دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کپی نشدن فایل در مموری کارت

دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی

برای پاسخ به این سوال باید به بررسی های گسترده تری در خصوص کارت حافظه و عملکرد آن ها بپردازیم. علاوه بر این دلیل کپی نشدن فایل های مختلف در کارت حافظه هر چه که باشد، حتما راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. یک مرکز تعمیرات تخصصی می تواند بهترین راه حل های لازم را پیش روی کاربرانی بگذارد که با این مشکل مواجه شده اند.  مرکز سخت افزار ایران یک مرکز تخصصی در زمینه تعمیر و عیب یابی انواع مدل های گوشی است و می توان برای انواع خدمات از جمله تعمیرات نرم افزاری موبایل به این مرکز مراجعه کرد.

کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی و مشکلات نرم افزاری

در درجه اول طیف وسیعی از ایراد های نرم افزاری می توانند موجب عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه مورد نظر شوند. ویروسی شدن گوشی و کارت حافظه و نصب انواع بد افزار ها از مهم ترین گزینه های نرم افزاری است که موحب کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی مورد نظر می شود. نکته مهم دیگر، عدم به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار های دستگاه است و این موضوع نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

این نکته خصوصا در ارتباط با انتقال فایل برنامه های نصب شده روی گوشی های اندرویدی اهمیت می یابد. چرا که امکان نصب و انتقال فایل برنامه ها به مموری کارت گوشی تنها در نسخه های به روز شده سیستم عامل اندروید امکان پذیر است. زمانی که کارت حافظه ویروسی می شود، در بیشتر مواقع این طور به نظر می رسد که حافظه مموری کارت پر شده و دیگر جایی برای انتقال فایل ها ندارد. اما در واقعیت کارت حافظه فضای خالی کافی دارد و در اثر ویروسی شدن امکان انتقال فایل ها به آن وجود ندارد.

بخوانید  راهنمای تعویض دوربین عقب گوشی Nexus 5 الجی

پر شدن کارت حافظه

در ساده ترین حالت، کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی به دلیل پر شدن فضای ذخیره سازی آن است. در واقع فضای آزاد مورد نیاز برای انتقال و کپی شدن فایل های مورد نظر در مموری کارت وجود ندارد و به همین دلیل هم شاهد عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه هستیم.

کپی نشدن فایل به دلیل محدودیت رایت پروتکت در مموری کارت

یکی دیگر از عوامل موثر و مهم در کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی، محدودیت رایت پروتکت است. زمانی که این مشکل بروز می کند، مموری کارت مانع از کپی شدن و انتقال فایل ها و داده های جدید می شود. از طرفی علاوه بر عدم کپی فایل در کارت حافظه، نمی توان داده های قدیمی را نیز پاک کرد. البته که این مشکل می تواند دردسر ساز باشد، اما راه حل هایی نیز برای رفع مشکل مموری کارت در این حالت وجود دارد.

کپی نشدن فایل به دلیل فرمت کارت حافظه

یک دلیل مهم دیگر برای عدم کپی فایل در کارت حافظه، فرمت آن است. در واقع باید گفت در این مواقع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی بیشتر متوجه فایل هایی با سایز بالای 4 گیگابایت است. برخی از مموری کارت ها که فرمت آن FAT32 است، حالتی دارند که نمی توان فایل های بزرگ از 4 گیگابایت را به آن ها انتقال داد. در نتیجه در این خصوص باید از مموری کارت هایی با فرمت جدید تر استفاده کرد.

عدم انتقال به دلیل محدودیت های توسعه دهندگان

برخی مواقع دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی، خصوصا انتقال برنامه ها و بازی های مختلف، توسعه دهندگان این برنامه ها است. در این خصوص توسعه دهندگان این نرم افزار ها و فایل های آن ها به صورت اتوماتیک مکانی به خصوص را برای ذخیره سازی فایل در نظر می گیرند و به این ترتیب کاربران شاهد عدم کپی فایل در کارت حافظه دستگاه مورد نظر خواهند بود. در واقع توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه های مختلف باید گزینه android: install Location را در دسترس قرار دهند تا به این ترتیب انتقال فایل ها و برنامه ها به مموری کارت امکان پذیر شود. اما این امر برای همه برنامه ها امکان پذیر نیست. برای مثال در ارتباط با برنامه های اعلان هشدار، برنامه نویسان این برنامه ها به منظور حفظ عملکرد برنامه، انتقال آن به مموری کارت گوشی را قفل کرده اند.

بخوانید  مدیریت حافظه در گوشي LG G4 

عدم کپی فایل به دلیل برخی پیش نیاز های برنامه

در برخی موارد دلیل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی به این دلیل است که آن فایل یا برنامه به خصوصی که قصد انتقال آن به مموری کارت را دارید، به یک سری پیش نیاز ها برای عملکردش نیاز دارد و به این ترتیب اگر به درون مموری کارت منتقل شود دیگر به آن پیش نیاز ها دسترسی ندارد و نمی تواند عملکرد خود را داشته باشد. در نتیجه ابتدا باید پیش نیاز ها فراهم شود و سپس بعد از آن انتقال به مموری کارت صورت بگیرد.

راه کار های رفع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی

برای این که بتوان مشکل عدم کپی فایل در کارت حافظه گوشی را برطرف کرد، ابتدا باید دستگاه به درستی عیب یابی شود و ریشه بروز مشکل مشخص گردد. برای مثال اگر مشکل به دلیل ویروسی شدن گوشی یا کارت حافظه باشد، ویروس یابی و حذف بدافزار ها توصیه می شود. در خصوص پر بودن حافظه کارت حافظه نیز باید وارد مشخصات این بخش شد و فضای در دسترس آن را بررسی کرد. اگر حافظه پر بود، بهتر است فایل های اضافی را از آن پاک کرد.

روش دیگری که برای رفع مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت باید دنبال شود مربوط به زمانی است که رایت پروتکت عامل این عدم انتقال فایل است. در این خصوص می توانید از کلید فیزیکی کنار مموری کارت استفاده کرده و با تغییر دادن وضعیت آن، مشکل رایت پروتکت را برطرف کرد. ریست کردن کارت حافظه یا استفاده از روش های آموزش فلش کردن گوشی، راه کار های دیگری است که می توان از آن ها استفاده کرد.

بخوانید  آزمایش درستی کابل شارژ گوشی الجی
0/5 (0 نقد و بررسی)