دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی موبایل Galaxy S7 Samsung و G5 LG

بررسی موبایل Galaxy S7 Samsung و G5 LG

در یکی دو سال گذشته، سامسونگ حرف های زیادی از نظر طراحی داشته، در زیر مشخصات و قابلیت های دو موبایل Galaxy S7 Samsung و G5 LG  با هم مقایسه شده اند، تا هر چه بهتر با این دو کمپانی رقیب و محصولات آنها بیشتر آشنا شوید.

  1. طراحی و صفحه‌نمایش: ارائه ظاهری جدید

شیشه و فلز، در طراحی بدنه گلکسی اس ۶ به کار رفته و همین امر این محصول را توانسته جزو زیبا‌ترین گوشی‌های هوشمند، در امر طراحی قرار دهد،‌گلکسی A نیز نشان داد که سامسونگ به ادامه دادن این شیوه طراحی تمایل دارد.

 به همین ترتیب، گلکسی اس ۷ نیز از همین اصول طراحی سامسونگ، پیروی کرده و لبه‌های این گوشی تا جایی که امکان دارد، به صورت خمیده طراحی شده و می‌توان گفت در دست نگه داشتن این گوشی احساس بسیار خوبی را به شما می دهد.

  از طرف دیگر ال‌جی، طراحی‌های مختلفی را با موبایل جی ۴ خود تجربه کرده، به طوری که قسمت پشت این گوشی از چرم بوده و در کناره‌ها انحنای کمی وجود داشت، که مسبب راحت  نگه داشتن آن با دست شد، با همه این مزایا، هنوز احساس خوبی برای نگه داشتن یک گوشی پلاستیکی در دست، وجود دارد.

 اما از قرار معلوم ال‌جی برای جی ۵ خود طرحی متفاوتی را در نظر گرفته، طراحی جدید طرحی کاملاً فلزی بوده که حتی تغییر دکمه‌های معروف تنظیم صدا را در قسمت پشت گوشی می توان دید، که در کناره‌های گوش قرار دارند، در قسمت پشت قاب گوشی، می توان اسکنر تشخیص اثر انگشت به همراه دکمه قفل گوشی، را نظاره کرد.

علت وجود اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی برای آن بوده، تا برای پرداخت موبایل، در سیستم پرداخت ال‌جی، با سهولت بیشتری، از موبایل جی ۵  بتوان استفاده کرد.

در مقایسه صفحه‌نمایش این گوشی‌ها، می توان گفت، که سامسونگ همیشه در محصولاتِ تراز اول خود، از بهترین صفحه‌نمایش استفاده کرده و گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7۷ اج نیز  جدید‌ترین صفحه‌نمایش Super AMOLED را در پرچمداران سامسونگ خود استفاده کرده اند.

بخوانید  آموزش بازیابی رمز اینستاگرام

 گلکسی اس 7 از صفحه‌نمایشی 5.1 اینچی با کیفیت  Quad HD Super AMOLED بهره گرفته، همچنین گلکسی اس 7 اج، دارای صفحه‌نمایشی خمیده می باشد، که با ابعاد ۵.۵ اینچ بوده، که این صفحه‌نمایش نیز از نوع Quad HD Super AMOLED می باشد، که در کنار کیفیت تصویر بسیار بالا، از لحاظ مصرف انرژی، مصرف آن بهینه‌تر بوده و در بحث نرم‌افزاری نیز گلکسی اس ۷ تغییرات زیادی را داشته،‌ ال‌جی جی 5 نیز با صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی با کیفیت HD Quad و دارای صفحه‌نمایش دومی شبیهV10  برای نمایش پیغام‌ها، اعلان‌ها و انجام‌ کارهای مالتی‌تسکینگ، می باشد، که توانسته رقیبی برای موبایل گلکسی اس 7 باشد.

  1. کارآیی: از اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده کرده اند

هر دو گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال‌جی دارای ۴ گیگابایت رم می باشند و با وجود چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰، در این دو گوشی، تفاوت زیادی از لحاظ کارآیی، وجود ندارد.  این چیپست بیشتر از اندازه داغ کرده و کارآیی چندانی از لحاظ عملکرد ندارد.

گلکسی اس ۷ و جی ۵ از لحاظ سخت‌افزاری دارای شباهت‌های زیادی به هم می باشند. از لحاظ گرافیکی، در چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ وجود داشته، که در هر دو گوشی گلکسی اس ۷ و ال‌جی جی ۵ از آن استفاده شده، که بعید به نظر می‌رسد در انجام امور گرافیکی سنگین و اجرای بازی‌های باکیفیت، موبایل اس 7 و جی 5 ال جی، تفاوت چندانی با هم داشته باشند.

