دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام

در بسیاری از مواقع کاربران رمز ورود اینستاگرام خود را از یاد می برند. خصوصا با توجه به حجم بالای پلتفرم های در دسترس روی گوشی های هوشمند، به خاطر سپردن این همه رمز ورود کار دشواری است. در مواقعی نیز کاربران برای مدت ها وارد حساب کاربری خود نشده اند و حالا بعد از مدت ها برای ورود، با مشکل فراموشی رمز ورود به اینستاگرام شان مواجه می شوند. اما خوشبختانه برای بازیابی رمز اینستاگرام راه کار های مختلفی وجود دارد و دیگر فراموشی رمز به معنی عدم دسترسی به حساب کاربری نیست. خود اینستاگرام به تنهایی روش های مختلفی را برای بازگردانی پسورد اینستاگرام در اختیار کاربران می گذارد. در ادامه این مطلب می خواهیم در خصوص روش های متفاوت بازیابی رمز اینستاگرام صحبت کنیم.

مراحل مختلف بازیابی رمز اینستاگرام

برای بازگردانی پسورد اینستاگرام، طیف گسترده ای از روش ها پیش روی کاربران است. برخی از این روش ها از طرف خود اپلیکیشن اینستاگرام معرفی شده اند و در دسترس هستند و برخی راه کار های دیگر نیز روش های دیگری را برای بازیابی رمز اینستاگرام پیشنهاد می کنند. به صورت کلی روش های موجود شامل موارد زیر می شود:

  • بازیابی رمز از طریق شماره تلفن و ارسال پیام کوتاه
  • بازیابی رمز از طریق حساب کاربری فیس بوک
  • بازیابی رمز از طریق ایمیل
  • بازیابی رمز از طریق برنامه های بازیابی کننده رمز
  • استفاده از وب سایت جهت بازگردانی رمز ورود به اینستاگرام

در ادامه جزئیات کامل تر هر یک از روش های فوق را بررسی می کنیم.

نحوه‌بازیابی‌رمزاینستا از طریق شماره تلفن

استفاده از این روش مشروط به این است که در زمان ساخت اکانت اینستاگرام، یک شماره تلفن جهت بازیابی رمز اینستاگرام را در برنامه ثبت کرده باشید. در این حالت زمانی که وارد حساب کاربری اینستاگرام خود می شوید و گزینه Log in را می زنید، در زیر بخشی که از شما درخواست وارد کردن پسورد را می کند، باید گزینه forgot your login details را انتخاب کنید. در این جا خود برنامه سه گزینه جهت بازگردانی پسورد اینستاگرام پیش روی شما می گذارد.

بخوانید  روش تعویض کارت MicroSD LG G3

اگر شماره تلفن ثبت شده در زمان ساخت حساب کاربری را به خاطر دارید و این خط همچنان نیز روشن و فعال است، آن را وارد کرده و درخواست ارسال پیام را بزنید. بعد از چند ثانیه شماره شش رقمی برای شما ارسال شده که از طریق آن می توانید رمز ورود خود را بازیابی کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. البته باید یک رمز جدید برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید، چرا که این روش رمز شما را تغییر نمی دهد.

نحوه‌بازیابی اینستاگرام از طریق فیس بوک

در همان روش قبلی جهت ورود به حساب کاربری اینستاگرام و بازیابی رمز ورود، یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی برنامه، بازیابی رمز اینستاگرام از طریق حساب کاربری فیس بوک است. در همان مسیر قبلی بعد از ورود و وارد کردن نام کاربری، باید گزینه forgot your login details را انتخاب کرد و این بار بازیابی رمز از طریق حساب کاربری فیس بوک را انتخاب کنید. البته باید حساب فیس بوک فعال داشته باشید و حساب اینستاگرام خود را پیش از این به حساب فیس بوک تان وصل کرده باشید.

بازیابی رمز ورود به اینستاگرام از طریق ایمیل

گزینه سومی که اپلیکیشن اینستاگرام به منظور بازگردانی پسورد اینستاگرام تان پیش روی شما می گذارد، بازیابی رمز از طریق ایمیل است. در همان مسیر قبلی و بعد از انتخاب گزینه forgot your login details، این بار بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل ( Send an Email) را دنبال کند. زمانی که ایمیل متصل به حساب کاربری اینستاگرام خود را وارد می کنید، یک ایمیل از طریق خود برنامه برای شما ارسال می شود که در آن ایمیل، صفحه ای جهت بازیابی و تغییر رمز برای شما باز می شود.

