دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون از چه راه هایی انجام میشود ؟

گوشی های موبایل هوشمند به مرور زمان با پیشرفت قابل توجهی روبرو شدند و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار دادند. یکی از امتیازات برخورداری از این گجت ها، متصل کردن گوشی به تلویزیون است.  اتصال گوشی به تلویزیون از روش های مختلفی انجام میگیرد و ارتباطی بی دردسر بین گوشی و تلویزیون هوشمند برقرار میکند. برقراری این ارتباط به کاربر این امکان را میدهد که محتویات داخل موبایل خود را با وضوح و ابعاد مناسب تری تماشا کند.

از آن جا که کوچک بودن صفحه نمایش و محدودیت صدا در گوشی موبایل، ممکن است از لذت و هیجان تماشای بسیاری از فیلم ها، کم کند، بسیاری از کاربران تمایل دارند، گوشی خود را به دستگاه تلویزیون شان وصل کنند و در این خصوص سوالات فراوانی را مطرح نموده اند، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به چگونگی اتصال موبایل به تلویزیون بپردازیم و از شما عزیزان دعوت میکنیم تا انتهای این بخش همراه ما بمانید.

روش اتصال گوشی به تلویزیون

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، اتصال گوشی به تلویزیون به چند روش انجام میگیرد. به طور کلی سه راه برای برقراری این اتصال وجود دارد. اسلیم پورت یا MHL ، کابل HDMI  یا اتصال به صورت وایرلس گزینه های موجود برای اتصال آسان موبایل به تلویزیون هستند که در این مقاله قصد داریم چگونگی انجام هر کدام از این روش ها را برای شما شرح دهیم :

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق MHL

روش MHL یکی از متداول ‌ترین راهکارهای موجود به منظور وصل کردن گوشی یا تبلت به تلویزیون است. انجام این روش با استفاده از کابل یو اس بی میسر میشود. MHL امکان اتصال گوشی به تلویزیون را برای بسیاری از مدل های گوشی فراهم نموده است. برای این کار لازم است یک کابل و یا آداپتور یو اس بی به اچ دی ام آی MHL به علاوه ی کابل اچ دی ام آی همراه داشته باشید و علاوه بر موارد مذکور به نمایشگری که دارای درگاه ورودی اچ دی ام آی و یک کابل پاور باشد نیز نیاز دارید.

بخوانید  مرکز تعمیر موبایل الجی

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای

یکی دیگر راه های اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از اینترنت وای فای است. این روش برای مواقعی که کاربر تمایل به استفاده از کابل و سیم را نداشته بشد، بسیار موثر است. به اتصال به روش وای فای میراکست نیز گفته میشود. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش، لازم است تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از این قابلیت را داشته باشد. گوشی های اندروید 4.2 یا نسخه‌ های بالاتر آن نیز توانایی برقراری ارتباط به این روش را دارند.

 اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI یکی از ساده ترین و قدیمی ترین روش های برقراری ارتباط است. میتوان گفت تمامی تلویزیون های جدید این پورت را دارند. برای وصل کردن موبایل خود به دستگاه تلویزیون با این روش نیاز به کابل مخصوص دارید. کابل HDMI مورد نظر را میتوانید از تمامی فروشگاه های لوازم جانبی گوشی و تبلت معتبر تهیه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)