دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خاموش شدن گوشی الجی

وقتی گوشی الجی خود را در دست می گیرید و بدون دلیل خاصی خاموش می شود، می تواند واقعا گیج کننده باشد. شما مطمئن هستید که باتری شارژ شده و هیچکس آن را خاموش نکرده است، پس چگونه خاموش شده است؟ اگر تلفن شما مدام به طور تصادفی خاموش می شود، ممکن است مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. با این حال، در بیشتر موارد، شما به راحتی می توانید آن را خودتان تعمیر کنید. در این مقاله روش های ساده ای را برای علت خاموش شدن گوشی الجی به شما نشان می دهیم.

علت خاموش شدن گوشی الجی

علت خاموش شدن گوشی الجی و مسائل سخت افزاری

برای علت خاموش شدن گوشی الجی معمولاً زمانی که تلفن اندرویدی شما مدام خاموش می شود، مشکل سخت افزاری است اما وقتی دوباره آن را روشن می کنید خوب کار می کند. بیایید ببینیم چگونه می توانید مشکلات سخت افزاری را که باعث خاموش شدن تصادفی تلفن شما می شود، برطرف کنید.

قرار گرفتن باتری در جای درست

شایع ترین علت خاموش شدن گوشی الجی این است که باتری به درستی جا نمی گیرد. با فرسودگی، اندازه باتری یا فضای آن ممکن است در طول زمان کمی تغییر کند. این باعث می شود که باتری کمی شل شود و در هنگام تکان دادن یا تکان دادن تلفن خود از کانکتورهای تلفن جدا شود.

برای تایید این مشکل، گوشی الجی خود را روشن کنید و آن را به آرامی تکان دهید. اگر با این کار آن را خاموش نکردید، گوشی الجی خود را در یک دست بگیرید و به آرامی پشت آن را به کف دست دیگر خود بکوبید. مطمئن شوید که طرف باتری به کف دست شما ضربه می زند تا به باتری فشار بیاورد. اگر تلفن خاموش شد، وقت آن است که باتری شل شده را تعمیر کنید.

راه حل نسبتا ساده است. یک تکه کاغذ کوچک بردارید و آن را در نوارهای مربعی تا کنید تا کمی ضخیم شود. اکنون این کاغذ را در انتهای پایین باتری در مقابل کانکتورها قرار دهید. شما باید با توجه به فضای شلی که باعث ایجاد مشکل شده است قضاوت کنید که چقدر کاغذ ضخیم باید بسازید.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ممکن است مشکل از شل شدن قاب پشتی گوشی الجی باشد. در چنین حالتی، همان کاغذ را در پشت باتری (بین باتری و درب پشتی) قرار دهید و سپس درب پشت را قرار دهید. اگر بتوانید فضا را به اندازه کافی تنگ کنید، باید مشکل را برطرف کنید.

بخوانید  روشن/خاموش ناگهانی گوشی الجی

علت خاموش شدن گوشی الجی و باتری معیوب

برای علت خاموش شدن گوشی الجی همچنین این احتمال وجود دارد که باتری شما آسیب ببیند و جریان نامناسب منجر به خاموش شدن خودکار تلفن شود. خوشبختانه، مشاهده وضعیت باتری تقریباً در هر تلفن اندرویدی با استفاده از کد شماره گیری مخفی بسیار آسان است.

برنامه شماره گیر تماس اندروید خود را باز کنید و این کد *#*#4636#*#* را وارد کنید. بلافاصله به صفحه جزئیات تلفن منتقل می شوید، روی “اطلاعات باتری” در اینجا ضربه بزنید. در اطلاعات باتری، مطمئن شوید که “سلامت باتری” “خوب” باشد. اگر غیر از این باشد، برای جلوگیری از خاموش شدن خودکار گوشی الجی اندرویدی خود، باید باتری را تعویض کنید. اگر این کد کار نمی کند، می توانید از برنامه AccuBattery Android نیز برای مشاهده وضعیت باتری استفاده کنید. این برنامه می تواند وضعیت باتری را نشان دهد و همچنین به افزایش عمر آن کمک کند.

خرابی گوشی الجی

گرم شدن گوشی الجی اندروید

برای علت خاموش شدن گوشی الجی علاوه بر این، اگر تلفن اندرویدی شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است علت خاموش شدن تصادفی باشد. هنگامی که تلفن به حدی گرم می شود که می تواند به قطعات آسیب برساند، به طور خودکار خاموش می شود. این حتی اگر از تلفن استفاده نمی کنید و فقط در اطراف دراز کشیده است اتفاق می افتد.

راه‌حل‌های زیادی برای مشکل گرمایش اندروید وجود دارد و می‌توانید برای رفع این مشکل، راهنمای گسترده من برای تعمیر گرمایش گوشی الجی اندرویدی را دنبال کنید.

