دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترفندهای کاربردی G8S ThinQ

ترفندهای کاربردی ال جی   G8S ThinQ

ال‌جی جی 8 تین کیو از پرچم‌داران سال ۲۰۱۹

ال‌جی جی 8 اس تینکیو (G8S ThinQ) به‌تازگی وارد بازار کشو  ایران شده، و توانسته با ویژگی‌های متنوع و کاربردی‌ خود، کاربران را به خود جذب کند. در ادامه ترفندهای پرچم‌دار جدید رابط کاربری ال‌جی در G8S آورده شده، که می‌توانید با استفاده از آن، حداکثر استفادۀ ممکن را از این گوشی ببرید.

1

 

ژست‌های حرکتی هوایی چیست؟

یکی از حسگرهای منحصر‌به‌فرد و کاربردی جی 8 اس تینکیو Time of Flight یا ToF بوده که این حسگر تنها در تعداد معدودی از گوشی‌های رده‌بالا می توان دید، که در گوشی ال‌جی دارای قابلیت ‌هایی چون بازکردن قفل گوشی با کف دست یا برخی ژست‌های حرکتی، بوده ، که برای فعال‌کردن بازکردن قفل گوشی با کف دست، باید به تنظیمات گوشی رفته  و بعد از دنبال‌‌کردن مسیر General > Lock screen & security، از گزینه‌ی Hand ID استفاده کرده و به   فعال کردن این ویژگی بپردازید.

گرفتن عکس با گفتن یک کلمه

کاربران جی ۸ اس تینکیو و برخی دیگر از گوشی‌های ال‌جی با گفتن یک کلمه می توانند، عکس گرفته، که برای انجام این کار تنها با گفتن یکی از کلمات  Cheese، Smile، کیمچی (Kimchi) و ال‌جی (LG) به طور واضح، عکس گرفته می شود، برای فعال‌کردن آن، به فعال کردن گزینه های: تنظیمات در سمت چپِ بالای نمایشگر لمس و گزینه‌ی Cheese shutter در پایین صفحه بپردازید. این ویژگی وقتی دوربین را روی پایه گذاشته یا در موقع عکس گرفتن گروهی کار شما را بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

از حالت پرتره و ضبط فیلم به‌صورت هم‌زمان می توانید، استفاده کنید

بخوانید  نحوه پاک کردن کش در گوشی الجی

ال‌جی برای ضبط فیلم با گوشی جدیدش ویژگیهای جدیدی مثل فیلم‌برداری با تنظیمات دستی و افکت Cine Video قرار داده (با استفاده از این افکت، امکان ایجاد صحنه‌های سینمایی خوبی با گوشی میسر شده و همچنین، از فیلتر رنگی یا محو‌شدن پس‌زمینه نیز می توانید، بهره‌مند شوید). یکی دیگر از قابلیت‌های جالب دوربین جی 8 استفادۀ هم‌زمان از حالت پرتره و ضبط فیلم بوده، که به کاربر در هنگام فیلم‌برداری اجازه محو پس‌زمینۀ تصویر را می دهد.

در قسمت تنظیمات دستی یا حالت معمولی ویدئو یا حتی در قسمت Cine Video دسترسی به این ویژگی وجود نداشته و تنها آن را در سربرگ Portrait می‌توانید، فعال کرده، که بعد از فعال‌شدن این ویژگی، در موقع قرارگیری گوشی در‌حالت پرتره، باید دکمه‌ی قرمز رنگ ضبط ویدئو را زده، که بعد از شروع به ضبط ویدئو در پس‌زمینه‌ی گوشی، ناحیه‌ای برایتان به نمایش در می آید، که محل قرارگیری تصویر صورت‌تان را می توانید، در آن قسمت ببینید و نواری نیز دیده می شود، که با استفاده از آن می‌توانید، به تغییر شدت افکت بوکه (میزان تاری پس‌زمینه) بپردازید.

