگاه ها، می باشند. برای روشن شدن قضیه به یک مثال می پردازیم: در دستگاه های اندرویدی که به عنوان مثال: موبایل تان، مجهز به بلوتوث نسل چهارم بوده، در صورتی که نصب سیستم عامل روی آن اندروید ۲/۲/۴ می باشد. در این مثال می بینیم، که متاسفانه سیستم عامل اندروید و نسخه های پیش از آن نسخه قدیمی بوده و قادر به برقراری ارتباط با نسل چهارم بلوتوث، نمی باشند.

 با وجود پشتیبانی سخت افزار دستگاه شما، از این نسل بلوتوث، باز هم سیستم عامل دستگاه باید به اندروید ۳/۴ ارتقا داده شود، تا برای مشکل جفت نشدنِ دستگاه ها با یکدیگر، راه حلی وجود داشته باشد و تعمیر بلوتوث امکان پذیر باشد.

رفع مشکل سخت افزاری در بلوتوث دستگاه های قدیمی

با ورود دستگاه هایی به بازار که از دو ارتباط رادیویی بلوتوثی، استفاده می کنند، به کاربر این امکان را می دهد، که ارتباط خود را نه تنها با دستگاه های نسل جدید بلکه با دستگاه های نسل قدیم، نیز برقرار کند، که به وسیله آن مشکل بلوتوث گوشی تان حل شده و تعمیر بلوتوث موبایل امکان پذیر خواهد بود.

تعمیر بلوتوث توسط رفع مشکل پروفایل ارتباطی

محیطی، که در آن دو دستگاه با یکدیگر ارتباط گرفته را پروفایل ارتباطی، می گویند، که باید همخوانی محیط با هریک از دستگاه ها وجود داشته باشد و برای مثال می توان گفت، که برای ارتباط یک ماوس بلوتوثی به دوربین دیجیتال که آن هم دارای بلوتوث می باشد، همخوانی لازم را نداشته، به عبارتی ماوس و دوربین تناسب محیطی با یکدیگر ندارند و امکان تبادل اطلاعات در یک محیط ارتباطی برای آنها وجود ندارد.

بخوانید  صفحه نمایش گوشی هوشمند

 این در حالی است، که  موبایل تان را به یک هدست بی سیم بلوتوثی می توانید وصل کرده و از تناسب محیطی که با هم دارند، استفاده کنید، چرا که موبایل تان و هدست بی سیم از پروفایل هندزفری پشتیبانی می کنند.

برای رفع مشکلات bluetooth موبایل، چه راه حلهایی وجود دارد؟

  1. بلوتوث تان دیده شود:

بعد از ورود به زیرمنوی بلوتوث و کلیک بر روی نام بلوتوث، می توانید، در یک بازه زمانی بلوتوث را برای سایر دستگاه ها نمایش دهید.

  1. فاصله نزدیک گوشی ها در کنار هم:

تنها ۹ متر حداکثر فاصله ای است، که دو دستگاه می توانند یکدیگر را شناسایی کنند. فاصله بیشتر از این میزان قابلیت اتصال را کم کرده و شناسایی انجام نمی گیرد.

  1. گوشی را ریستارت کنید:

 یک  مرتبه دستگاه را خاموش و روشن کنید، تا مشکل بلوتوث رفع شده و از آن استفاده کنید.

  1. بلوتوث مورد نظر را حذف کرده و مجددا آن را جستجو کنید:

با حذف بلوتوث شخص مورد نظر از گوشی و شناسایی مجدد بلوتوث گوشی برای یافتن آن، به رفع مشکل کمک کنید.

  1. بلوتوث های دیگر را خاموش کنید:

با اتصال بلوتوث های دیگر به دستگاه تان، با خاموش کردنِ بلوتوث های اضافی، در رفع مشکل بلوتوث، بکوشید.

  1. توانایی در جفت شدن هر دو دستگاه:

اطمینان خود را از جفت شدن هردو دستگاه کسب نمایید، چرا که هدست، بلندگو، صفحه کلید، موس، دوربین و یا هر چیز دیگری برای جفت شدن تنها با گوشی های خاص خود، ارتباط برقرار می کنند.

  1. از مودم وای فای، دور شوید:

اختلال در کارکرد بلوتوث، گاهی به علت یک مودم روشن می باشد، فاصله خودتان را از آن بیشتر کرده، تا مشکل حل شود.

  1. شارژ گوشی خود را زیاد کنید:
بخوانید  روش باز کردن قفل گوشی

شارژ کم گوشی، باعث عدم اتصال، از طریق بلوتوث شده، بنابراین قبل از استفاده از بلوتوث گوشی تان، از شارژ آن مطمئن شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)