بخوانید  نحوه سفارشی سازی نشانگر باتری گوشی الجی

در نظر داشته باشید که برخی مواقع این ایمیل به بخش پیام های Spam می رود. در این ایمیل، یک لینک ( Reset Password ) از طرف برنامه ارسال شده که می توان با کلیک کردن روی آن، پسورد را ریست و بازیابی کرد. در لینک باز شده، صفحه ای برای وارد کردن رمز جدید باز می شود. بعد از تغییر رمز، نوبت به ذخیره کردن آن می رسد. حالا کار بازگردانی پسورد اینستاگرام به اتمام رسیده و می توانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید.

استفاده از سایت برای بازیابی رمز

یکی دیگر از روش های موجود برای بازیابی رمز اینستاگرام، استفاده از وب سایت است. این روش برای زمانی کاربرد دارد که از PC برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید. در این روش ابتدا باید وارد آدرس سایت https://www.instagram.com شد. در این صفحه باید روی گزینه Log in رفته و در صفحه ای که باز می شود، گزینه forgot password را انتخاب کنید. در این جا صفحه ای باز می شود که از شما می خواهد نام کاربری خود را به همراه یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل وارد کنید تا لینک بازگردانی پسورد اینستاگرام برای شما ارسال شود. هم شماره تلفن هم ایمیل باید حتما به حساب کاربری شما وصل باشد. اکنون از طریق ایمیل یا پیام کوتاه ارسال شده، می توانید برای بازیابی رمز عبور و ورود به حساب اینستاگرام خود اقدام کنید.

بازیابی رمز ورود اینستاگرام از طریق برنامه

در کنار روش های بالا، یک سری برنامه ها نیز برای بازیابی رمز اینستاگرام وجود دارد که می توان آن ها را نصب و به منظور برگرداندن حساب کاربری از آن ها استفاده کرد. البته از امنیت و کارایی این برنامه ها اطلاعات چندانی در دست نیست، اما کاربران زیادی از این برنامه ها به منظور بازگردانی پسورد اینستاگرام خود و برگرداندن حساب کاربری شان استفاده می کنند.

بخوانید  راهنمای تعویض فیش جک گوشی LG Nexus 4

نحوه بازیایی رمز اینستاگرام در آیفون

یکی از سوالاتی که در زمینه بازیابی رمز اینستاگرام مطرح می شود این است که آیا این فرایند در گوشی های آیفون با اندروید متفاوت است و کاربران آیفون از چه طریقی می توانند رمز خود را بازیابی کنند؟ در این خصوص باید گفت که روش های موجود درست مانند روش های ذکر شده در بالا و از طریق ارسال ایمیل، ارسال پیام کوتاه و بازیابی از طریق اکانت فیس بوک است. تنها در خصوص برخی برنامه های موجود برای بازگردانی پسورد اینستاگرام، موضوع متفاوت است. البته برخی موارد دیگر مانند دانلود برنامه و به روز رسانی آن ها در گوشی های آیفون به اپل آیدی نیز نیاز دارد. در این خصوص می توانید به مقاله آموزش ساخت اپل آیدی مراجعه کنید.

نکات مهم بازیابی رمز عبور اینستاگرام

در خصوص استفاده از هر کدام از روش های بالا، در دست داشتن شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل اهمیت زیادی دارد و برای بازیابی رمز اینستاگرام باید حتما این دو مورد مهم، در حساب شما ثبت شده باشند و به حساب کاربری تان متصل باشند. در خصوص استفاده از اکانت فیس بوک نیز همین امر مطرح می شود. بنابراین حتما این دو گزینه را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید بدون در دست داشتن رمز قبلی، رمز عبور اینستاگرام خود را تغییر دهید، ابتدا ایمیل و شماره تلفن همراه ثبت شده را چک کرده و سپس از حساب کاربری تان خارج شوید. حال درست مانند زمانی که پسورد را فراموش کرده اید و می خواهید آن را بازیابی کنید، رمز ورود اینستاگرام تان را تغییر دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)