دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل قطعی صدای گوشی

دلایل قطعی صدای گوشی ال جی

در مکالمه بارها پیش آمده، که صدا قطع شود، یا در هنگام گوش دادن موسیقی، یا دیدن فیلم اسپیکرتان قطع شده و صدایی از آن خارج نشود، اولین اقدام علل مشکل پیش آمده می باشد، مثلا معیوب شدن اسپیکر یا بردها و مدارهای اون، یا مشکلات نرم افزاری و هر مشکل سخت افزاری دیگر باعث بُروز این مشکل شده باشد.

در این مطلب، ضمن بررسی دلایل آن به راه حل ممکن در مورد قطعی صدا پرداخته شده، که شما می توانید از آن استفاده نموده، مشکل موبایل خود را حل نمایید.

صدا نداشتن گوشی ال جی به چه دلایلی می باشد؟

برند گوشی موبایل، در این مورد فرقی نداشته و امکان این مشکل در تماس ها وجود دارد، چه مشکل از سخت افزار باشد یا نرم افزار باید به رفع آن کوشید، گاهی این مشکل در برنامه ها و اپلیکیشن های مربوط به صدا، اتفاق می افتد، به نحوی که با باز شدن این نوع برنامه خاص، با قطعی صدای موبایل رو به رو خواهید شد.

به هم ریختن تنظیمات، دلیل دیگر قطع صدا شناخته شده، به طوریکه با به هم ریختن تنطیمات صدا، قطع صدا در زمان مکالمه، یا زمان پخش مدیا، رخ خواهد داد.

شاید خیلی جالب باشد، که آلودگی اسپیکر، در قطع یا کاهش قدرت صدا تاثیر داشته، برای این منظور گرفتن گرد و خاک از اسپیکر، موثر واقع شده، حتی بعضی مواقع مشکل از سوختن یا از کار افتادن برد می باشد، در زیر به رفع مشکلات مربوط به قطع صدا خواهیم پرداخت.

بخوانید  آموزش تعویض فن برد منطق تلفن همراه LG Nexus 4

مشکلات صدای گوشی ال جی را چگونه رفع کنیم؟

  • چگونگی برطرف کردنِ مشکل قطع شدن صدای اسپیکر

یکی از مشکلات همانطور که گفته شد، مربوط به اسپیکر می باشد، که در گوشی های هوشمند، منجر به قطع موبایل می شود و این مشکل خود را می تواند در هنگام فیلم دیدن یا گوش دادن به موسیقی، نشان دهد. در موقعی که موقع اجرای برنامه صدا قطع شد، باید برنامه را حذف نمایید. در صورتی که گوشی ال جی شما به ویروس دچار شده، اولین اقدام حذف و رفع ویروس توسط آنتی ویروس ها می باشد.

در صورتی که موارد ذکر شده، را انجام داده ولی هنوز با مشکل قطع صدا مواجه هستید، توصیه می شود، تا یک وویس را ضبط کنید، بعد از آن به امتحان اسپیکر بپردازید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، با استفاده از تجربه تعمیرکاران و مشورت با آنها، گوشی را ریست فکتوری، کرده تا این بار مشکل برطرف شود. گاهی چون به دلیل خراب بودن یکی از قطعات اسپیکر، این مشکل می تواند اتفاق بیفتد، بنابر این تعمیر یا تعویض آن، توسط تعمیرکارهای متخصص و مجرب صورت خواهد پذیرفت.

  • چگونگی برطرف کردنِ مشکل قطع شدن صدای زنگ گوشی

در صورت زنگ نخوردن موبایل و قطع صدای آن در گوشی موبایل ال جی، باید تنظیمات گوشی موبایل را چک کرده، گاهی شده، که با تنظیمات نا خواسته خود در این بخش، سبب قطع شدن صدا شده و با تنظیمات درست آن را اصلاح کرده باشید.

 وقتی تنظیمات را انجام داده، باز هم مشکل وجود داشت، با بررسی اسپیکر و اطمینان از عدم شکستگی یا آسیب دیدگی فیزیکی آن، به رفع مشکل بپردازید، در صورتی که اسپیکر آسیب دیده، برای تعویض یا تعمیر آن، از تعمیرکاران نمایندگی موبایل ال جی کمک بخواهید.

  • چگونگی برطرف کردنِ مشکل قطع شدن صدای مکالمه

اگر در حین مکالمه صدای شما قطع شد، چنانچه پاسخگویی به تماس را توسط هدست یا هندزفری، انجام داده اید، ابتدا با جدایی آنها از دستگاه، تماسی دیگر را با گوشی ال جی بدون هدست یا هندزفری، انجام داده و به بررسی قطع صدا بپردازید، اگر تماس شما بدون قطع صدا بود، مشکل از هدست یا هندزفری، بوده و باید آن را تعمیر کنید، اگر که مشکل صدا باز هم بدون وجود وسایل جانبی وجود داشت، باید میکرفون موبایل ال جی یا اسپیکر خود را توسط تعمیرکاران، تعمیر کنید.

بخوانید  علت باد کردن باتری گوشی

اقدامات اولیه لازم برای رفع مشکل قطع شدن صدای گوشی ال جی

اقدامات زیر را برای رفع مشکل قطع صدا در هر بخش ذکر شده، در گوشی ال جی، انجام داده، بعد اگر باز هم مشکل رفع نشد، آن را به تعمیرکاران بسپارید.

  1. با تنظیم ولوم صدا و بلند کردن صدا یا دنبال کردن مسیر settings-> sound-> volume ، به تنظیم صدای موزیک، آهنگ های زنگ و اعلانات بپردازید.
  2. آپدیت یا به روز رسانی Firmware دستگاه، باعث رفع مشکلات عملکردی گوشی و رفع مشکل صدا نداشتن گوشی می شود.
  3. از طریق تنظیمات موبایل، با تپ روی برنامه ها یا app ، به انتخاب برنامه پلیر موسیقی، پرداخته و گزینه clear dat، را زذه تا سبب رفع ناهماهنگی های برنامه و در نتیجه، رفع مشکل صدا در گوشی موبایل ال جی، شود.
  4. آخرین مرحله، در صورتی که موارد بالا برای رفع مشکل صدا، موثر واقع نشد، ریست فکتوری دستگاه بوده، که تنظیمات گوشی را به تنظیمات پیش فرض برده و اطلاعات قبل را حذف می کند، بنابر این قبل از ریست فکتوری، اطلاعات خود را ذخیره کنید.
0/5 (0 نقد و بررسی)