دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی گوشی الجی

اگر دستگاه اندرویدی دارید، احتمالاً بخواهید آن را تا حد زیادی سفارشی کنید تا خلاقیت خود را نشان دهید و دستگاه را تا حد امکان واقعی خود کنید. به‌طور پیش‌فرض، گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی دستگاه دارید، اما اگر از حالت بازیابی استفاده کنید، گزینه‌های بیشتری نیز وجود دارد.  همه گوشی‌های اندرویدی دارای حالتی به نام حالت بازیابی هستند که اگرچه برای کمک به بازیابی دستگاه خود در صورت بروز مشکل ساخته شده است، اما به شما کمک می‌کند تعدادی از گزینه‌های گوشی را تغییر دهید. همچنین اگر سیستم شما مشکلی دارد و فکر می‌کنید دستگاهتان می‌تواند از کمکی استفاده کند، می‌توانید از حالت بازیابی استفاده کنید. صرف نظر از اینکه چگونه می خواهید از حالت استفاده کنید، در اینجا نحوه بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی، آمده است.

بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی
بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی

راه اندازی مجدد بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی

راه‌های مختلفی برای بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی در حالت بازیابی وجود دارد. هر روش از یک رویکرد منحصر به فرد استفاده می کند تا به شما کمک کند وارد حالت شوید و بنابراین باید روشی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای شما کار می کند.

استفاده از ترکیبات کلیدی

برای بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی ساده ترین روش استفاده از یک کلید ترکیبی اختصاصی است. هر دستگاه اندرویدی دارای یک کلید ترکیبی است که با فشار دادن آن، به دستگاه شما اجازه راه اندازی مجدد به حالت بازیابی را می دهد.

در اینجا ترکیبات کلیدی برای برخی از تولید کنندگان محبوب دستگاه های اندرویدی آورده شده است:

  • سامسونگ: پاور + صفحه اصلی + افزایش صدا
  • Nexus: روشن/خاموش + افزایش صدا + کاهش صدا
  • ال جی: پاور + کاهش صدا
  • HTC: پاور + کاهش صدا
  • موتورولا: Power + Home
  • سونی: پاور + افزایش صدا یا کاهش صدا
  • پیکسل: روشن/خاموش + کاهش صدا
  • هواوی: پاور + کاهش صدا
  • شیائومی: پاور + افزایش صدا
  • OnePlus: پاور + کاهش صدا
بخوانید  روت گوشی

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از این کلیدهای ترکیبی، دستگاه شما باید خاموش باشد.

با استفاده از ADB

برای بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی ADB تعدادی دستور برای انجام اقدامات مختلف در دستگاه اندرویدی شما دارد و یکی از این دستورات به شما امکان راه اندازی مجدد به حالت بازیابی را می دهد. به شرطی که جعبه ابزار ADB را روی دستگاه خود راه اندازی کرده باشید، کارهای زیر برای ورود به حالت بازیابی باید انجام دهید.

  • به Settings > Developer options در دستگاه Android خود بروید و گزینه USB debugging را فعال کنید.
  • دستگاه خود را به رایانه خود وصل کنید و یک پنجره Command Prompt یا Terminal را در پوشه ADB راه اندازی کنید. دستور زیر را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

./adb devices (for Mac)
adb devices (for Windows)

  • دستگاه خود را در لیست خواهید دید. در مرحله بعد دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

./adb boot recovery (for Mac)
adb boot recovery (for Windows)

  • دستگاه شما بلافاصله خاموش می شود و به حالت بازیابی اندروید راه اندازی مجدد می شود.

استفاده از یک برنامه (روت مورد نیاز است)

اگر به روت دستگاه خود دسترسی دارید، می توانید از یک برنامه از فروشگاه Google Play استفاده کنید و با یک ضربه وارد حالت بازیابی شوید.

  • برنامه Quick Reboot را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. برنامه را باز کنید، مجوزهای لازم را بدهید و روی Reboot Recovery ضربه بزنید.
  • به سرعت به حالت بازیابی راه‌اندازی مجدد می‌شوید.

چگونه می توان اندروید را با حالت بازیابی سفارشی کرد؟

برای بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی فقط دانستن اینکه هر گزینه در حالت بازیابی چه کاری انجام می دهد کمک زیادی به شخصی سازی دستگاه شما نخواهد کرد. باید درباره فایل‌های مختلفی که دستگاه اندرویدی شما برای سفارشی‌سازی استفاده می‌کند، بیاموزید. در اینجا برخی از انواع فایل‌هایی که می‌توانید با استفاده از حالت ریکاوری برای تنظیم دستگاه خود فلش کنید، آمده است:

بخوانید  تعویض برد نکسوس 5 ایکس ال جی

رام های سفارشی

کاستوم رام یک نسخه سفارشی شده از سیستم عامل اندروید برای دستگاه شما است. ممکن است همه برنامه های موجود در آن را داشته باشد یا نداشته باشد، ممکن است برخی ویژگی های اضافی و غیره داشته باشد. فلش کردن آن جایگزین اندروید موجودی می شود که روی دستگاه خود اجرا می کنید.

بازیابی سفارشی

برای بوت شدن و استفاده از حالت بازیابی آنچه در بالا به آن دسترسی پیدا کردید بازیابی استوک اندروید بود و همچنین می‌توانید آن را با یک ریکاوری سفارشی جایگزین کنید که ویژگی‌های بیشتری را به همراه دارد. دو مورد از محبوب ترین بازیابی های سفارشی ClockworkMod Recovery و TWRP Recovery هستند.

هسته های سفارشی

هنگامی که می خواهید CPU دستگاه خود را اورکلاک کنید، معمولاً یک کرنل سفارشی روی دستگاه اندروید فلش می شود. فقط در صورتی این کار را انجام دهید که بدانید در حال انجام چه کاری هستید یا در نهایت دستگاه خود را آجرکاری خواهید کرد.

رام های سهام

رام سهام نسخه استوک سیستم عامل اندروید برای دستگاه شما است. این دستگاهی است که دستگاه شما از قبل با آن بارگذاری شده است. اگر دستگاه شما خراب می شود و راه دیگری برای تعمیر آن ندارید، باید از این استفاده کنید.

نتیجه

حالت بازیابی یک ویژگی پنهان قدرتمند است که به شما امکان می دهد قدرت واقعی دستگاه اندرویدی خود را آزاد کنید.

بدانید: ساخت شبکه خانگی با گوشی

0/5 (0 نقد و بررسی)