دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قرار دادن تماس مزاحم در لیست سیاه

رمزگذاری محتوا و قرار دادن تماس های مزاحم در لیست سیاه  LG G4

امکانات بسیاری، در گوشی های  LG G4 وجود دارد، دو امکان امنیتی مهم که در جی ۴ وجود دارد، جلوگیری نمودن از تماس شماره‌های خاص و دیگری رمزگذاری بر روی محتوای دلخواه و پنهان کردن آن ها می باشد، که چگونگی انجام این دو کار را در ادامه مطالب خواهید دید.

رد خودکار تماس‌های مزاحم در LG G4

اگر در هنگام تماس قصد دارید، که نام شخصی، را درون لیست شماره‌های بلوکه شده بگذارید، به جای اینکه دکمۀ وسط را به سمت دکمۀ قرمز رد تماس بکشید، برعکس آن، یعنی دکمۀ قرمز را به سمت وسط ببرید.

در صورتی که شماره تماسی به صورت تصادفی به لیست سیاه اضافه شد، در ادامه با دنبال کردن مطالب، چگونگی دسترسی به این لیست را خواهید دید، تا در صورت نیاز از لیست سیاه شماره‌ای را خارج یا به آن بیافزایید. دو راه برای رفتن به لیست سیاه وجود دارد.

به منوی تنظیمات بروید و در زیر منوی Wireless and networks به روی تنظیمات تماس، ضربه بزنید، به غیر آن، می توانید، در اپلیکیشن دایالر، منوی سمت راست بالا را که با علامت سه نقطه می باشد، را باز کرده، که در این منو آخرین گزینه مربوط به تنظیمات تماس بوده و شما را به بخش تماس در منوی تنظیمات می رساند.

سه حالت برای رد تماس خودکار وجود دارد:

  • خاموش
  • لیست را رد کن
  • همه را رد کن (امکان دریافت هیچ تماسی برای شما مقدور نخواهد بود)

در بخش تنظیمات تماس، اولین گزینه Cal reject  بوده، که کم و ساده به نظر می رسد، با این وجود، دارای امکانات بسیاری می باشد. اولین بخشی که باید مورد تنظیم قرار گیرد، حالت رد تماس بوده، که به صورت پیش‌فرض بر روی «رد تماس شماره‌های موجود در لیست» می باشد.

بخوانید  6 روش برای خنک کردن گوشی الجی

در این بخش، به طور کلی فعال یا غیر فعال کردن رد تماس به اختیار شما بوده، به نحوی که می توانید، طوری تنظیم کنید، که هیچ تماس ورودی برای شما در گوشی وجود نداشته باشد.

با انتخاب رد تماس‌ شماره‌های موجود در لیست، تماس‌ها از شماره‌های شخصی، رد شده و به علاوه شمارۀ دلخواه خود را می توانید، به لیست سیاه افزوده، گزینه ‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد، که می‌توانید شماره ای را همانطور که هست  وارد لیست کرده، یا فقط بخشی از شماره را به لیست اضافه کرده و بگویید، تماسی با  شروع این اعداد یا تماسی که با این اعداد خاتمه می یابند را رد کند، کاربرد آن را می‌توان در تماس ‌های ورودی از یک استان، که دارای یک پیش شماره هستند، دید.

نکته: تماس‌ها با توجه به تنظیماتی که در لیست رد تماس در منوی تنظیمات انجام داده اید، رد خواهند شد.

بنابراین استفاده از دایالری غیر دایالر پیش‌فرض گوشی، این امکان را دارد، که عملکرد این ویژگی به صورت صحیح نباشد، چرا که این اپلیکیشن‌ها برای رد تماس، سیستم خاص خود را دارا می باشند.

پنهان و رمزگذاری کردن محتوا در گوشی LG G4

 برای عدم دسترسی به برخی فایل‌های شما مثل عکس، راهکارهایی وجود دارد، هر چند رمزگذاری و قفل کردن گوشی، یکی از کارهایی است که تا قبل از باز شدن رمز مفید می باشد، ولی پس از یافتن رمز، هر محتوا، در دسترس اشخاص دیگر قرار خواهد گرفت.

به این منظور ال‌جی، در گوشی جی ۴ همانند بسیاری گوشی‌های خود ویژگی قفل کردن محتوا یا Cntent lock را قرار داده، که علاوه بر قفل کردن کل دستگاه، امکان قفل محتوایی خاص مانند عکس را نیز گنجانده است.

بخوانید  آموزش تعویض قاب میانی LG G3

قفل کردن محتوا تنها در دو اپلیکیشن پیش‌فرض گالری ال‌جی و QMemo ممکن بوده، که بسیار کاربردی می باشند، که برای قفل و پنهان کردن محتوا در هر یک از این دو اپلیکیشن، باید ابتدا به تنظیم رمز یا الگوی رمزنگاری پرداخته، که انتخاب کلمه‌ی رمز یک عدد چهار رقمی می باشد، که  در صورت انتخاب الگو، علاوه بر اینکه الگویی خاص را از شما می خواهد، رمز چهار رقمی نیز خواسته می شود.

 در آخر برای اطمینان، از شما درخواست ایمیلی کرده، تا از آن برای یادآوری رمز یا الگویی که در نظر گرفته بودید، استفاده کند. پس از تنظیم رمز یا الگو، آماده‌ی پنهان یا رمزگذاری کردن فایل‌ها باشید.

  • قفل کردن هر عکس

در اپلیکیشن گالری ال‌جی، برای قفل کردن هر عکس می‌توانید، با انتخاب عکس مورد نظر و انتخاب Lock از منو، (یا ‌می‌توانید با کلیک بر منوی سه نقطه‌ای موجود در بخش بالای سمت راست، چند عکس را از اپلکیشن گالری انتخاب کرده و با انتخاب گزینه‌یLock )، آن ها را قفل کرده و داده و تمامی عکس‌ها را درون پوشه ای بگذارید.

برای دیدن آن نیز، آیکون سه نقطه‌ای را زده و Show locked files را انتخاب کرده، که در این قسمت باید الگو یا رمز عبور زده شود، تا فایل‌های رمزدارتان قابل مشاهده باشد.

  • برداشتن رمز، از روی یک عکس

برای برداشتن رمز، از روی یک عکس بر روی آن کلیک کرده و unlock را بزنید. اگر رمز چند عکس را می خواهید بردارید، در بخش بالا،  آیکون unlock را انتخاب کرده و بعد از آن، عکس ‌های موردنظر را در نظر گرفته، انتخاب نمایید.

  • رمزگذاری کردن یک یادداشت

موارد در QMemo نیز مشابه گالری بوده، به طوری که برای رمزگذاری کردن یک یادداشت، آن یادداشت را انتخاب کرده و unlock را بزنید. یا برای اینکه چندین یادداشت رمزگذاری شود، بخش  unlock  را از منوی سه نقطه‌ای زده و همچنین برای نمایش این یادداشت‌ها، با انتخاب گزینۀ   Show Locked files  را انتخاب کرده و برای برداشتن رمز یادداشت ‌های موجود در این بخش با انتخاب یادداشت ها و زدن  Unlock رمز آنها را بردارید.

بخوانید  5 برنامه امنیتی برای گوشی الجی

حالا، شما از امنیت فایل‌های خود اطمینان دارید و با خیال راحت می توانید، گوشی خود را به فرد یا افراد دیگر بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)