دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شارژ باتری اندرویدی

دلایل اصلی دلیل کند شارژ باتری اندرویدی و نحوه تعمیر آن

شارژ نشدن باتری اندرویدی شاید زمانی را به یاد بیاورید که گوشی تان را تازه خریده بودید و کند شارژ نمی شد و مثل الان تا یک شب کامل برای شارژ شدن لازم نداشت. در آن روزهای طلایی، بعد از گذشت یک ربع روی شاخص درصد شارژ یک نوار باریک قرمز به یک نوار بزرگ سبز رنگ تبدیل می شد.

با این حال، امروزه گوشی اندروید شما مدت زمان زیادی را برای شارژ شدن می طلبد و به زحمت می تواند شما را برای فعالیت های روزانه تان پشتیبانی کند. یا این که مرتب به پریز شارژ آویزان است و از سایر گوشی های همرده خود عقب است.

10 دلیلی شارژ نشدن باتری

هر تجربه ای که شما داشته باشید، اکنون زمان آن است که بالاخره گوشی خود را زیر نگاهی موشکافانه قرار دهید و مشکل کند شارژ شدن آن را ریشه حل کنید. به احتمال زیاد ممکن است گوشی اندروید شما نیز به خاطر یکی از 10 مشکل کند شارژ شدن گوشی که در زیر آمده با سرعت کمتر شارژ  شود و ما قصد داریم نشان دهیم که چطور باید این مشکلات را حل و فصل کنید.

ممکن است کابل شارژ نامناسبی داشته باشید

اگر گوشی شما زیادی کند شارژ می شود بررسی کردن کابل شارژ USB آن باید همیشه اولین گام شما باشد. این به وضوح قابل درک است زمانی که شما تمام سایش ها و پوسیدگی های کابل USB اصلی تان را که در طول روزمره از آن استفاده می کنید بررسی کنید.

بسیاری از مردم از همان شارژری که در ابتدا با گوشی شان عرضه می شود برای سال ها استفاده می کنند، غافل از این که کابل شارژرها بعد از مرور زمان به سادگی معیوب یا خراب می شوند.

کابل های USB در طول استفاده روزانه ما معمولا خم و یا روی زمین پرت می شوند و یا در شرایط آب و هوایی خیلی داغ یا سرد درون ماشین رها می شوند و مرتب به پریز وصل شده و از آن کشیده می شوند.

چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که کابل شارژهای USB طراحی شده اند تا ضعیف تر از پورت دستگاه شما باشند به خاطر این که زمانی که فشار وارد می کنید به جای این که به پورت دستگاه تان صدمه وارد شود کابل شارژتان بشکند چرا که تعویض کابل شارژ آسان تر و ارزان تر از تعویض پورت شارژ یک گوشی است.

به همین دلیل است که تولیدکنندگان به طور عمدی کابل های USB را طوری می سازند تا در برابر ساییدگی و خمیدگی مقاوم نباشند. آیا تا کنون یکی از کابل شارژی داشته اید که موقع وصل کردن به گوشی به نظر می رسید که به خوبی چفت نشده باشد؟

نگاهی به قسمت زیرین نرینگی اتصال USB خود بیندازید، دو دندانه کوچک باریک می بینید که USB شما را به محکمی درون گوشی تان نگه می دارد. آن ها طوری ساخته شده اند که در صورت هر گونه آسیبی سریعا خم می شوند مانند زمان هایی که به با عجله و زور کابل شارژ را از گوشی تان می کشید و زمانی که آن ها خم شوند خراب شده اند.

بخوانید   رجیستر نمودن سیم کارت موبایل

نگاهی به درون قسمت جلویی اتصال کابل شارژ خود بیندازید یک خط از زبانه های کوچک را می بینید. آن ها از فلز نسبتا نرم ساخته شده اند چرا که اگر یکی از آن ها اندکی از خط خارج شود موجب آسیب رسیدن به پورت گوشی شما نشود.به طور خلاصه تعداد زیادی از اشکالات شارژ می تواند مرتبط با کابل شارژ باشد و تولیدکنندگان به طور عمدی آن ها را ضعیف ساخته اند.

یک کابل شارژ جدید تهیه کنید آن گاه می بینید که همه چیز تغییر می کند. این خود به تنهایی احتمال 90% مشکلات مربوط به کند شارژ شدن دستگه تان است. اگر کابل شارژ خود را تعویض کردید و دوباره مشکل داشتید ادامه مقاله را نیز بخوانید.

