دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل اندروید 6 در گوشی

مشکلات اندروید 6 را در گوشی LG G4 چگونه برطرف کنیم؟

انتشار رسمی اندروید 6 توسط گوگل در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ انجام گرفت، که در این نسخۀ جدید ویژگی‌های جدید و عملکرد بهتری در نظر گرفته شد و نسبت به نسخه‌ی قبلی خود بهتر بود.

اولین شرکتی که در زمان کمتر از یک ماه بعد از انتشار رسمی اندروید ۶، توانست این نسخه از اندروید را (که برای گوشی G4 در نظر گرفته بود)، به کشورهایی نظیر لهستان، کره‌ی جنوبی، بریتانیا و آمریکا عرضه کند، شرکت LG  بود. ارائه این به‌روزرسانی آن نیز بعد از زمان اندکی برای سایر مناطق دنیا، نیز امکان پذیر شد.

با وجودی که گوشی‌های سری Nexus به‌خوبی و تقریباً بدون هیچ مشکل با اندروید ۶  کار می‌کردند، در همان زمان، کاربران هر روز از مشکلات به وجود آمده از اندروید ۶ در گوشی ال جی  G4خود اظهار نارضایتی می کردند.

برخی از این مشکلات مختص گوشی ال جی نبوده و بر روی گوشی‌های سری Nexus نیز دیده می شد، با این حال، اغلب آن‌ها را می توانستی تنها بر روی گوشی ال جی G4 مشاهده کنید.

به‌روزرسانی آن دارای مشکلاتی بود و کاربران زیادی را به خود مشغول کرد و باعث دردسر شد. در ادامه به بررسی مشکلات اندروید ۶ در گوشی ال جی G4 پرداخته و راه‌های رفع آن‌ها را نیز با هم خواهیم دید.

نحوه دریافت و نصب اندروید6 بر روی گوشی LG G4

اگر تا به‌ حال به نصب اندروید ۶ بر روی گوشی خود اقدام نکرده اید، به‌صورت دستی می توانید به نصب آن بپردازید. برای این کار  بعد از رفتن به تنظیمات گوشی خود، به about   phone  رفته و با انتخاب گزینۀ check for software updates و بعد از دریافت نسخه‌ی جدید، آن را نصب نمایید.

بخوانید  آموزش اتصال گوشی به تلویزیون

باگ در سرویس  MMS

گزارش‌ های بی‌شماری از سوی کاربران مطرح می شد، مبنی بر اینکه یک مشکل اساسی در سرویس MMS می باشد، این مشکل در عدم ارسال پیام‌ها یا ناقص رسیدن آن به دست طرف مورد نظر بود.

دلیل این مشکل معلوم نیست، که آیا به خاطر نرم‌افزار Hangouts، یا از نرم‌افزار Messenger  یا سایر برنامه‌های ارسال MMS بوده، چیزی که اتفاق افتاده، در زمانی است، که پیام MMS حاوی عکس توسط یک شخص دریافت شده، که بعد از دانلود کردن، دیدن عکس غیر مقدور بوده و دیده نمی شود. بهتر این است، که این مشکل، در به ‌روزرسانی بعدی برطرف شود.

البته برخی از محصولات سری نکسوس که اندروید ۶ داشتند، نیز با این مشکل رو به رو شدند. بهترین کار تعویض برنامه‌ی ارسال MMS تان بوده و در انتظار به‌روزرسانی بعدی LG  بمانید.

علت مشکل راه‌اندازی مجدد تصادفی

راه‌اندازی‌های تصادفی بیشتر به خاطر برنامه‌های نصب‌شده بود تا به‌روزرسانی جدید، که برخی از این راه‌اندازی‌های مجدد، خرابی دستگاه را به دنبال داشت، به طوری که دستگاه بدون تغییر بر روی لوگوی LG مانده و از روشن شدن موبایل خبری نبود.

علت این مشکل، شاید به دلیل ناسازگاریِ کامل نرم‌افزارها با این نسخه بوده، بنابر این بهتر است، همه نرم‌افزارهای خود، را با آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید، که این کار را با باز کردن نرم‌افزار Google Play  و با استفاده از این برنامه می توانید، انجام دهید.

بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، بهترین راه‌حل، برای رفع مشکلات اندروید ۶ در گوشی ال جی G4 بوده، با این کار گوشی تان روان و بدون مشکل شده و مانند روز اول کار خواهد کرد، بسیاری از کاربران گوشی ال جی، پس از انجام Factory Reset مطرح کرده اند، که عملکرد گوشی آن‌ها نسبت به گذشته بهتر شده و مشکلات گذشته را نداشته اند.

بخوانید  آی سی تغذیه موبایل

رفع مشکل بلوتوث و  Wi-Fi

عدم عملکرد صحیحWi-Fi ، یکی دیگر از مشکلات اندروید ۶ در گوشی ال جی G4 بوده، این مشکل، در محصولات سری نکسوس وجود نداشته، به هر حال اگر شما بر روی گوشی LG G4 خود، در رابطه با  Wi-Fi دچار مشکلاتی هستید، کارهای زیر را انجام دهید.

روشن و خاموش کردن مودمی که به اینترنت وصل بوده، اولین اقدام می باشد، بعد از آن به قسمت Wi-Fi گوشی تان در قسمت تنظیمات رفته و گذرواژۀ مربوط به Wi-Fi تان را در آنجا  Forget  کرده و با وارد کردن مجدد رمز خود، مشکل را برطرف کنید. بر روی Bluetooth نیز این کارها را می توانید اجرا کنید.

رفع مشکلات اندروید 6  در گوشی ال جی  G4

پاک کردن حافظه‌ی پارتیشن Cache بر روی گوشی، راه‌ حلی است که مشکل عمر باتری، و سایر مشکلات را برطرف کرده و به برطرف شدن بسیاری از مشکلات، کمک می کند.

با دانلود برنامۀ Clean Master از Google Play ، یا به وسیله خاموش کردن گوشی تان به مد Recovery  بروید و از آنجا به پاک کردن پارتیشن cache بپردازید. نکته قابل توجه این است، که با کوچکترین اشتباه، همه اطلاعاتی که بر روی گوشی دارید حذف خواهند شد، بنابراین حواس تان را بسیار جمع کنید.

نحوه رفتن به مد Recovery در گوشی ال جی G4

  1. خاموش کردن گوشی خود، اولین اقدام می باشد.
  2. بعد از خاموش بودن گوشی، همزمان کلیدهای Power و Volume Up را نگه دارید.
  3. با مشاهده لوگویLG ، یک ثانیه کلید Power را رها کنید و دوباره آن را فشار دهید.
بخوانید  معرفی جدیدترین گوشی های ال جی

کارتان تمام شده و گوشی شما Reboot شده و به مُد Recovery رفته، در مد Recovery با کلیدهای صدا (کلیدهای بالا و پایین) می توانید، در این مد جستجو کنید، گزینه‌ی Wipe Cache را انتخاب کرده و کلید Power آن را بزنید.

مواظب باشید تا اشتباهی گزینۀ Factory Reset را انتخاب نکرده تا هر چه اطلاعات بر روی گوشی دارید، حذف شود. حواس خود را در این قسمت بسیار جمع کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)