دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وای فای دایرکت

وای فای دایرکت چیست؟

شاید وای فای دایرکت در نگاه اول شبیه بلوتوث باشد. اما این فناوری تفاوت های اساسی با بلوتوث دارد. یکی از مهمترین تفاوت این است که WiFi Direct می تواند اطلاعات بیشتری را با سرعت بالاتر (حدود ده برابر سرعت در شرایط مطلوب) از بلوتوث رد و بدل کند. این قابلیت، WiFi Direct را به گزینه ای عالی تبدیل می کند، مخصوصا برای زمانی که می خواهید داده هایی با حجم بالا را با سرعت سریع تری مبادله کنید و دسترسی به وای فای نیز ندارید.

چگونگی اتصال دستگاه ها با وای فای دایرکت

اینکه دقیقاً چگونه اتصالات WiFi Direct ایجاد می شود در هر دستگاه هایی متفاوت است. ممکن است برخی دستگاه ها کد QR را اسکن کنند. برخی از شما باید یک پین عددی وارد کنید. یا شاید چندین دستگاه باید یک دکمه فیزیکی را برای شروع اتصال فشار دهند. با گذشت زمان و افزایش اهمیت امنیت، دستگاه های بیشتری از ترکیبی از این تکنیک ها استفاده می کنند و تعداد کمتری از دستگاه ها به طور خودکار به هم متصل می شوند.

مزایای استفاده از وای فای دایرکت

یکی از مهمترین مزایای استفاده از WiFi Direct قابلیت استفاده از آن در هر مکان، حتی بدون شبکه وای فای است. چندین دستگاه می توانند بدون نگرانی امنیتی (و فرایند زمانبر)، به یکدیگر پیوند بخورند و فایل های مهم را به اشتراک بگذارند.

اغلب می توانید به راحتی دستگاهی را ارائه می دهد پیدا کنید. هنگامی که در حال جستجو هستید باید به دنبال شبکه ای که با “DIRECT” شروع می شود و در ادامه آن نام یا شماره محصول است، بگردید.

بخوانید  عدم اتصال گوشی الجی به Wi-Fi

موارد استفاده از WiFi Direct

برخی از رایج ترین موارد استفاده WiFi Direct این روزها شامل موارد زیر است:

اشتراک سریع فایل: یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن سریع فایل هایی با حجم بالا  مخصوصا در زمانی که راه اندازی اتصال های سیمی امکان پذیر نیست.

چاپ عکس روی چاپگرهای بی سیم:  وای فای دایرکت می تواند مقدار زیادی از اطلاعات بی سیم را کنترل کند. به همین دلیل برای کارهای چاپ بی سیم ایده آل به نظر می رسد.

به اشتراک گذاشتن محتوای صفحه نمایش: شما می توانید تصاویر صفحه دستگاه دیجیتال تان، از بازی های موبایل در یک صفحه بزرگ گرفته تا عکس های خانوادگی در تلویزیون یا پرتره دیجیتال، را با استفاده از وای فای دایرکت به اشتراک بگذارید.

بازی کردن با هم: اگر همه بازی های مشابهی را در تلفن های خود دارند، می توانند با وای فای دایرکت ارتباط برقرار کرده و بازی کنید، حتی اگر دسترسی به وای فای نداشته باشید.

همگام سازی سریع: برخی از دستگاه ها از WiFi Direct برای همگام سازی اطلاعات و به روزرسانی رسانه های خود استفاده می کنند. این ویژگی می تواند روند کار با دستگاه را بسیار سریعتر کند، خصوصاً اگر مجبور باشد همزمان تعداد زیادی رسانه جدید اضافه کند (به عنوان مثال بروزرسانی لیست های پخش موسیقی).

امنیت در وای فای دایرکت

همانطور که اشاره کردیم، وای فای دایرکت در مقایسه با سایر اتصالات، از مزایای امنیتی برخوردار است. با این حال، هنوز هم سهم مخاطرات آن صفر نیست. اتصال شما، هنگامی که دستگاه همزمان به شبکه دیگری متصل است، می تواند خطرناک باشد. اگر از اتصال مستقیم، به ویژه اگر از پروتکل WPS قدیمی استفاده می کنید، می توانید طعمه مناسبی برای هکرها باشید.

بخوانید  ساخت شبکه خانگی با گوشی

بسیار مهم است که شما بدانید چگونه می توانید از ایمن بودن اتصال مستقیم خود اطمینان پیدا کنید. هر کسی می تواند از خدماتی که شما در اختیار دارید استفاده کند یا با استفاده به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا کند.

کند شدن موبایل ال جی

0/5 (0 نقد و بررسی)