ضعیف بودن منبع شارژ

اگر در حال استفاده از PC برای شارژ گوشی خود هستید پس گوشی تان بسیار کند شارژ خواهد شد. حتی با استفاده از کابل شارژ USB 3.0 جدید خروجی برق استاندارد شما 9 آمپر خواهد بود که این برای USB 2.0 برابر با 5 میلی آمپر است و این شرایط پایین تر ایده آل است و اگر در همین موقعیت کابل شارژ USB یا پورت شارژ دستگاه تان نیز دچار مشکل باشد.

سرعت شارژ برای دستگاه شما چندین برابر کاهش می یابد. به همین ترتیب اگر از شارژر بی سیم استفاده کنید وضعیت بدتر از آن می شود و با شارژ بسیار کندتری مواجه می شوید. هیچ کس نمی گوید که شارژ بی سیم خوب نیست، قطعا این طور نیست اما تمرکز ما در این مقاله روی سرعت شارژ است نه سهولت شارژ کردن.

بله، راه حل شما استفاده از منبع شارژ پرقدرت است. بسیاری از کاربران از روش های ناکارآمد برای شارژ کردن استفاده می کند چون فکر می کنند شارژ شارژ است چه فرقی با هم می کند، اما در حال حاضر سریع ترین روش برای شارژ کردن باتری استفاده از یک شارژر دیواری اختصاصی و وصل کردن فیزیکی آن به دستگاه است. اگر این کار را انجام دادید و هنوز مشکل شارژ داشتید، ممکن است مشکل شما مرتبط به سیم کشی ساختمان تان باشد یا سیم کشی منزل تان زیادی قدیمی شده باشد که نتواند جریان برق کافی را تامین کند.

نامناسب بودن آداپتور شارژ

بله، همان کلگی یا سری کوچکی که به پریز برق روی دیوار متصل می شود. شاید یک افزایش جریان برق ناگهانی آن را ضعیف کرده باشد یا هنگام جابه جایی پرت شده باشد. بار دیگر این قسمت از شارژر شما نیز طوری ساخته شده است که به جای گوشی تان متحمل آسیب شود، بنابراین آن ها معمولا بسیار مقاوم نیستند. یک آداپتور شارژ جدید خریداری کنید و سرعت زیاد شارژ شدن گوشی تان لذت ببرید.

ممکن است گوشی شما زیادی قدیمی شده

این شاید موضوعی باشد که خودتان نیز احساس کرده باشید، اما شاید اکنون وقت تعویض گوشی تان باشد. گوشی های جدیدتر پردازنده هایی دارند که از شارژ سریع تر پشتیبانی می کنند و برخی دستگاه ها نیز قابلیت شارژ توربو را دارند. اگر احساس می کنید که گوشی تان نسبت به دارندگان گوشی های جدیدتر زیادی کند شارژ می شود پس مشکل شما قدیمی بودن گوشی تان است.

بخوانید  آموزش تعویض کابل اتصال گوشی WiFi Nexus 5

با این حال حتی اگر یک گوشی خوب و قوی گرفته باشید که قدرت شارژ سریع هم داشته باشد بالاخره بعد از مرور زمان بازده اولیه خود را از دست خواهد داد.

نامناسب بودن باتری

بسیاری از تولیدکنندگان هستند که برای تمام دسته های باتری ها یادآوری هایی را صادر می کنند. در اینترنت جست و جو کنید که آیا گوشی شما باتری نامناسبی دارد و ببینید آیا می توانید از ارائه کننده خود یک نسخه جایگزین تهیه کنید. در کل همه گوشی ها بعد از مدتی باتری شان کارایی اولیه خود را از دست می دهند و باید به فکر تعویض باتری بیفتید. بررسی سلامت باتری گوشی های هوشمند و این که چه موقع نیاز به تعویض باتری دارید.

اگر یکی از دارندگان گوشی هایی نظیر ال جی جی 4، گلگسی اس 5 یا نوت 4 هستید که دردسر کمتری دارید چرا که اگر باتری تان خراب شود، می توانید از فروشگاه ماکروتل باتری گوشی خود را سفارش دهید و هنگام تحویل گرفتن درب پشت گوشی را باز کنید و داخل آن قرار دهید. اما اگر یکی از دارندگان گوشی هایی با باتری های غیرقابل تعویض نظیر گلگسی اس 6، نوت 5 یا Moto X Pure Edition نیاز دارید تا دستگاه را به تولیدکننده بفرستیم تا باتری آن را تعویض کند یا اگر خودتان در این کار ماهر هستید می توانید باتری را تهیه کرده و خودتان به تعویض آن اقدام نمایید.

دلیل اصلی کند شارژ شدن خودتان هستید

نگاهی در آینه به خود بیندازید، زیرا زمان آن رسیده که خودتان را بررسی کنید. آیا معتاد به فیس بوک شده اید؟ آیا معتاد به بازی کلش آو کنلز شده اید؟ عادت کرده اید هنگام شارژ با گوشی تان بازی کنید؟

تعداد بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند هستند که آگاه نیستند که بزرگترین عامل خالی شدن باتری گوشی شان روشن بودن بیش از حد صفحه نمایش آن هاست.

