دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نصب کاستوم رام

نحوه نصب کاستوم رام در موبایل ‌های اندرویدی ال جی

قبل از اینکه به نصب کاستوم رام در موبایل های اندرویدی، بپردازیم، بهتر است، تا با این ابزار آشنا شده و از قابلیت های آن مطلع شویم. با استفاده از کاستوم رام‌ها، امکان شخصی سازی آن با توجه به سلیقه تان میسر می باشد، که این امر را می توان به وسیله دسترسی به اکثر بخش‌های رام، تحقق بخشید.

 در صورت تمایل، در ایجاد تغییرات در ظاهر نرم افزار خود، در موبایل های هوشمند و برای اینکه به این مهم دست یابید، بهتر است تا با استفاده از کاستوم رام این کار را در گوشی موبایل خود انجام داده، چرا که کاستوم رام، معمولاً برای کاربرانی مورد استقبال قرار می‌گیرد، که خواهان تغییرات در قسمت ظاهر نرم افزاری موبایل های هوشمند خود، می باشند.

کاستوم رام‌ها به نام رام‌های غیر رسمی معروف بوده، که نسبت به رام های رسمی، دارای قابلیت‌های کاربردی بیشتری بوده و آن را به کاربران عرضه می کنند، که توانسته در این امر ، با جذب کاربران، هر چه بیشتر نظر آنها را به خودش جلب کند.

نصب کاستوم رام، بدون هیچ خطایی صورت گرفته و به عنوانِ یک کار تقریبا حرفه‌ای به حساب می آید، در صورتی که قصد نصب کاستروم رام را دارید، در قدم اول، باید به طور کامل، اطلاعات مرتبط با این کار و شیوه انجام آن را یاد گرفته، تا هیچ ابهامی در این مورد برایتان وجود نداشته باشد.

به همین منظور ما در ادامه این مطلب، به نحوه نصب کاستوم‌ رام در موبایل های اندرویدی، از جمله موبایل ال جی، پرداخته و برایتان آن را شرح داده ایم، تا بتوانید، از آن استفاده کرده و آن را به کار گیرید.

بخوانید  قابلیت دستیار گوشی

نصب کاستوم رام در موبایل های اندرویدی ال جی چه پیش نیازهایی دارد؟

اولین قدم برای نصب کاستوم رام در موبایل تان، فراهم کردنِ محیط مناسب برای استفاده از فایل زیپ و فلش آن بوده، که ایجاد این محیط، برعهده فضای ریکاوری بوده، که این فضای ریکاوری در اختیار کاربران قرار داده می شود و این امر توسط برنامه‌هایی که در این زمینه ساخته شده اند، انجام می گیرد.

انجام فلش فریمورهای مختلف، در موبایل تان، توسط برنامه‌های ریکاوری صورت پذیرفته و همچنین دسترسی به کاستوم رام، را امکان پذیر می کند. یکی از برترین برنامه‌های بازیابی که در موبایل ‌های اندرویدی، مورد استفاده قرار می گیرد، برنامۀ TWRP  بوده، که استفاده از آن، هزینه ای نداشته و کاملا رایگان بوده و چون فایل نصبی برنامه TWRP به صورت img  (تصویر) می باشد، در نتیجه با اپلیکیشن‌های معمولی تفاوت داشته و نصب آن در محیط سیستم عامل، صورت نمی گیرد.

ریکاوری TWRP را در موبایل هوشمندتان، می توانید اینگونه نصب کنید، که ابتدا جدیدترین فایل‌ img  مربوط به مدل موبایل ال جی تان، را دانلود کرده، (که برای تحقق این منظور می توانید، از وبسایت مخصوص TWRP استفاده نموده) و فلش کردنِ آن را انجام دهید، (می توانید با استفاده از نرم افزاری‌های موجود در این زمینه و توسطِ کامپیوتر آن را انجام دهید).

 بدین گونه، که برای انجام فلش فایلimg ، باید دستگاه را به Download Mode وارد کرده، (که این کار را می توانید، با فشردن ترکیبی چند کلید به صورت همزمان، انجام داده، که در ادامه مطالب توضیح داده شده) و بعد از آن، به متصل کردنِ موبایل تان به کامپیوتر، پرداخته، که باید این کار را از طریقUSB  انجام دهید و بعد فلش کردنِ آن را انجام دهید.

بخوانید  اپلیکیشن بورس برای موبایل

چگونگی وارد شدن به حالت دانلود مود ال جی  ( Download Mode )

 ابتدا باید موبایل تان را کاملا خاموش کرده، ( اگر دستگاه شما دارای قابلیت خارج کردن باتری می باشد، آن را خارج ساخته و پس از 10ثانیه باتری را مجددا داخل موبایل خود بگذارید) بعد دکمه Volume بالا را نگه دارید و موبایل تان را توسط کابل به کامپیوتر متصل کرده و با چند بار زدن دکمه Volume بالا، به محیط Download Mode وارد شده و می توانید موبایل تان را در این محیط فلش کنید.

چگونگی نصب کاستوم رام در موبایل ‌های اندرویدی ال جی

بعد از اینکه فلش ریکاوری TWRP را در موبایل تان انجام دادید، در زمان خاموشی گوشی، با فشردن کلید‌های ترکیبی مخصوص صفحه ریکاوری، (که این کلید‌های ترکیبی برای دسترسی به TWRP  تفاوت داشته و در هر موبایل بسته به مدل آن یکسان نبوده و باید برای اطلاع از کلید‌های ترکیبی موبایل تان، به جستجو در اینترنت بپردازید) و باز کردن صفحه ریکاوری TWRP، باید به انتخاب فایل ZIP کاستوم رام خود، پرداخته و اقدام به فلش کردنِ آن، در گوشی تان، کنید، که برای اطلاع از نحوه فلش کردنِ کاستوم رام توسط TWRP می توانید، در ادامه با ما همراه باشید.

به بخش Backup رفته و در آنجا یک نسخه پشتیبان، از همه فایل‌ها و داده‌های سیستم تان، برای خود، در نظر گرفته، که برای تهیۀ نسخه پشتیبان، باید برای فعال کردن گزینه‌ها، توسط تیک زدن، آن ها را انتخاب کرده و بعد به سمت راست Swype کرده، به عقب بازگشته و به انتخاب گزینه‌های Wipe و سپس Advanced Wipe ، بپردازید.

بخوانید  نحوه پاک کردن کش در گوشی الجی

در صفحه ای که پیش رویتان باز شده، هر گزینه ای که می بینید، غیر از گزینه های زیر، بقیه را فعال کرده، بعد توسط  Swype دکمه، به انجام فرمت ال جی، پرداخته، بعد از آن برگردید به صفحه نخست و Install را انتخاب نمایید.

گزینه های زیر غیر فعال باشند.

  • Internal Storage
  • Micro SD card
  • USB OTG

فایل ZIP کاستوم رام، را در موبایل خود پیدا کرده، بعد از انتخاب آن و سوایپ دکمه، به سمت راست، در دستگاه خود، به فلش کردن آن بپردازید، که البته باید از قبل، فایل ZIP کاستوم رام شما، در حافظه داخلی یا کارت حافظه وجود داشته باشد، بعد از ری استارت شدن دستگاه، شما با موفقیت کاستوم رام را نصب کرده اید.

در صورت ناراضی بودن از کاستوم رام نصب شده، از فایل تان یک نسخه پشتیبان بگیرید و بعد گزینه Restore، را انتخاب نمایید و بدین ترتیب به رام قبلی خود با تمامی اطلاعات، دست پیدا خواهید کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)