دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش گوشی هوشمند

آشنایی با بخش های متفاوت صفحه نمایش یک گوشی هوشمند

پیش از این که به بررسی فرایند تعویض ال سی دی گوشی ال جی بپردازیم، بهتر است ابتدا با مشخصات و بخش های متفاوت یک صفحه نمایش در گوشی هوشمند آشنا شویم. جالب است بدانیم که نمایشگری که ما در گوشی های هوشمند می بینیم تنها شامل همین ال سی دی نمی شود و بخش های دیگری نیز در آن وجود دارد. اولین بخشی که در صفحه نمایش با آن مواجه می شویم، گلس گوشی یا همان شیشه آن است. این شیشه مقاومت بالایی دارد و مانع از تماس مستقیم با ال سی دی دستگاه می شود.

دور گلس گوشی بخشی به نام فریم یا قاب وجود دارد. این قسمت تمامی اجزای به کار رفته در صفحه نمایش را در یک قاب محکم کنار هم قرار می دهد. قسمت دیگری که در صفحه نمایش وجود دارد، پنل تاچ دستگاه است که قابلیت لمسی گوشی به آن وابسته است. این قطعه اطلاعات دریافت شده از لمس نمایش گر را دریافت کرده و می خواند. در نهایت آخرین قسمت یک نمایش گر موبایل ال جی، ال سی دی گوشی است. این قطعه در زیر پنل تاچ اسکرین قرار دارد و وظیفه اصلی این قسمت نمایش دادن تصاویر در صفحه نمایش است.

روش تعویض ال سی دی گوشی ال جی

ال سی دی گوشی ال جی ممکن است در اثر ضربه یا فشار بشکند یا به دلیل مشکلات نرم افزاری و ورود آب آسیب ببیند. در مواردی که این آسیب کارکرد نرمال ال سی دی را مختل می کند، باید این قطعه را با نمونه های اصلی جدید تعویض کرد.

گوشی های هوشمند امروزی که از آن ها در زمینه های متفاوتی استفاده می کنیم، علی رغم طراحی های زیبا و متنوعی که دارند، بسیار حساس و ظریف نیز هستند. این گوشی ها به مراتب در برابر ضربه و فشار و مواردی از این دست حساس ترند و زودتر آسیب می بینند. از همه مهم تر اینکه تعمیرات و تعویض قطعات مختلف آن ها هم هزینه بر تر است و هم به مراتب پیچیده تر بوده و به دقت و تجربه بیش تری نیاز دارد.

بخوانید  سیاه شدن صفحه گوشی

برند های متفاوتی که در زمینه گوشی های هوشمند فعالیت دارند، خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می دهند. گوشی های هوشمند برند ال جی یکی از این برند ها است. گوشی های ال جی نیز بر خلاف زیبایی و کارایی هایی متنوعی که دارند ممکن است دچار مشکلات متعددی شوند. برای نمونه می توان به هنگ کردن گوشی اشاره کرد. یکی از قطعات حساس گوشی های هوشمند، ال سی دی آن ها است که به شدت در معرض آسیب و ضربه قرار دارد. در این جا می خواهیم به بررسی نکاتی در ارتباط با ال سی دی گوشی ال جی و فرایند تعمیر و تعویض آن بپردازیم.

نشانه های خرابی ال سی دی گوشی ال جی

زمانی که ال سی دی موبایل ال جی شما آسیب دیده باشد حالت های زیر روی صفحه نمایش دیده خواهد شد:

  • صفحه نمایش به صورت کامل سیاه شده و تصویری نمایش داده نمی شود.
  • بخشی از صفحه نمایش تاریک می شود.
  • خطوط تار عنکبوتی و خش دار روی صفحه دیده می شود.
  • در بخشی از صفحه نمایش حالتی مانند پخش شدن جوهر را مشاهده می کنید.
  • نور و روشنایی صفحه بسیار کم و تاریک است.
  • رنگ صفحه متمایل به بنفش است.

