دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن دکمه پاور در گوشی الجی

گوشی‌های الجی انتخاب‌های محبوبی برای بسیاری از مردم در سراسر جهان هستند، اما مانند هر دستگاه الکترونیکی، آنها نیز بدون مشکل نیستند. یکی از مشکلات رایجی که برخی افراد با آن مواجه می شوند، عملکرد نادرست دکمه پاور است. دکمه پاور یکی از مهم‌ترین دکمه‌های گوشی شما است و وقتی کار نمی‌کند، از عملکردهای حیاتی خود باز می‌مانید. بنابراین مرتب کردن این موضوع یک اولویت است! در این مقاله، برخی از مشکلات رایج کار نکردن دکمه پاور در گوشی را بررسی و راه‌حل‌های عیب‌یابی را بررسی می‌کنیم.

کار نکردن دکمه پاور در گوشی
کار نکردن دکمه پاور در گوشی

مشکلات رایج کار نکردن دکمه پاور در گوشی الجی

یکی از رایج ترین مشکلات کار نکردن دکمه پاور در گوشی این است که با فشار دادن آن پاسخ نمی دهد. این ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما معمولاً این یک مشکل مربوط به نرم افزار است. در برخی موارد، یک برنامه سرکش ممکن است با دکمه پاور مشکل ایجاد کند یا شاید نرم افزار گوشی نیاز به به روز رسانی داشته باشد.

مشکل دیگری که برخی از کاربران گوشی های الجی در دکمه های پاور با آن مواجه می شوند، گیرکردن یا شل بودن دکمه است. این می تواند ناشی از آسیب فیزیکی دکمه باشد یا ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی در طول زمان باشد. آسیب مایع یا آب نیز می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر چیزی غیر از آب شیرین باشد، مانند آب دریا یا آب استخر. اگر دکمه پاور شما گیر کرده یا شل شده است، ممکن است متوجه شوید که روشن یا خاموش کردن تلفن دشوار است یا اینکه دکمه همان بازخورد لمسی قبلی را ارائه نمی دهد.

در برخی موارد، دکمه پاور در گوشی الجی ممکن است به خوبی کار کند، اما خود گوشی بدون هشدار خاموش می شود و پس از فشار دادن دکمه، نمی خواهد روشن شود. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله خرابی باتری، مشکل نرم افزاری یا حتی مشکل سخت افزاری باشد. اگر تلفن شما به خودی خود خاموش می شود، مهم است که آن را در اسرع وقت بررسی کنید.

بخوانید  روت گوشی

دلایل بالقوه بیشتری وجود دارد، اما هر دلیلی که پشت دکمه پاور بی‌نظیر شما باشد، یکی از این راه‌حل‌ها احتمالاً آن را برطرف می‌کند.

دکمه پاور خود را تست کنید

کار نکردن دکمه پاور در گوشی  برای بررسی اینکه آیا دکمه تلفن شما از نظر فیزیکی کار نمی کند، می توانید از ابزار تشخیصی خود الجی استفاده کنید:

  • برنامه Samsung Members را باز کنید.
  • به تب Support بروید.
  • تشخیص تلفن را انتخاب کنید.
  • در صورت تمایل می توانید تمام تست ها را اجرا کنید، اما در این مورد دکمه ها را انتخاب کنید.
  • وقتی از شما خواسته شد، هر دکمه را فشار دهید.

اگر نتایج نشان می دهد که دکمه پاور شما کار می کند (یعنی تلفن می تواند فشار دکمه را تشخیص دهد) پس هر مشکلی که دارید تقریباً به طور قطع مربوط به نرم افزار است.

شارژر و کابل USB خود را بررسی کنید

کار نکردن دکمه پاور در گوشی ممکن است فکر کنید تلفن شما روشن نمی شود زیرا دکمه معیوب است، اما ممکن است در واقع شارژر یا کابل شما معیوب باشد و بنابراین باتری خالی است. برای رد این موضوع، شارژرها یا کابل های جایگزین را امتحان کنید.

