دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت علامت اینترنت G, E,3G,H,H+,4G,5G در گوشی ل

هروقت که اینترنت همراه یا سیمکارت گوشی خود را روشن می­کنید، در نوار بالای صفحه­ی موبایل، یکی از علامت های G, E,3G,H,H+,4G,5G را مشاهده خواهید کرد. اما آیا می­دانید اینها به چه معنا هستند؟ یا چه تاثیری بر سرعت اینترنت شما دارند؟ اصلا این علامت ها چه فرقی باهم دارند؟ در ادامه، باهم پاسخ این سوال ها را بررسی خواهیم کرد.

نسل های اینترنت همراه

این علامت های اینترنت، در واقع نشانگر نسل های مختلف اینترنت همراه هستند که هرساله نیز پیشرفت می­کنند و جای خود را به نسل بهتر و به مراتب قوی تر از قبلی خواهند داد. همه چیز از تلفن رادیویی همراه شروع شد که به آن 0G یا Zero Generation به معنای نسل صفر، گفته می­شود. این تکنولوژی پایه گذار فناوری سلولی مدرن تلفن های همراه شد و به عنوان مثال، در بیسیم های پلیس به کار می­رفت. کم کم با فراگیر شدن تلفن های همراه، این نسل کنار گذاشته شد و 1G یا G به وجود آمد.

G

اولین نسل از تکنولوژی ارتباطات همراه می­باشد.  بعد از معرفی در سال 1980، برج های سلولی در کشور ها ساخته شد تا سیگنال ها را از فاصله های دورتر بگیرند. هرچند از لحاظ امنیتی بسیار آسیب پذیر بوده و با چند ترفند ساده می­توانستید مکالمات دیگران را گوش دهید.

2G  و E

این دوره، شروع فناوری های SMS و MMS در سال 1991 بود. بعد از معرفی جی پی آر اس یا GPRS که  مخفف عبارت General Packet Radio Service می­باشد، به معنای سرویس بسته امواج رادیویی، کاربران شروع به ارسال و دریافت ایمیل و استفاده از اینترنت همراه کردند که سرعت بسیار پایین 5 کیلوبایت بر ثانیه و دور از تصور در دنیای امروزی را داشت. با معرفی 2.75G یا Edge یا همان E، سرعت اینترنت نیز به مراتب بالاتر رفت و به چیزی حدود 50 کیلوبایت بر ثانیه رسید.

بخوانید  مزیت شماره مجازی

3G

هرگاه که دسترسی به اینترنت  4G امکان پذیر نباشد، علامت 3G را در بالای گوشی خود مشاهده می­کنید. تکنولوژی 3G، عصری را شروع کرد که در آن ویدئوکال ها و ارسال فایل با حجم زیاد امکان پذیر شد و تماشای فیلم به صورت آنلاین و بازی های چند نفره­ی آنلاین بر روی گوشی برای اولین بار ممکن گشت. سرعت اینترنت در این نسل 30 برابر از 2G سریع­تر بود و به چیزی حدود 300 تا 400 کیلوبایت بر ثانیه می­رسید. در ادامه این تکنولوژی پیشرفت هایی کرد و قبل از معرفی 4G، نسل های 3.5G و 3.75G معرفی شدند که به ترتیب علامت های H و H+ به این معنا می­باشند.

4G LTE

اینترنتی که امروزه اکثر ما از آن استفاده می­کنیم، 4G است که 5 برابر از 3G سریعتر، و سرعتی در حدود 12 مگابایت بر ثانیه را ارائه می­دهد. تمام گوشی های موبایل از 2013 به بعد این تکنولوژی را پشتیبانی می­کنند و به مقدار قابل توجهی کیفیت تجربه­ی استفاده از اینترنت را برای ما افزایش داده است.

5G

با ارائه سرعتی حدود 35 برابر 4G، این تکنولوژی انقلابی خواهد بود. با افزایش سرعت انتقال داده ها، شاهد پیشرفت های عظیمی در تکنولوژی خواهیم بود و اینترنت اشیا قطعا فراگیرتر خواهد شد. این نسل از اینترنت همراه، هنوز در ایران فراگیر نشده و به طور محدود در برخی نقاط ایران وجود دارد. همچنین، برای استفاده از این تکنولوژی، باید گوشی همراه شما 5G را پشتیبانی کند.

امروزه ما از اینترنت همراه به طور مداوم استفاده می­کنیم ولی فراموش نکنید که این تکنولوژی راه زیادی را طی کرده تا به اینجا برسد و نباید از تاریخ آن سرسری گذشت. باید دید آینده با نسل های 6G و 7G چه شگفتی هایی را برایمان به ارمغان خواهد آورد.

بخوانید  مشکل حساسیت صفحه نمایش لمسی

مقالات مرتبط:

نحوه روت موبایل الجی

0/5 (0 نقد و بررسی)