چگونه می توان نوع آسیب را تشخیص داد؟

اول از همه این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل برای گوشی و صفحه نمایش آن حتما باید به مراکز معتبر  مراجعه کنید. در این مراکز با کمک گرفتن از ابزار های تخصصی و مهارت و تجربه ای که کارشناسان مرکز دارند، دستگاه به صورت کامل عیب یابی شده و برای رفع مشکل صفحه نمایش آن اقدام می کنند.

بخوانید  صفحه نمایش +MLCD

اما برای این که بدانید مشکل از چه قسمتی است . آیا ال سی دی گوشی ال جی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، می توانید چند مورد را بررسی کنید. اگر صفحه نمایش شکسته باشد اما تاچ آن کار کند و تصاویر نیز به صورت طبیعی نمایش داده شوند، به این معنی است که تنها گلس گوشی شکسته است و با تعویض آن می توانید مشکل را برطرف کنید.

در مواردی نیز تصویر نمایش داده می شود اما با لمس صفحه نمایش قابلیت تاچ دستگاه کار نمی کند. در صورت عمل نکردن قابلیت لمسی صفحه نمایش احتمال زیاد پنل تاچ اسکرین گوشی شما از کار افتاده است و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. اما اگر تصاویر و محتوای نمایش داده شده روی صفحه با اختلال مواجه شود، مشکل از ال سی دی موبایل ال جی شما است و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

چه مشکلاتی ممکن است برای ال سی دی گوشی ال جی ایجاد شود؟

عمده ترین و متداول ترین مشکلی که برای ال سی دی موبایل ال جی به وجود می آید، شکسته شدن ال سی دی یا ضربه خوردن آن در اثر پرت شدن یا وارد شدن فشار به آن است. در این مواقع مشکلاتی را در تصاویر و رنگ های صفحه نمایش مشاهده می کنید. از طرفی ورود آب به درون دستگاه و به اصطلاح آب خوردگی گوشی نیز می تواند روی عملکرد ال سی دی گوشی ال جی اثر گذاشته و آن را خراب کند. البته مشکلات متعددی به دنبال آب خوردگی گوشی ایجاد می شود که برای کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید به مقاله تعمیر گوشی آب خورده ال جی مراجعه کنید.

بخوانید  ویروسی شدن گوشی الجی

نوسانات برقی و ویروسی شدن دستگاه نیز روی کارکرد طبیعی ال سی دی اثر می گذارند. همچنین برخی مشکلات نرم افزاری مانند نصب برخی از برنامه های مخرب ممکن است روی ال سی دی دستگاه اثر بگذارد. در نهایت مشکلات سخت افزاری مانند قطع شدن آی سی های مربوط به lcd گوشی و اختلال در مدار آنتن آن می تواند عامل خرابی ال سی دی موبایل ال جی شما باشد. کند شدن گوشی، داغ کردن نمایش گر موبایل و کم شدن نور صفحه نمایش از جمله دیگر مشکلاتی است که می توان آن ها را به اختلال در عملکرد ال سی دی موبایل نسبت داد.

آیا تعمیر ال سی دی معیوب می تواند جایگزین تعویض آن شود؟

در خصوص ال سی دی پیش از این نیز اشاره شد که این قطعه بسیار حساس و ظریف است و عدم کارکرد مناسب آن می تواند کارایی کل گوشی را تحت تاثیر قرار دهد. در بیش تر موارد آسیب هایی که به ال سی دی گوشی ال جی وارد می شود قابل جبران نیست و نمی توان برای آن کاری کرد. تنها در برخی مواقع اگر مشکل نرم افزاری باشد یا تنها مشکل مربوط به قطعی آی سی یا مشکلات سخت افزاری قابل حل باشد می توان آن را برطرف کرد. اما متاسفانه اغلب آسیب وارد شده به ال سی دی جدی تر بوده و در اثر ضربه و شکستگی ال سی دی از کار می افتد. در این حالت ها تنها راه حل موجود تعویض کل ال سی دی است.

0/5 (0 نقد و بررسی)