برداشتن قاب گوشی الجی

یک قاب تلفن بزرگ یا قاب گوشی الجی که قاب پشتی گوشی الجی شما را با قاب خودش جایگزین می‌کند نیز می‌تواند منجر به شل شدن فضای باتری شود. اگر از چنین قاب گوشی الجی استفاده می کنید، از گوشی الجی بدون آن استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

علت خاموش شدن گوشی الجی و دکمه پاور گیر کرده

برای علت خاموش شدن گوشی الجی همچنین این احتمال وجود دارد که دکمه پاور گوشی الجی شما گیر کرده یا دچار مشکل شده و گوشی الجی را خاموش کند. دکمه پاور را چند بار فشار دهید و مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. دکمه هنگام فشار دادن باید صاف باشد و همچنین هنگام رها کردن بلافاصله بیرون بیاید. اگر دکمه داخل آن گیر کرده است، می توانید از موچین یا چیزی شبیه به آن برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید.

بخوانید  محافظت چشم از گوشی هوشمند

مسائل نرم افزاری

اگر مشکلی از لحاظ سخت افزاری وجود ندارد، ممکن است مشکل از نرم افزار گوشی الجی اندرویدی شما باشد. در زیر چند راه حل برای حل مشکلات نرم افزاری که باعث خاموش شدن تصادفی اندروید شما می شوند آورده شده است.

نمایندگی گوشی الجی

بوت شدن در حالت ایمن و حذف برنامه های سرکش

برای اطمینان از اینکه مشکل از نرم افزار گوشی الجی است، باید گوشی الجی خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. همانند رایانه‌های شخصی، تلفن‌های اندرویدی نیز دارای یک حالت Safe Mode هستند که به آن اجازه می‌دهد با کمترین برنامه‌های سیستمی و بدون برنامه‌های شخص ثالث بوت شود. در حالت Safe Mode، یک برنامه سرکش یا یک ویروس اثر نمی گذارد، بنابراین به شما امکان می دهد مشکل را پیدا کنید.

فرآیند بوت شدن در حالت ایمن از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. رایج ترین راه این است که دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور را بیاورید و روی دکمه «خاموش خاموش» ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که اعلان «بوت در حالت ایمن» ظاهر شود. با تایید این درخواست، گوشی الجی در حالت ایمن راه اندازی مجدد می شود.

نگه داشتن دکمه کاهش صدا در حین روشن شدن تلفن می تواند حالت ایمن را نیز باز کند، که وقتی گوشی الجی اصلا روشن نمی شود خوب است. اگر این برای شما کار نمی کند، برای دریافت پاسخ، روش بوت کردن دستگاه خاص خود را در حالت Safe Mode به صورت آنلاین جستجو کنید.

پس از ورود به حالت Safe Mode، بررسی کنید که آیا تلفن به طور تصادفی خاموش می شود یا خیر. اگر مشکل برطرف شد، پس باید یک برنامه سرکش اضافه شده جدید باشد که باعث این مشکل شده است. در حالی که هنوز در حالت ایمن هستید، به بخش برنامه ها در تنظیمات تلفن خود بروید و همه برنامه های جدید اضافه شده را حذف نصب کنید. مطمئن شوید که همه برنامه‌هایی را که پس از آن مشکل خاموش شدن تصادفی ایجاد شد، حذف کنید.

بخوانید  تعویض دوربین اصلی گوشی ال جی

حالا گوشی الجی اندرویدی خود را ریستارت کنید تا به حالت عادی برگردید و ببینید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

علت خاموش شدن گوشی الجی و حذف بدافزارها و ویروس ها

برای علت خاموش شدن گوشی الجی اگر حذف برنامه ها کمکی نکرد، ممکن است یک ویروس باشد که ممکن است به طور خودکار تلفن شما را خاموش کند. اگرچه اپلیکیشن های امنیتی زیادی برای اندروید وجود دارد، اما برای این منظور آنتی ویروس رایگان Avast برای اندروید کافی است. برنامه را نصب کنید و به طور خودکار هر ویروسی را که ممکن است باعث این مشکل شود اسکن و حذف می کند.

بازنشانی گوشی الجی خود به تنظیمات کارخانه

این یک گزینه نسبتاً سخت است، اما در بیشتر موارد، انواع مشکلات مربوط به نرم افزار را حل می کند. اگر مطمئن هستید که مشکل سخت افزاری نیست و حذف برنامه ها و اسکن ویروس کمکی نکرده است، پس تنظیم مجدد گوشی الجی شما باید این مشکل را برطرف کند.

هشدار: بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام داده های ذخیره شده در حافظه گوشی الجی شما را حذف می کند. از جمله مخاطبین، پیام ها، فایل های رسانه ای و برنامه های ذخیره شده در حافظه تلفن. قبل از انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

برای ریست کردن گوشی الجی خود به تنظیمات گوشی الجی رفته و روی گزینه Backup and Reset ضربه بزنید. در اینجا روی “Factory Reset phone” ضربه بزنید و دستورات را برای شروع فرآیند بازنشانی تایید کنید. ریست کردن کامل گوشی الجی باید 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. در حین تنظیم مجدد، مطمئن شوید که تلفن خاموش نمی شود زیرا این نیز می تواند تلفن را آجر کند و آن را بی فایده کند.

پس از فرآیند بازنشانی، دوباره باید حساب Google خود و چند تعهد دیگر را احراز هویت کنید. اگر مشکل نرم افزاری باشد، گوشی الجی شما پس از ریست کردن باید به خوبی کار کند.

بیتشر بدانید: دلایل خالی بودن صفحه نمایش گوشی هنگام فعالسازی

0/5 (0 نقد و بررسی)