دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شارژ نشدن گوشی

علت های اصلی شارژ نشدن گوشی

گاهی با افزایش سن گوشی با کاهش سرعت شارژ گوشی مواجه می شویم. دلایل زیادی برای شارژ نشدن موبایل وجود دارد. زمان آن رسیده است که به علت ریشه ای این مشکل فکر کنید و در صدد رفع آن برآیید. در این مقاله به 10 دلیل برای شارژ نشدن گوشی اشاره می کنیم.

استفاده از کابل نامناسب

شایع ترین دلیل کاهش سرعت شارژ گوشی ها کابل های فرسوده و خراب هستند. بنابراین، اگر سرعت شارژ شدن گوشی شما آهسته شده است، اولین گام باید بررسی کابل USB  باشد. طبیعی است که بسیاری از کاربران از همان کابلی که از ابتدا به همراه دستگاه بوده است، استفاده کنند. غافل از اینکه این کابل ها به راحتی فرسوده می شوند و در نهایت باعث شارژ نشدن گوشی می شوند.

کابل ها همیشه در معرض آسیب هستند. مثلا زیر پا می افتند، خم می شوند، در مکان های مختلف رها می شوند و همچنین روزانه به صورت مرتب به دستگاه وصل و خارج می شوند. نکته قابل توجه این است که کابل ها از لحاظ کیفیت به نسبت پورت گوشی ضعیف تر هستند. بنابراین آسیب پذیرتر هم هستند و البته بسیار راحت تر می توان آنها را تعویض کرد. علاوه بر این قیمت آنها نیز پایین تر از پورت است.

منبع تامین انرژی شما ضعیف است

اگر از رایانه شخصی خود برای شارژ تلفن استفاده می کنید، به وضوح مشاهده می کنید که تلفن شما بسیار آهسته شارژ می شود. هرگونه صدمه به کابل USB یا پورت می تواند جریان ناچیز انرژی را کمتر کند. بسیاری از کاربران فکر می کنند که فرقی ندارد با چه شارژری و یا از کدام منبع انرژی گوشی را شارژ کرد. در صورتی که عملا چنین چیزی نیست. بهترین روش شارژ کردن باتری گوشی استفاده از یک شارژر دیواری و اتصال فیزیکی آن به موبایل است. اگر کماکان مشکل شارژ نشدن گوشی را داشتید احتمال دارد که ایراد از سیم کشی خانه باشد. مخصوصا در صورتی که خانه قدیمی ساخت باشد.

بخوانید  رفع روشن نشدن گوشی ال جی

استفاده از آداپتور نامناسب

آداپتور ها نیز در معرض آسیب هستند. تغییر ناگهانی در ولتاژ به آداپتور شما آسیب می رساند. در نتیجه، گوشی شما دیر شارژ می شود. سعی کنید از آداپتور های اصلی برای موبایل استفاده کنید. ممکن است کمی گران به نظر برسند اما ارزش خرید دارند.

تلفن همراه شما قدیمی شده است

ممکن است زمان آن رسیده باشد که دستگاه خود را ارتقا دهید. تلفن های هوشمند جدید دارای پردازنده هایی هستند که سریعتر گوشی را شارژ می کنند. برخی دستگاه های جدید قابلیت شارژ توربو نیز دارند. بنابراین شارژ نشدن گوشی قدیمی شما به نسبت گوشی های مدرن طبیعی است. تنها راه خرید موبایل جدید است.

کیفیت پایین باتری و کاهش سرعت شارژ موبایل

 اگر موارد بالا را چک کرده اید و هنوز هم با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه هستید، ممکن است مشکل از باتری شما باشد. انتظار می رود که به مرور زمان باتری شما فرسوده شود. از طرفی برخی از گوشی ها کیفیت باتری پایین تری دارند و می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت اطلاعاتی در مورد باتری گوشیتان به دست آورید. باتری بیشتر موبایل های هوشمند جدید قابل تعویض نیستند. در صورت بروز مشکل در باتری این نوع از گوشی ها حتما به نمایندگی تعمیرات گوشی مراجعه کنید.

استفاده از موبایل در حال شارژ

لازم است بدانید که بیشترین میزان مصرف باتری مربوط به ال سی دی روشن آن است. حال تصور کنید که در گوشی که در حال شارژ است ویدیو ببینید یا در فیس بوک چرخ بزنید!

بخوانید  تغییر فونت گوشی اندرویدی

نه تنها نباید در حالت شارژ از گوشی استفاده کنید بلکه باید تمامی برنامه ها را نیز ببندید. درست است که صفحه گوشی خاموش است اما این به این معنا نیست که برنامه ای در حال اجرا نیست.رعایت این دو مورد از شارژ نشدن گوشی جلوگیری می کند.

اپلیکیشن های مخرب

پیش از این اشاره کردیم که برنامه های باز در گوشی سرعت شارژ دستگاه را کم می کنند. اگر این اپلیکیشن ها مشکل دار باشند که روند شارژ نشدن گوشی را بیشتر می کنند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات یک تسک منیجر نصب کنید. این اپ برنامه های در حال اجرا را چک می کند و اپلیکیشن های مخرب را شناسایی و حذف می کند.

تاثیر جرم گرفتن پورت در کاهش سرعت شارژ گوشی

ممکن است در اثر نشست پرز، گرد و غبار و ذرات موجود در اطراف، پورت دستگاه جرم بگیرد و حتی مسدود شود. وجود ذرات در پورت USB باعث شارژ نشدن گوشی می شود. با یک چراغ قوه نگاهی به درون پورت USB بیندازید. اگر جرم گرفته بود با یک خلال دندان پلاستیکی نازک سعی کنید جرم را بردارید. البته باید توجه داشته باشید که به دیگر اجزای پورت آسیب نزنید.

آسیب پورت USB

اگر تمامی موارد بالا را چک کرده اید این احتمال وجود دارد که مشکل شارژ نشدن گوشی از آسیب به پورت باشد. شاید یکی از پین های پورت شکسته است. متاسفانه کاری از دست شما بر نمی آید و گوشی را حتما باید به یک متخصص نشان دهید.

خوردگی در پورت USB و شارژ نشدن گوشی

رطوبت باعث خوردگی پورت USB می شود. در این حالت لایه ای روی سخت افزار ایجاد می شود که از شارژ سریع دستگاه جلوگیری می کند. اگر از ابتدا نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید ممکن است مشکلات بزرگتری برای شما به وجود آورد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه آن را به یک فرد حرفه ای بسپارید.

بخوانید  روش تعویض دوربین عقب LG G3

برای برطرف کردن این مشکل از سرکه سفید و الکل استفاده می کنند. ابتدا دستگاه را باز می کنند. با یک گوش پاک کن آغشته به سرکه به آرامی محل خوردگی را تمیز می کنند. این کار به دقت بالایی نیاز دارد چرا که سرکه نباید به قسمت های دیگر دستگاه تماس داشته باشد. سپس با یک گوش پاک کن الکلی همان قسمت را پاک می کنند و در آخر دستگاه را در هوای آزاد قرار می دهند. پس از مدت 30 دقیقه گوشی را می بندند. در انتها تاکید می کنم که حتما این کار را به یک کاردان بسپارید زیرا به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد و ممکن است شما به گوشی آسیب بزنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)