دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریکاوری در گوشی هوشمند

ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) در گوشی هوشمند ال‌جی

کاربران زیادی در مورد ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه‌های اندرویدی، سوال دارند، که در ادامه مطالب، نحوه ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) در سری محصولات ال جی آورده شده است.

واژه حالت ریکاوری (Recovery Mode) شاید برایتان آشنا باشد، حالت ریکاوری در دستگاه‌های اندرویدی به عنوان محیطی مستقل و بسیار سبک قلمداد می شود، که قرار گیری آن بر روی یک پارتیشن مجزا نسبت به سیستم عامل اندروید اصلی دستگاه می باشد. با ورود به بخش ریکاوری انجام اموری همچون: فکتوری ریست  (Factory Reset)، حذف حافظ کش اپلیکیشن‌ها، اعمال به روز رسانی‌های خاص و…میسر می شود. برخی از شرایط خاص وجود دارند، که انتقال دستگاه به حالت ریکاوری (Recovery Mode) را ملزم می کنند.

فعال کردن یا ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) در دستگاه‌های اندرویدی مختلف یکسان نبوده و به طرق مختلف این کار انجام شده و اغلب کاربران را سر در گم کرده، در دستگاه‌های اندرویدی، کلیدهای ترکیبی برای ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) مورد استفاده قرار می گیرند، که زمان‌های بسیار دقیقی برای استفاده از آنها وجود دارد.

با یک مثال قضیه روشن تر می شود، امکان دارد، تا در یک گوشی اندرویدی، دکمه‌های افزایش صدا (Volume Up) و پاور (Power) را همزمان در حین راه‌اندازی دستگاه، فشار دهید و به حالت Recovery Mode  وارد شوید، در صورتی که در یک دستگاه اندرویدی دیگر این دکمه ها کاری انجام نداده و وارد حالت ریکاوری نشده و با شکلی متفاوت برای رفتن به حالت ریکاوری باید اقدام کنید.

بخوانید  قرار دادن تماس مزاحم در لیست سیاه

در نتیجه، چگونگی فعال کردن و ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) در دستگاه اندرویدی تان را شناخته و بعد اقدام به ورود به حالت ریکاوری کنید، در ادامه در بین دستگاه های اندرویدی با برند های مختلف، برند ال جی را انتخاب کرده، تا شما را با نحوه ورود به حالت ریکاوری آن آشنا کرده، تا اموری را که نیازمند به وارد شدن به حالت ریکاوری می باشند، را به راحتی انجام دهید.

ورود به حالت ریکاوری (Recovery Mode) 

تست هایی در گوشی ‌های هوشمند ال‌ جی جی 4  (LG G4)، ال‌ جی جی 3 (LG G3) و ال‌ جی وی 10 (LG V10) انجام گرفته و پاسخ آن گرفته شده، بنابر این می توانید با خیال راحت مراحل زیر را انجام دهید:

  • اولین اقدام نگه داشتن دکمه پاور موبایل تان بوده، تا گوشی به طور کامل خاموش شود.
  • بعد از خاموش شدن موبایل تان، چند دقیقه صبر کرده، بعد از آن به طور همزمان، دو دکمه پاور و کاهش صدا را فشار داده و آنها را نگه دارید.
  • به محض اینکه لوگوی ال‌جی، را دیدید، دکمه کاهش صدا را نگه داشته، ولی برای یک ثانیه دکمه پاور را رها کنید و دوباره آن را فشار دهید.
  • چند لحظه بعد، به حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه موبایل تان انتقال داده خواهد شد. از دکمه افزایش و کاهش صدا استفاده کرده، با رجوع به گزینه Recovery و با فشار دادن دکمه پاور حالت ریکاوری را انتخاب کنید.

موارد زیر گزینه‌های ارائه شده، در حالت ریکاوری (Recovery Mode) دستگاه‌های اندرویدی، می باشند:

گزینه :Reboot system now راه‌اندازی مجدد یا اصطلاحا ریستارت دستگاه موبایل تان، با انتخاب این گزینه انجام می شود.

بخوانید  روت گوشی

گزینه :Apply update from ADB کلمه  ADB مخفف عبارت Android Debug Bridge بوده که معنای مفهومی آن، پل اشکال ‌زدایی اندروید بوده و امکان برقراری اتصال بین موبایل اندرویدی تان و کامپیوتر را داده که توسط تایپ دستوراتی می توانید در صدد رفع مشکلات آن بر آمده و یا از کارایی‌های دیگر آن بهره مند شوید. البته در صورتی که می خواهید، از این قابلیت استفاده کنید، باید در کامپیوترتان Android SDK را از قبل نصب کرده باشید، دستور اعمال آپدیت از سوی ADB در دستگاه تان، توسط انتخاب گزینه Apply update from ADB میسر می شود.

گزینه :Wipe data/factory reset در صورتی که تمایل دارید، تا همه اطلاعات موجود در دستگاهتان حذف شود و دستگاه به وضعیت پیش فرض (وضعیت کارخانه) بازگردانده شود، از این گزینه باید استفاده کنید، البته قبل از آن، از اطلاعات خود بک آپ بگیرید، تا در هنگام حذف همه اطلاعات، به بک آپ خود دسترسی داشته باشید.

گزینه :Wipe cache partition  پارتیشن مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات کش دستگاه تان با انتخاب این گزینه، پاک‌سازی شده، بدان معنا که با انتخاب این گزینه، به حذف همه اطلاعات موجود در کش دستگاه که شامل برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی بوده، خواهید پرداخت.

 نکته: این گزینه دیتای اصلی برنامه و تنظیمات تان را حذف نخواهد کرد.

جمع‌بندی

در قسمت بالا نحوه ورود به حالت ریکاوری یا اصطلاحا ریکاوری مد (Recovery Mode)  در دستگاه‌ اندرویدی ال جی توضیح داده شد، همچنین گزینه‌هایی را که در حالت ریکاوری دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند، نیز شرح داده شد، با این وجود، در صورتی که در هر قسمت از بخش های توضیح داده شده، ابهامی باقی مانده یا هر سوال تخصص دیگری در مورد ورود به حالت ریکاوری دارید، می توانید با تماس به نمایندگی موبایل ال جی، آن را مطرح کرده و از آنها کمک خواسته تا راهنمایی های دقیق تری به شما ارائه دهند.

بخوانید  ترجمه با دوربین موبایل
0/5 (0 نقد و بررسی)