دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 رجیستر نمودن سیم کارت موبایل

 رجیستر نمودن سیم کارت موبایل به چه صورت می باشد؟

بررسی اصالت دستگاه در خرید آن نقش مهمی دارد، که برای استعلام آن چندین راه وجود دارد، که یکی از آنها، پیامک کردن شناسه ۱۵ رقمی موجود بر روی جعبه دستگاه می باشد، که به IMEI معروف بوده و برای این امر این شماره باید فاقد خط تیره ممیز و … باشد، راه دوم  برای استعلام اصالت دستگاه از کد دستوری #۷۷۷۷* می توانید استفاده نمایید.

نکته: در رسیدن پیامک حتما دقت شود تا ارسال پیامک از سرشماره  HAMTAفرستاده شده باشد، چرا که پیامک ارسالی از هر سر شماره دیگری، اعتبار ندارد.

نکاتی که لازم است تا در مورد بررسی اصالت دستگاه انجام دهید

  • در فاکتوری که پس از خرید گوشی موبایل از فروشگاه می گیرید، به چند نکته باید توجه کنید، حتما فاکتوری رسمی از فروشنده بخواهید، که شامل مهر فروشگاه و شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه، بوده چرا که فروشنده در احتمال به وجود آمدنِ مشکلات بعدی در خصوص گوشی غیر قانونی، مسئول باشد.
  • بعد از آنکه گوشی خریداری شد، فعال بودن دستگاه در شبکه اپراتوری، دارای اهمیت بوده، که خریدار می تواند، با استفاده از کد فعال‌سازی ۶ رقمی که توسط فروشنده دریافت کرده، و به صورت 1 بار مصرف بوده، به فعال سازی دستگاه در شبکه اپراتوری، بپردازد.

دریافت کد IMEI در گوشی‌های ال‌جی به چه صورت می باشد؟

  1. کد USSDبرای دسترسی به IMEI، مورد استفاده قرار می گیرد، که جزو ساده ترین روش در گوشی های ال جی بوده، که تنها کافی است با وارد نمودن #06#* در بخش شماره گیری گوشی موبایل خود، به کد IMEI، دسترسی داشته باشید.
  2. روش بعدی، که وجود دارد، تنظیمات گوشی ال جی، بوده که می توانید، به وسیله آن، کد IMEI را داشته باشید.
بخوانید  ساخت شبکه خانگی با گوشی

تنظیمات گوشی ال جی برای دسترسی به کد IMEI

  1. بهSettings گوشی ال‌جی بروید.
  2. گزینه General را انتخاب نمایید.
  3. گزینهAbout Phone را کلیک کنید.
  4. گزینهStatus را انتخاب کنید.
  5. کد IMEI را در این صفحه پیش رو خواهید داشت.

چگونه توسط کد  USSD گوشی‌های ال‌جی را رجیستر کنیم؟

با ورود به سامانه همتا (که توسط کد #7777* بوده)، گزینه 1 را انتخاب نموده، که برای استعلام اصالت گوشی ال‌جی می باشد، در این مرحله، شناسه 15 رقمی IMEI گوشی موبایل ال جی را خواسته، که آن را (طبق مطالب بالاتر که توضیح داده شد)، در جای خواسته شده نوشته و ارسال کنید.

یک پیامک برای شما خواهد آمد که در آن اطلاعاتی از قبیل نام، برند و مدل گوشی ال جی وجود دارد، که در صورتی که با کد شناسه 15 رقمی  IMEI فرستاده شده توسط شما، یکسان بود، قانونی یا غیر قانونی بودن شناسه گوشی موبایل، نشان داده خواهد شد، اگر شناسه دستگاه غیر قانونی اعلام شد، هرگز گوشی را خریداری نکنید.

چگونگی فعال نمودن سیم کارت گوشی ال جی

در صورت درست بودن استعلام نوبت آن رسیده، که سیم کارت خود را فعال نمایید، برای فعال سازی سیم کارت دو مرتبه کد #7777* را گرفته، بعد از آن قسمت دوم یعنی فعالسازی را انتخاب نمایید.

در این بخش نیز مانند قبل باید کد  IMEIرا در جای مربوطه بنویسید، شماره موبایل خود را نوشته بعد از آن، با دریافت کد فعالسازی گوشی از فروشنده، آن را در جای خود نوشته، منتظر تاییدیه کلی برای ثبت دستگاه باشید، برای تکمیل ثبت نام، عدد 1 را برای تایید آن زده، شاهد ارسال پیامکی خواهید بود، که در آن، تکمیل فعال‌سازی گوشی، را نشان می دهد.

بخوانید  ریکاوری در گوشی هوشمند

آیا طرح رجیستری، شامل گوشی‌های کارکرده ال‌جی هم می شود ؟

از تاریخ 28 بهمن ماه سال 96، به بعد طرح ریجستری برای گوشی های ال جی اجرا الزامی بوده، و بدیهی می باشد، که گوشی های فعال، که از این تاریخ به قبل، باشند،  محدودیتی نداشته و به ثبت رجیستر، ملزم نبوده، در مورد گوشی های  کار کرده ال جی نیز وضع به همین منوال می باشد، تنها می توانند، برای دانستنِ اطلاعات دقیق تر گوشی خود، استعلام بگیرند.

در مورد آن دسته از مشتریانی که بعد از این تاریخ، اقدام به خرید گوشی موبایل ال جی خود کرده اند، باید گفت، که فعال‌سازی گوشی ال جی برای این افراد الزامی بوده، لذا اگر اقدام نکرده اید، سریعا اقدام نمایید.

مسئولین دولتی بارها نسبت به فعال‌سازی گوشی‌های نو، در سامانه همتا، هشدار داده‌اند، در مورد  فعال‌سازی آن دسته از گوشی‌هایی که باید رجیستر شوند، بارها در اخبار گوشزد داده شده که، متاسفانه در پی رجیستر ننمودنِ گوشی، شاهد غیر فعال شدن چندین دستگاه گوشی آیفون و … بوده ایم، در صورتی که اقدام به ثبت گوشی ال جی خود، در سامانه همتا نکرده اید، بهتر است که سریعا اقدام کرده، تا دچار مشکل نشده و گوشیتان غیر فعال نشود.

هزینه رجیستر کردن برای گوشی‌های ال‌جی به چه میزان می باشد؟

طرح رجیستری، که از تاریخ 28 بهمن ماه سال 96، راه اندازی شده با وجود مشکلات در این طرح یاد آور می شود، که هزینه ای بابت رجیستر کردن، نباید گرفته شود، بدین صورت که شما با خرید گوشی ال جی، از فروشنده تقاضای کدفعال سازی خواهید کرد.

بخوانید  آموزش تعویض قاب میانی LG G3
0/5 (0 نقد و بررسی)