دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شارژ نشدن گوشی الجی و علت ایجاد مشکل

احتمالاً زیاد به فرآیند شارژ گوشی خود فکر نمی کنید. فقط کابل را وصل کنید و دور شوید. یعنی تا روزی که گوشی شما شارژ نمی‌شود وقتی آن را به برق وصل می‌کنید، در آن زمان ممکن است متوجه شوید که موهایتان را می‌درید و سعی می‌کنید تا کار کند. خوشبختانه، هنگامی که شارژ گوشی الجی شما متوقف می شود، نیازی به عجله به یک مرکز خدمات ندارید زیرا شانس خوبی وجود دارد که بتوانید خودتان آن را در خانه تعمیر کنید. در بسیاری از مواقع، راه حل شارژ نشدن گوشی الجی بسیار ساده است. بنابراین اگر گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود، این نکات و ترفندها را برای رفع آن امتحان کنید.

شارژ نشدن گوشی الجی
شارژ نشدن گوشی الجی

شارژ نشدن گوشی الجی و راه اندازی گوشی

برای شروع شارژ نشدن گوشی الجی ، سعی کنید گوشی الجی خود را خاموش و دوباره روشن کنید. اغلب، دلیل این است که وقتی گوشی شما به برق وصل است شارژ نمی‌شود، زیرا مشکلی در اتصال وجود دارد. برای رد کردن یک نقص موقت مانند این، فقط باید دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. به هر حال، راه اندازی مجدد گوشی می تواند انواع مشکلات را برطرف کند.

راه اندازی مجدد گوشی الجی تمام خدمات پس زمینه را از بین می برد و می تواند مشکل شارژ گوشی الجی همراه شما را حل کند. راه اندازی مجدد همچنین اجزای اصلی گوشی شما را در صورتی که یکی از آنها در حین انجام یک کار خراب شده باشد، تازه می کند.

برای انجام سریع راه اندازی مجدد، کافی است دکمه پاور را نگه دارید و روی گزینه Restart ضربه بزنید. بسته به گوشی الجیتان، ممکن است لازم باشد به جای آن دکمه های روشن/خاموش و افزایش صدا را همزمان فشار دهید.

بخوانید  تنظیمات هوشمندترین گوشی ال جی

سعی کنید گوشی الجی خود را در حالت ایمن قرار دهید

برای شارژ نشدن گوشی الجی اگر گوشی شما پس از راه اندازی مجدد شارژ نمی شود، در مرحله بعد سعی کنید گوشی خود را در حالت ایمن بوت کنید. اساساً، حالت ایمن یک محیط sandbox است که گوشی شما را فقط به نرم افزاری که در ابتدا با آن ارسال شده محدود می کند. این بدان معناست که برنامه های شخص ثالثی که دانلود کرده اید در حالت ایمن اجرا نمی شوند.

برای وارد شدن به حالت ایمن در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، هنگام خاموش کردن آن، روی دکمه Restart ضربه بزنید و نگه دارید. باید پیشنهادی برای راه اندازی مجدد به حالت ایمن ببینید. برای خروج از حالت ایمن، کافی است گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید.

اگر بتوانید گوشی خود را در حالت ایمن شارژ کنید، مطمئناً می دانید که مقصر یک سرویس شخص ثالث است. هنگامی که تأیید کردید که این مشکل است، به برنامه‌هایی که اخیراً دانلود کرده‌اید نگاه کنید. یکی از این موارد می تواند دلیل مشکلات شارژ شما باشد. برنامه های اخیرا نصب شده یا غیرقابل اعتماد را حذف نصب کنید. سپس گوشی خود را به طور معمول ریبوت کنید و ببینید شارژ می شود یا خیر.