مدل‌هایی از گلکسی اس ۷ با پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ در بازار عرضه شد، که قابلیت این چیپست، در حد اسنپ‌دراگون ۸۲۰ بوده و تفاوت جزئی در این مدل‌ها از لحاظ عملکرد به چشم می خورد. هر دو موبایل سامسونگ و ال‌جی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بوده اند، که افزایش این میزان حافظه از طریق کارت میکرو اس‌دی، میسر می شود.

  1. مقایسه دوربین گلکسی اس 7 و جی 5 ال‌جی

گلکسی اس ۵ دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی داشته، گلکسی اس ۶ نیز دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بوده ولی گلکسی اس ۷ دارای دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی می باشد. کاهش مگاپیکسل به معنای عدم کیفیت در عکس‌های گرفته شده، نبوده، بلکه مگاپیکسل کمتر از پیکسل‌های بزرگ‌تر خبر می دهد، به طوری که عکس‌هایی که در محیط‌های تاریک با این دوربین گرفته می شوند، بسیار با کیفیت‌تر می باشد.

بخوانید  بررسی گوشی LG V60 ThinQ

جی ۵ ال‌جی نیز از لحاظ دوربین تغییرات زیادی داشته و دوربین پشت این گوشی به صورت دوگانه طراحی شده، یکی از این دوربین‌ها دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بوده در حالی که سنسور دیگر آن ۸ مگاپیکسل می باشد. دوربین دوگانه جی ۵ به تنظیم فاصله کانونی تصاویر پرداخته و به شبیه سازی زوم اپتیکال پرداخته، موبایل گلکسی اس ۷ و جی ۵ دارای قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K  می باشند.

  1. مقایسه باتری در گلکسی اس 7 و جی 5 ال‌جی

گلکسی اس ۷ دارای باتری ۳ هزار میلی‌آمپری بوده و دارای حجم بیشتری نسبت به گلکسی اس ۶ بوده، پیشتر اشاره شد، که با وجود چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در این گوشی و همچنین صفحه‌نمایش آن، مصرف انرژی کمتری استفاده شده و دارای عمر باتری بیشتری می باشد.
اِلدار مارتازین  (Eldar Murtazin)، کارشناس معتبر روسی، در مورد گلکسی اس ۷ چنین گفته بود، که این موبایل، می تواند به اجرای فیلم به مدت ۱۷ ساعت بدون شارژ شدن مجدد باطری  بپردازد، بهترین رکورد اجرای فیلم تا قبل از گلکسی اس 7، حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت با یک مرتبه شارژ گوشی بوده، که این افزایش عمر باتری تا آن زمان تحولی بزرگ به شمار می آمد.

 از طرف دیگر جی 5 ال‌جی، نیز پیشرفت هایی در بهینه سازی باتری انجام داد، به طوریکه توانست امکان تعویض باتری را در این مدل جی 5 خود قرار داده، به نحوی که در زمان اتمام باتری موبایل کاربر، می‌تواند به سرعت به تعویض باتری پرداخته، به طوری که انجام این کار بدون خاموش شدن گوشی انجام می شود.

  1. امکانات جانبی

گلکسی اس ۷ سامسونگ، با توجه به استاندارد IP67 ضد آب بوده و همچنین از امکانات جانبی آن می توان به دارا بودن درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی اشاره کرد، که در این محصول دیده می شود.

بخوانید  راهنمای تعویض دوربین عقب گوشی Nexus 5 الجی

  امکان شارژ بی‌سیم، یکی دیگر از امکانات جانبی این گوشی بوده و نیز دارای یواس‌بی نوع C بوده، که این درگاه ارتباطی سریع، این امکان را به موبایل می دهد، تا شارژ آن، به صورت کامل در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شود. ال‌جی جی ۵ نیز، دارای کارت حافظه میکرو اس‌دی بوده و همانند گلکسی اس ۷ از یو‌اس‌بی نو C بهره مند بوده و همچنین قادر به استفاده از فناوری شارژ سریع، می باشد.

جمع‌بندی نهایی

هیچ‌یک از گوشی‌های Galaxy S7 و G5 دارای برتری نسبت به دیگری نبوده و تفاوت‌هایی را می توان در بخش‌های مختلف دید، که در برخی بخش‌ها S7 و در برخی بخش‌ها G5 دارای توانایی های بهتری می باشند، که بهتر بودن در یک بخش معین نمی کند، که کدام گوشی بهتر از دیگری می باشد.

با توجه به نیاز و نوع کارکرد با گوشی باید کاربر تصمیم نهایی خود را در انتخاب محصول مناسب‌تر بگیرد، اگر طراحی، صفحه‌نمایش و ظاهر رابط کاربری برای شما دارای اهمیت بیشتری بوده، می توانید با انتخاب موبایل Galaxy S7 به مقصد خود برسید و در صورتی که دوربین و رابط کاربری سبک‌تر مد نظرتان است، انتخاب G5 مناسب تر می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)