دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تار شدن لنز دوربین گوشی

آشنایی با دلایل تار شدن لنز دوربین گوشی

با گسترش و پیشرفت قابل توجهی که دوربین های موبایل با آن روبرو شده اند، برخورداری از این ویژگی به یکی از پرطرفدار ترین آپشن های موجود در این گجت ها بدل شد. این قطعه هم مانند سایر قطعات سخت افزاری تعبیه شده در گوشی های موبایل ممکن است با اختلالاتی مواجه شود. تار شدن لنز دوربین گوشی موبایل از آن دسته مشکلاتی ست که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد و کارایی دوربین را با ضعف قابل توجه روبرو سازد. این مشکل میتواند برای دوربین اصلی و دوربین سلفی هر موبایلی رخ دهد. در چنین مواقعی معمولا دوربین توانایی فوکوس را ندارد و تصاویری بسیار بی کیفیت به ثبت میرساند. این مشکل میتواند هر گوشی موبایلی درگیر کند.

از آن جا که بسیاری از کاربران در خصوص دلایل تاری لنز دوربین گوشی موبایل و راه های برطرف ساختن آن سوالاتی را مطرح نموده اند، تصمیم گرفتیم این مقاله را به بررسی همین موضوع اختصاص دهیم.

دلایل تار شدن لنز دوربین گوشی

از جمله مهم ترین دلایلی که به تار شدن لنز دوربین گوشی موبایل منجر خواهند شد میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کثیف بودن لنز دوربین موبایل.
  • اختلال در فوکوس مناسب.
  • حرکت و لرزش دوربین موبایل به هنگام عکس برداری.
  • انتخاب حالت مناسب عکاسی از سوی کاربر.
  • پر شدن کش موجود بر روی گوشی موبایل .
  • بی توجهی نسبت به آپدیت سیستم عامل موبایل.
  • وارد شدن ضربه به دوربین موبایل.
  • خش افتادن بر روی دوربین موبایل.
  • حرکت سوژه ی عکاسی.
بخوانید  نکاتی درباره دوربین موبایل ال جی (G5)

چه راه هایی برای حل مشکل تار شدن لنز دوربین گوشی داریم ؟

تکان دادن گوشی

از آن جا که یکی از دلایل تار شدن لنز دوربین گوشی عدم فوکوس مناسب دوربین است، توصیه میشود در چنین مواقعی برای رفع مشکل پیش آمده کمی دوربین خود را تکان دهید.

آپدیت سیستم عامل گوشی

آپدیت سیستم عامل گوشی میتواند در خصوص مواردی که تاری لنز دوربین به دلیل قدیمی بودن سیستم عامل است، موثر واقع شود.

خالی کردن کش دوربین موبایل

پر بودن کش دوربین موبایل از دیگر دلایلی ست که میتواند به تار شدن لنز دوربین منجر شود. در چنین مواقعی میتوانید با پاک کردن کش اضافه مشکل به وجود آمده را مرتفع سازید.

ریست کردن گوشی

گاهی ممکن است مشکل تاری لنز دوربین ناشی از اختلالات نرم افزاری و برخی نا هماهنگی ها در دستگاه باشد. در این مواقع میتوان با ریست کردن گوشی این ناهماهنگی ها را مرتفع ساخت. فراموش نکنید که این ریست کردن گوشی به پاک شدن کلیه ی دیتاها و تنظیمات درج شده بر روی دستگاه می انجامد.

استفاده از حالت Burst

یکی از دیگر مواردی که میتواند به رفع مشکل تار شدن لنز دوربین گوشی کمک کند، استفاده از حالت Burst است. به کمک این حالت یا قابلیت دیگر لازم نیست که برای گرفتن هر عکس هر بار روی دکمه شاتر تپ کنید، بلکه با نگه داشتن طولانی مدت دست خود بر روی دکمه عکس ها پشت سر هم ثبت می شوند. این حالت، لرزش دوربین را به حداقل میرساند و میتواند در بالا بردن سرعت عکس برداری موثر

بخوانید  خرابی میکروفن گوشی LG
0/5 (0 نقد و بررسی)