به کابل، آداپتور یا پریز متفاوتی بروید

برای شارژ نشدن گوشی الجی اگر هنوز گیر کرده اید و نمی دانید که چرا گوشی شما شارژ نمی شود، وقت آن است که نگاهی به کابل شارژ خود بیندازید. کابل شما ممکن است یک سیم شل داشته باشد، آداپتور ممکن است خراب شده باشد، یا سوکتی که به آن وصل شده است خراب شده باشد. برای رد کردن سخت افزار معیوب، سعی کنید گوشی الجی خود را از طریق کابل، آداپتور یا منبع تغذیه دیگری شارژ کنید.

بخوانید  تعویض تاچ ال سی دی نکسوس 5

ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا کابل مقصر مشکلات شماست یا خیر، اتصال گوشی الجی خود به رایانه از طریق USB است. اگر گوشی الجی شما می تواند از طریق رایانه شخصی شارژ شود، می توانید عیب یابی را به آداپتور و سوکت محدود کنید.

در صورتی که کابل جایگزین موفق شد، روی کابل جدید سرمایه گذاری کنید. بهترین کابل‌های شارژ یا لوازم جانبی شخص اول یا آنهایی هستند که از نام‌های شخص ثالث قابل اعتمادی مانند Anker استفاده می‌کنند—از خرابکاری‌های ناخواسته خودداری کنید.

مطمئن شوید که این یک اشکال نرم افزاری نیست

برای شارژ نشدن گوشی الجی شما با وجود اینکه می گوید شارژ نمی شود، یا اگر گوشی شما در حال شارژ است اما می گوید شارژ نمی شود، ممکن است این یک اشکال نرم افزاری باشد. نصب برنامه رایگان Ampere یک بار برای همیشه به شما می گوید که آیا برقی به گوشی شما وارد شده است یا خیر.

Ampere یک برنامه ساده است که به شما امکان می دهد در هر لحظه میزان جریان شارژ یا شارژ گوشی خود را مشاهده کنید. همچنین به شما می گوید که آیا باتری گوشی شما در شرایط خوبی است یا خیر، ولتاژ موجود را به شما می دهد و دمای فعلی را نشان می دهد.

با نصب برنامه Ampere، گوشی الجی خود را به منبع برق وصل کنید، سپس برنامه را روشن کنید و ببینید آیا گوشی الجی شما در حال شارژ است یا خیر. اگر گوشی الجی شما در حال شارژ است اما نماد شارژ را نشان نمی دهد، احتمالاً این یک اشکال نرم افزاری است. می‌توانید سیستم‌عامل اندروید خود را به‌روزرسانی کنید یا برای رفع آن، بازنشانی سختی را امتحان کنید.

بخوانید  روشن/خاموش ناگهانی گوشی الجی

پورت شارژ را تمیز کنید

برای شارژ نشدن گوشی الجی اگر برنامه Ampere نشان می‌دهد که شارژی به گوشی شما نمی‌رسد، مقصر می‌تواند زباله‌های درگاه شارژ شما باشد. ذرات گرد و غبار می توانند به سرعت در ورودی شارژ جمع شوند و مانع از اتصال گوشی الجی شما به منبع برق شوند.

پورت شارژ گوشی خود را بررسی کنید و اگر متوجه تجمع کثیفی شدید، آن را تمیز کنید. می توانید این کار را به راحتی با مالش دادن آرام ناحیه با یک سواب پنبه ای خشک انجام دهید. لمس خود را ملایم نگه دارید و چیزی را بیش از حد به پریز شارژ خود وارد نکنید.

برای مشاهده بهتر آنچه در داخل پورت شما می گذرد، از یک چراغ قوه برای بررسی کامل منطقه استفاده کنید. اگر متوجه شدید که هر گونه زباله خارجی داخل آن گیر کرده است، می توانید با استفاده از ابزار اجکتور سیم کارت یا خلال دندان تمیز کردن سنگین تری را انجام دهید. فقط بیشتر مراقب باشید که به هیچ یک از پین های شارژ آسیب ندهید، که می تواند برای همیشه گوشی الجی شما را آجر کند. پس از تمیز کردن خوب پورت، سعی کنید دوباره گوشی خود را شارژ کنید.

مقالات پر بازدید: اپن فایل زیپ گوشی در اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)