دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اینترنت 4G LTE در گوشی ال‌جی

اینترنت 4G LTE در گوشی های ال‌جی چگونه فعال می شود؟

LTE   مخفف Long Term Evolution می باشد، که این فناوری جزو یک استاندارد و نسل مجزای شبکه‌های موبایل، به شمار نیامده و به عنوان شاخه‌ای از 4G  محسوب می شود. حضور علامت4G  در بالای صفحه نمایش موبایل، نشان دهنده استفاده از یک شبکه 4G واقعی نبوده، بلکه با تصویب استاندارد4G ، بیشتر ارائه ‌دهندگان سرویس موبایل، با دادن پول به شرکت ‌های سازنده موبایل، 4G را در مشخصات پشتیبانی محصول وارد کرده، تا بر روی صفحه‌ نمایش، دیده شود. در نتیجه4G  از مسیر اصلی خود دور شد.

از LTE چه می دانید؟

اما برای تفاوت بین 4G  تقلبی از 4G  واقعی، راهکارLTE  توسط تنظیم‌کنندگان استانداردهای امریکا تعریف شد، که معنای آن “تکامل در بلندمدت”  بوده، که درنتیجه وقتی که برچسب LTE روی یک دستگاه قرار داده می شود، به معنای آن می باشد، که نسبت به  3G بیشتر بهبود یافته و نیز سرعت بیشتری از 4G تقلبی دارد.

از 4G چه می دانید؟

موسسه ITU-R استاندارد 4G  را در سال ۲۰۰۸ ثبت کرد، که در این استاندارد، سرعت انتقال اطلاعات، روی شبکه‌های موبایل حداکثر دارای سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بوده، این در حالی  است، که این سرعت در دستگاه‌هایی مانند Hotspot موبایل، به یک گیگابیت بر ثانیه می رسد، که چنین استانداردی در سال ۲۰۰۸، بعید به نظر می رسد. این هدف در ابتدا به نظر سخت و با زمانی طولانی پیش بینی می شد، ولی با وجود زیرساخت‌ های مخابراتی شبکه، پیشرفت های زیادی حاصل شد و جهشی در فناوری های ارتباطی به وجود آورد. عرضه‌کنندگان شبکه‌های 3G به سرعت به راه اندازی  4G پرداختند، که سرعت آن بر روی گوشی‌های موبایل حداکثر به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد.

بخوانید  نخواندن سیم کارت در گوشی

البته براساس تصمیم سازمان اتحادیه رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات، در حین حرکت، سرعت دانلود حداکثر باید به  100 مگابیت برثانیه برسد و این در حالی است، که زمانی که بدون حرکت و ساکن باشید، باید این سرعت، یک گیگابیت برثانیه باشد.

4G کیفیت متمایزی از خدمات دیتا را به کاربران ارائه می دهد، به نحوی که، سرعت اینترنت در این شبکه به این نحو می باشد، که سرعت دانلود بین ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود یک تا ۱۵ مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی ۵۰ تا ۱۵۰ میلی ثانیه می باشد، که اصلی ترین تفاوت 4G  با نسل قبل خود3G  در سرعت انتقال داده و پهنای باند بوده، که 4G به طور متوسط 15 برابر بیشتر از 3G می باشد.

با توجه به راه اندازی اینترنت نسل چهارم، توسط اپراتورهای پیشتاز در ایران، اهمیت دانستن فعالسازی اینترنت پرسرعت 4G  برای دیوایس های برند LG و همچنین برای G2 و  G3بر کسی پوشیده نبوده، این در حالی می باشد، که در برخی از دستگاه های LG مانند  G2 و G3 گزینه 4G  در قسمت Network Mode  گنجانده نشده، از این رو در ادامه مطالب، چگونگی فعالسازی 4G  را در موبایل تان شرح خواهیم داد.

نکاتی که لازم است تا رعایت کنید:

  1. از اینکه دستگاه تان دارای قابلیت 4G  بوده، اطمینان حاصل کنید.
  2. مرحله بعد، خرید سیم کارت 4G  بوده، یا برای اینکه سیم کارت خود را 4G کنید، به دفاتر اپراتور سیم کارت، رجوع کنید.

 در سیم کارت تان، طی مراحل زیر لازم می باشد:

  • به مراکز خدمات ایرانسل رجوع کرده و سیم کارت مخصوص (USIM)را دریافت نمایید.
  • تنظیمات فعالسازی 4G را اجرا کنید.
  • بسته اینترنت، را خریداری نمایید.
  • ساپورت دیوایس شما از 4G (در ادامه مطلب، به نحوه دانستن آن پرداخته شده)
بخوانید  عدم اتصال گوشی الجی به Wi-Fi

خاصیت LTE یا همان 4G، در اکثر گوشی های برند الجی  در داخل ایران، متاسفانه غیرفعال بوده و در Network mode (حالت شبکه) این خاصیت وجود نداشته، برای فعال کردن آن مطالب زیر را دنبال کنید.

مراحل فعال کردن LTE:

ابتدا بررسی کنید که بصورت پیش فرض برای دیوایس شما این خاصیت قرار داده شده، که آن را فعال نموده و باید مسیر زیر را دنبال کنید:

“tethering & network > Mobile network > Network mode”

با انتخاب“GSM/WCDMA/LTE auto”  و دیدن گزینه LTE، به فعالسازی آن بپردازید.

در صورت نبودن گزینهLTE ، با توجه به گوشی ال جی تان، مراحل زیر را اجرا کنید.

مراحل فعالسازی LTE در گوشی LG G3 :

  1. به شماره گیری کد مقابل بپردازید: 3845#*855#
  2. حالا مسیر “LTE-Only >> Modem Settings >> RAT Selection” را طی کرده و به فعالسازی LTE Only بپردازید.

مراحل فعالسازی LTE در گوشی LG G2 :

  1. به شماره گیری کد مقابل بپردازید: 3845#*802#
  2. حالا مسیر “LTE-Only >> Modem Settings >> RAT Selection” را طی کرده و به فعالسازی LTE Only  بپردازید.

مراحل فعالسازی LTE برای سایر گوشی‌های :LG

توجه: اولین اقدام اطمینان از این می باشد، که موبایل تان  LTE را دارا می باشد.

روش 1

مسیر روبرو را رفته “Update Center > App Updates” به آپدیت LteConfigs بپردازید.

با این عمل، دستگاه ریبوت شده و گزینه “GSM/WCDMA/LTE auto”  به مسیر زیر افزوده خواهد شد، آن را فعال کنید

“tethering & network > Mobile network > Network mode”

روش 2

  1. به شماره گیری کد مقابل بپردازید: *#*#4636#*#*
  2. مسیر روبرو را رفته “Phone Information >> Set Preferred Network type” و به فعالسازیLTE Only  بپردازید.
بخوانید  آموزش تعویض فن برد منطق تلفن همراه LG Nexus 4

نکته:  با انتخاب گزینه LTE Only   ثبت شبکه شما فقط در 4G خواهد بود و این در حالی می باشد، که در حال حاضر سرویس 4G فقط به صورت دیتا بوده و تماس گرفتن در آن امکان ندارد، بنابر این به شما توصیه می شود، که به انتخاب گزینه LTE/GSM auto (PRL)  بپردازید (در مواقعی که در شبکه 4G هستید، بعد از تماس با شما، به صورت اتوماتیک به شبکهG3  و یا G2  سویچ خواهد شد.)

1/5 (1 نقد و بررسی)