شخصی‌سازی پخش موسیقی

ال‌جی با قراردادن جک ۳٫۵ میلی‌متری در جی 8 اس و همچنین با به کار گیری از مبدل تبدیل سیگنال دیجیتال به آنالوگ های-فای ۳۲ بیتی Quad DAC  در این گوشی، ادعا دارد، که می تواند به ایجاد صدایی بسیار باکیفیت، پرداخته، که برای تجربه‌ی کیفیت صدای جی 8 اس، توصیه می شود، تا هدفونی با فناوری high-res  برای خودتان، بخرید. برای ارتقای کیفیت صدا، ال جی در اختیار کاربرانش، تنظیمات ازپیش‌ تعیین‌شدۀ صوتی و امکان تنظیم صدا برای گوش چپ و راست، را قرار داده، قطعا این ویژگی‌ها به کاربرانی که دارای مشکل شنوایی بوده یا عاشقان موسیقی حرفه‌ای می باشند، کمک زیادی خواهد کرد.

بخوانید  پر شدن رم گوشی الجی و خالی کردن آن

فعال‌کردن تنظیمات مرتبط‌ با ارتقای کیفیت موسیقی، تنها با نگه داشتن سریع چند ثانیه ای کلید Hi-Fi Quad DAC در بخش تنظیمات، یا با رفتن به تنظیمات و طی مسیر زیر می توانید آن را فعال نمایید،  Sound > Sound quality and effects > Hi-Fi Quad DAC البته، از تنظیمات از پیش‌ تعیین‌ شده و سایر ویژگی‌ها تنها زمانی می‌توانید، استفاده کنید که اتصال هدفون به گوشی برقرار باشد. درضمن ممکن است، هدفون‌هایی که دارای فناوری high-res نمی باشند، تنظیمات انجام ‌شده را نتوانند به‌ درستی اعمال کرده، هر چند در جی ۸ اس، امکان سفارشی ‌سازی تنظیمات کنترل‌کننده، حتی با هدفون‌های معمولی نیز ممکن می باشد.

یافتن محل پارک خودرو

در پرچم‌دار ال‌جی، ویژگی جالبی تحت‌عنوان Context Awareness وجود دارد، که گوشی به انجام برخی از وظایف به‌ صورت خودکار، می پردازد، مثلا می‌توانید در تنظیم گوشی خود طوری تنظیم کنید، که در وقت خروج‌تان از خانه، وای‌فای خاموش شده، یا بلوتوث در ورود به مکان خاصی روشن شود، این ویژگی به قابلیتی که به آن اتوماسیون یا هوشمندسازی شبه IFTTT می گویند، شباهت دارد. برای کاربران جی 8 اس، ویژگیContext Awareness ، امکان استفاده از قابلیت جدیدی به‌نام Parking Assistant را نیز فراهم کرده، که با استفاده از آن محل پارک خودروی‌تان را خواهید دانست.

ویژگی Context Awareness انجام خودکار بسیاری از وظایف را امکان‌پذیر می‌کند، برای استفاده از این حالت، بعد از رفتن به تنظیمات، مسیر General > Context Awareness را رفته، با فعال کردن گزینه‌ی Parking Assistant می توانید، از آن استفاده نمایید. که قبلش باید سرویس‌ های موقعیت‌یابی گوگل (Google’s Location Services) را فعال نموده و در صورت عدم فعال بودن این سرویس‌ها، هنگام فعال‌سازی Parking Assistant از شما می خواهد، تا این کار را اجرا کند. پس از فعال‌سازی پارکینگ اسیستنت، گوشی برای اتصال به خودرو از طریق ابزارهای ارتباطی مثل بلوتوث، اندروید اتو (Android Auto) و میرورلینک (Mirror link) به خودرو متصل شده و مکان پارک خودرو را به‌صورت خودکار به شما می گوید.

بخوانید  رفع مشکل صفحه کلید گوشی

با استفاده از ویژگی My Places آدرس خانه یا محل کارتان را می توانید، مشخص کنید، که برای این منظور، بعد از رفتن به تنظیمات، گزینه General را انتخاب کرده و  بعد از آن، با انتخاب گزینه Lock screen and security  و بعد با انتخاب Location، گزینه آخر My Places  را انتخاب کرده، بعد از آن با فعال کردن ویژگی Context Awareness، جی 8 اس، قادر خواهد بود، تا برخی از وظایف را به‌صورت خودکار، در مکان‌ های تعیین ‌شده، اجرا نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)