همچنین ممکن است باتری شما از کار افتاده باشد و نتواند شارژ باتری را نگه دارد. اگر عمر باتری گوشی شما اخیرا بدتر شده است، این چیزی است که ارزش بررسی دارد. معمولا یک تعمیرگاه گوشی می تواند باتری ها را با قیمت مناسب تعویض کند.

گوشی خود را ریستارت کنید

برای کار نکردن دکمه پاور در گوشی اولین کاری که باید امتحان کنید، راه اندازی مجدد گوشی است. راه‌اندازی مجدد تلفن می‌تواند به تازه‌سازی سیستم و رفع مشکلات موقتی که باعث خرابی دکمه پاور می‌شود کمک کند.

  1. از آنجایی که دکمه روشن/خاموش شما کار نمی‌کند، صفحه برنامه را به پایین بکشید و نماد پاور را انتخاب کنید. سپس Restart را برای راه اندازی مجدد گوشی انتخاب کنید.
  2. «خاموش کردن» را انتخاب نکنید زیرا اگر دکمه شما از نظر فیزیکی شکسته باشد، راهی برای روشن کردن گوشی نخواهید داشت.
بخوانید  پنهان کردن فایل عکس

به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

برای کار نکردن دکمه پاور در گوشی ممکن است این مشکل به دلیل نرم افزار قدیمی باشد. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اغلب شامل رفع اشکال و بهبودهایی هستند که می‌توانند به حل مشکلات سخت‌افزاری تلفن شما، از جمله دکمه پاور، کمک کنند.

کش و داده های گوشی خود را پاک کنید

برای کار نکردن دکمه پاور در گوشی ممکن است فایل‌ها یا داده‌های موقتی وجود داشته باشند که باعث تداخل با سیستم شوند. پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های روی تلفنتان می‌تواند به حذف این فایل‌ها و رفع مشکل دکمه پاور کمک کند.

برای پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های موجود در تلفن الجی، راهنمای ما را دنبال کنید که همه چیزهایی را که باید در مورد این فرآیند بدانید توضیح می‌دهد.

گوشی خود را در حالت ایمن بوت کنید

اگر مشکل کار نکردن دکمه پاور در گوشی، ممکن است یک مشکل برنامه یا نرم افزار باعث این مشکل شده باشد. راه‌اندازی گوشی در حالت ایمن می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا یک برنامه شخص ثالث باعث این مشکل می‌شود یا اینکه این مشکل در کل سیستم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار، به نحوه راه اندازی تلفن اندرویدی خود در حالت ایمن بروید.

استفاده از ویژگی های Accessibility برای جایگزینی دکمه کناری

برای کار نکردن دکمه پاور در گوشی الجی دارای ویژگی های مختلف دسترسی هستند که می تواند به افراد دارای معلولیت جسمی کمک کند. این شامل ویژگی‌هایی است که به شما امکان می‌دهد از روش‌های جایگزین برای کار کردن دکمه کناری یا دکمه پاور استفاده کنید.

بخوانید  روش تعویض دوربین جلوی LG G3

در اینجا نحوه فعال کردن این ویژگی ها آمده است:

  1. به منوی Settings > Accessibility > Interaction and Dexterity > Assistant بروید.
  2. سوئیچ را تغییر دهید تا منوی دستیار روشن شود.
  3. یک دایره کوچک با مربع در وسط روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید تا منویی با گزینه های مختلف باز شود
  4. برای نمایش گزینه های بیشتر، فلش را انتخاب کنید.
  5. منوی Power off را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید از میانبرهای مختلفی برای نمایش منوی دستیار استفاده کنید تا اینکه آن را همیشه روی صفحه نمایش دهید:

  • به منوی Settings > Accessibility > Interaction and Dexterity > Assistant بروید.
  • روی میانبر منوی Assistant ضربه بزنید و سوئیچ را برای روشن کردن آن تغییر دهید.
  • بین سه گزینه موجود برای نمایش منوی دستیار یکی را انتخاب کنید.

اگر این ویژگی‌های دسترس‌پذیری برای شما کار نمی‌کنند یا آن‌ها را در تلفنتان فعال نکرده‌اید، می‌توانید راه‌حل بعدی را در فهرست ما امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش پشتیبان گیری از واتس اپ

0/5 (0 نقد و بررسی)