دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش اسکرین شات صفحه گوشی

آموزش اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی

چگونه می‌توان با گوشی هوشمند اسکرین شات گرفت؟ برای دانستن این موضوع ادامه ی مقاله ی پیش رو را مطالعه کنید. اسکرین شات فرآیندی است که طی انجام آن کاربر می تواند از اطلاعات و داده های هر صفحه ی وب، اپلیکیشن و یا نوت های گوشی تصویربرداری کند. این قابلیت کاربرد زیادی در انجام کارهای کاربر دارد و حتی ممکن است در شکل گیری و سرعت بخشی امور اداری نیز میسر واقع شود. نحوه ی اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی در سیستم ها و مدل های مختلف تلفن های همراه موجود در بازار یکسان نیست. اما شباهت های کلی خاصی در ثبت اسکرین شات های گوشی های حاوی سیستم عامل اندروید وجود دارد که در ادامه به شناسایی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

روش استاندارد اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی

اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی‌ های اندروید دارای دو حالت کلی و استاندارد است که در بیشتر گوشی های موبایل پاسخگوست. این دوحالت عبارتند از:

  • فشردن دکمه‌ی کم کردن صدا و دکمه‌ی روشن/خاموش
  • فشردن دکمه‌های خانه و روشن/خاموش

وقتی ترکیب صحیحی از این دکمه‌ها را به‌کار ببندید، صفحه‌ی گوشی فلش می‌زند و همراه با صدای شاتر تصویری از صفحه ی در حال نمایش گوشی ثبت می شود. ممکن است در برخی از گوشی ها یک پیام بازشونده (Pop up) یا یک اعلان ویژه هم پس از ثبت اسکرین شات روی صفحه‌ ی گوشی ظاهر گردد. گاهی این امکان نیز وجود دارد که بتوانید گزینه‌ی اسکرین شات را در منوی روشن/خاموش گوشی بیابید.

بخوانید  آی سی تغذیه موبایل

تنها کاری که باید بررسی این موضوع انجام دهید، این است که دکمه‌ی روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید و منتظر ظاهر شدن این منو باشید. برای اسکرین شات گرفتن از صفحه‌ گوشی با استفاده از این بخش روی گزینه ی Take Screenshot بزنید. استفاده از این روش به‌ویژه در زمان‌هایی که فشردن دکمه‌های ترکیبی برای کاربر دشوار می باشد، توصیه می شود.

استفاده از دستیارهای صوتی برای ثبت اسکرین شات

دستیار صوتی سیستم هایی هستند که می توانند در راستای اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی نقش داشته باشند.  دستیار گوگل یکی از این قابلیت های کاربردی مدرنی است که با گفتن عبارت “ok google” شروع به فعالیت کرده و شما را در راه تهیه ی اسکرین شات از صفحه ی نمایشگر گوشی یاری می کند. برای این کار، ابتدا دستیار صوتی را در گوشی خود فعال سازید. پس از تنظیم دستگاه می توانید با گفتن  “ok google” آن را اجرا کنید و با ارائه ی دستور گفتاری” Take a screenshot “از صفحه گوشی تصویربرداری نمایید.

استفاده از برنامه ی QMemo جهت گرفتن اسکرین شات

ال جی قابلیت دیگری برای اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی ارائه می کند که کمی پیچیده تر از راهکارهای قبلی است، اما قدرت بیشتری دارد. با استفاده از برنامه کاربردی QMemo شما می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و آن را در گوشی ذخیره کنید. ال‌جی این ویژگی را در میانبر تنظیمات سریع قرار داده است. می توان آن را با کشیدن سایه‌بان اعلان‌ها مشاهده کرد. برای ثبت اسکرین توسط این فناوری بر روی آیکون QMemo ضربه بزنید و مطمئن شوید که صفحه شما همان طوری است که می‌خواهید ذخیره شود؛ سپس صفحه را ذخیره کنید.

بخوانید  آموزش پشتیبان‌گیری از واتساپ

نکته ای که در این بین بسیار جالب است ویژگی طراحی و اضافه کردن متن بر روی اسکرین شات ثبت شده توسط QMemo است. در واقع زمانی‌که قابلیت QMemo فعال باشد، پس از اسکرین شات گرفتن یک صفحه‌ی ویرایش باز خواهد شد که کاربر در آن قادر به اضافه کردن متون و شکلک هایی به اسکرین شات می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)