دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض سیم آنتن Nexus 5 ال جی

سیم آنتن Nexus 5 ال جی چگونه تعویض می شود؟

در مواقعی که آنتن دهی شما در نکسوس 5، کیفیت پایین داشت یا قطع و وصل شد، زمان تعویض سیم آنتن رسیده، که کار ساده ای بوده که زمان تقریبی محاسبه شده برای تعویض آنتن نکسوس 5، در حدود 20 تا 45 دقیقه تخمین زده شده، با ما همراه باشید، تا در ادامه، شما را با نحوه چگونگی تعویض سیم آنتن، در Nexus 5، آشنا سازیم.

لوازم مورد نیاز برای تعویض سیم آنتن Nexus 5

قطعات لازم برای تعویض سیم آنتن

به یک سیم آنتن نکسوس 5 الجی  (Nexus 5) نیاز داریم.

ابزار ی که باید برای تعویض سیم آنتن، در دسترس داشته باشید

  • یک عدد پیچ گوشتی فیلیپس
  • یک عدد قاب باز کن
  • یک عدد پیک
  • ساکشن کاپ
  • اسپاتول که دارای خصوصیاتی از قبیل (نوک تیز و نوک پهن)
  • پنس با مشخصات (سر کج و سر صاف)
  • آی اوپنر (IOpener)
  • هیتر یا سشوار

مراحل تعویض سیم آنتن نکسوس 5

اولین مرحله، جداسازی درب پشت گوشی، می باشد

نکته بسیار مهم: قبل از وارد شدن به این مرحله، لازم است تا شارژ باتری گوشی، به کمتر از 25 درصد برسد، علت این امر، برای جلوگیری از فشار و ضربات احتمالی می باشد، که ممکن است در هنگام تعمیر، به گوشی وارد شده و باطری را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بعد از خالی کردن شارژ باطری، اقدام به خاموش کردن نکسوس 5، کرده، بعد از آن، از لبه پایین گوشی، در شکاف بین درب پشت و بدنه، نوک پیک را وارد نموده، کنار آن نیز به وارد کردن نوک اسپاتول یا قاب باز کن پرداخته، تا بتوانید با شل کردن درب گوشی، آن را جدا کنید.

بخوانید  تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی

1

مرحله بعد، پیچ های نگهدارنده درپوش های محافظ برد، را باز کنید

نکته: معمولا در هر گوشی موبایل، روی مادربرد، یک فریم یکپارچه قرار داده اند، که به علت محافظت از مادر بُرد در نظر گرفته شده، این در حالی می باشد که فریم روی مادر بُرد نکسوس 5 یکپارچه نبوده، بلکه روی لبه فوقانی و زیرین بُرد (مجموعه اسپیکر گوشی)، قرار گرفته و نصب آن به صورت دو تکه، می باشد، بنابر این، برای جداسازی درپوش محافظ بُرد، باید پیچ های نگهدارنده، در هر دو قسمت بالا و پایین، را باز کنید.

برای باز کردن شش پیچی که در تصویر نیز نشان داده شده، باید از ابزار پیچ گوشتیِ فیلیپس #00  استفاده نمایید. چهار پیچی را که با رنگ قرمز و سبز، در لبه زیرین قاب نکسوس 5 تعمیری، در تصویر قرار گرفته اند، را باز کنید.

نکته: هنگامی که برای باز کردن و بستن پیچ ها تلاش می کنید، حواستان باشد، تا بیش از حد فشار نیاورده و به آرامی این کار را انجام دهید، چرا که هر گونه فشار روی پیچ ها، باعث آسیب دیدن قطعات سخت افزاری موجود در گوشی و مادر برُد خواهد شد.

لبه فوقانی و زیرین فریم محافظ برد، را جدا کنید

برای آزاد سازی فریم از روی بُرد گوشی، کافی است، تا در زیر لبه راستِ بالای فریم ، قاب باز کن پلاستیکی، را وارد نموده و خیلی با آرامش فریم را آزاد کرده، سپس آن را با دست، به آرامی از بُرد برداشته و جدا نمایید.

درست مانند قسمت قبل، عمل کرده و برای آزاد سازی بخش زیرین فریم محافظ از روی برُد، قسمت زیرین فریم را نیز توسط قاب باز کن، آزاد کرده و از روی بُرد به آرامی برداشته، و در کنار بگذارید. دو بخش فوقانی و زیرین فریم محافظ مادربرد، را که به آرامی جدا ساختید، در جای امن گذاشته، تا آسیب نبینند.

بخوانید  سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

نکته: چون بعد از تعویض سیم آنتن نکسوس 5، به نصب مجدد هر دو فریم محافظ روی مادر بُرد، نیازمند هستیم، در نتیجه باید دقت کنید، تا در هنگام جداسازی فریم های محافظ بُرد، آسیبی به گیره های آنها وارد نکنید.

سیم آنتن، را جدا کنید

نکته: همان طور که در شکل می بینید، دو سیم آنتن در قسمت راست و چپ گوشی موبایل ال جی نکسوس 5 دیده می شود، که بر روی گوشی نصب شده، که بعد از بررسی سالم بودن سیم ها، هر کدام را که معیوب می باشد، باید تعویض کنید، گاهی به تعویض کردنِ یک سیم و گاهی به تعویض کردنِ هر دو سیم، نیاز دارید.

برای آزاد سازی کانکتور سیم نکسوس 5 از روی سوکت آن، باید از نوک یک اسپاتول سر صاف، استفاده نموده، و این را در نظر داشته باشید، که هر سیم دو کانکتور دارد که باید هر دوی آنها را آزاد کرده و بعد از آن توسط پَنس، سیم آنتن، از لبه باتری بردارید.

سیم آنتن نکسوس 5 الجی  (Nexus 5) را عوض کنید

در این مرحله امکانِ تعویض سیم آنتن نکسوس 5 الجی (Nexus 5) وجود داشته و می توانید، آن را تعویض نمایید.

در صورتی که سیم آنتن نکسوس 5 را عوض کردید، برای بستن گوشی می توانید، به ترتیب از مرحله 5 به مرحله 1 مراحل را طی کرده و در آخر درب گوشی تان را ببندید، این در حالی می باشد، که برای سهولت و کمک به شما، تصاویری در هر مرحله، قرار داده شده، با این حال هر گاه مشکلی در هر مرحله یا در کل کار داشتید، می توانید از کارشناسان مجرب و متخصص نمایندگی موبایل ال جی، کمک و راهنمایی بخواهید.

بخوانید  عدم شناسایی گوشی LG G7 ThinQ توسط رایانه شخصی
0/5 (0 نقد و بررسی)