روشن نگهداشتن صفحه نمایش پرمصرف با رزولوشن بالا برای نمایش فیس بوک باعث می شود تا در حین بالا بردن درصد شارژ باتری سریعا آن را مصرف کند.

اگر این یکی را با دیگر مشکلات بالا ترکیب کنید، شاید متوجه شوید که خیلی سریع تر از حد معمول باتری تان را خالی می کنید. اگر نیاز دارید تا گوشی تان را سریعا شارژ کنید آن را در حالت شارژ استفاده نکنید. 9 تصور اشتباه در مورد شارژ کردن گوشی ها و حقایق پشت آن ها

اپلیکیشن های پس زمینه باتری شما را مصرف می کنند

اگرچه صفحه نمایش گوشی شما بیشترین مصرف را از باتری دارد ممکن است برخی اپلیکیشن های مزاحم در پس زمینه داشته باشید که به طور مداوم موجب تخلیه شارژ شما می شوند و در نتیجه سرعت شارژ گوشی شما را کند می کنند. علاوه بر کند شارژ شدن آیا بعد از اندکی استفاده شارژ باتری تان سریعا تخلیه می شود؟ اگر بله، پس احتمالا مشکل شما مربوط به همین اپلیکیشن ها می شود. اپلیکیشن های اندروید اغلب خودشان را بوت می کنند و یا در پس زمینه اجرا می شوند  بعد از وقتی که فقط برای یک لحظه باز شده باشند.

بخوانید  آموزش انتقال اطلاعات از اندروید به کامپیوتر

ساده ترین راه برای حل این مشکل این است که یک برنامه task manager خوب دانلود کنید و به طور مرتب چک کنید که آیا اپلیکیشنی به طور ناخواسته در حال اجرا هست یا نه. زمانی که از این طریق یک اپلیکیشن نادرست را پیدا کردید سعی کنید آن را حذف کنید آنگاه در طی چند روز آینده نتیجه اش را در زمان شارژ شدن و طول استفاده از باتری گوشی تان مشاهده خواهید کرد.

پورت USB شما ممکن است مسدود شده باشد

گوشی شما معمولا در طول روز درون جیب یا کیف تان غلط می خورد و این باعث می شود که هرگونه پرز و گرد و غبار به داخل پورت شارژ آن گیر کند. شاید اگر به این موضوع توجه نکنید گرد و خاک ها به لایه های عمیق تر پورت شارژ برسند و از اتصال صحیح شارژر شما جلوگیری کنند. نور چراغ قوه را روی قسمت پورت شارژ بیندازید و از یک ذره بین برای پیدا کردن هر چیزی که جایش آن جا نیست استفاده کنید.

اگر چیزی دیدید که واقعا متعلق به آن قسمت نبود، یک شیء نوک تیز باریک بردارید و با دقت آن را بیرون بکشید. به یاد داشته باشید که باید بسیار با دقت این کار را انجام دهید وگرنه موجب صدمه به اجزای داخلی پورت شارژ می شوید و مشکل را بدتر از قبل می کنید.

من توصیه می کنم از یک خلال پلاستیکی و نه چوبی برای این کار استفاده کنید. به طور مشابه، تمیز کردن پورت شارژ با یک مسواک تمیز و نو روش بسیار موثر و ایمنی است برای این که مطمئن شوید هیچ چیز مسدود کننده ای درون آن وجود ندارد. نکات ایمنی هنگام شارژ کردن گوشی های سامسونگ، آیفون، آی پد

پورت شارژ گوشی تان صدمه دیده است

این چیزی هست که ما امیدواریم اتفاق نیفتد. اگر موارد بالا را انجام داده اید و هنوز گوشی تان به طور صحیح شارژ نمی شود، احتمالا خارکی درون پورت USB شما شکسته و یا خم شده است.

در این مواقع شما باید واقعا گوشی تان را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید. اگر گارانتی گوشی تان تمام نشده این کار برای تان هزینه کمتری خواهد داشت.

پورت USB گوشی تان زنگ زده است

بله، ممکن است به خاطر عرق و رطوبت درون پورت گوشی تان دچار زنگ زدگی شده باشد. زنگ زدگی مشکل نسبتا بزرگی است چرا که ورقه ای حول سخت افزار اتصال ایجاد می کند که از شارژ صحیح جلوگیری می کند اما بدتر از آن، اگر خود را از شر آن خلاص نکنید ممکن است به دستگاه شما نیز صدمه بزند که این مشکل را بزرگتر از قبل می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)