دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اخطار ویروس در گوشی الجی

آیا اخطار ویروس در گوشی الجی خود دریافت کرده اید که ادعا می کند دستگاه شما به ویروس آلوده شده است و باید تمیز شود؟ آیا هنگام مرور یک صفحه وب، هشدار ویروس را دیده اید که ظاهر می شود یا فقط به عنوان یک اعلان ظاهر می شود؟ دریافت اعلان‌های جعلی از برنامه‌های مرورگر معمول است زیرا احتمال آلوده شدن آن‌ها بیشتر است. با این حال، چنین اعلان‌هایی می‌توانند واقعی باشند. چگونه یک هشدار اعلان ویروس واقعی را از یک جعلی تشخیص دهید؟ چگونه باید به چنین اطلاعیه ای پاسخ دهید؟ و برای متوقف کردن دریافت چنین اعلان‌هایی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

تفاوت بین هشدار ویروس جعلی و واقعی

در اخطار ویروس در گوشی الجی هشدارهای تهدیدی که به عنوان اعلان یا پاپ آپ در تلفن هوشمند خود دریافت می کنید، اغلب جعلی هستند، اما می توانند واقعی نیز باشند. بنابراین باید بدانید که تفاوت آنها چگونه است. ساده ترین راه برای تشخیص نوع هشدار ویروسی که دریافت کرده اید، مشاهده نحوه نمایش آن بر روی صفحه نمایش گوشی الجی شما است.

آیا در حال مرور یک وب سایت بودید و این پاپ آپ ناگهان ظاهر شد؟ یا روی تبلیغی کلیک کرده اید که این هشدار را ایجاد کرده است؟ اگر وضعیت شما با یکی از این موارد مطابقت دارد، احتمالاً هشدار جعلی است. علاوه بر این، اگر ناخواسته به یک وب سایت مشکوک اجازه دهید برای شما اعلان ارسال کند، ممکن است از طریق مرورگر خود اخطارهای ویروس جعلی دریافت کنید.

در مقابل، هشدارهای بدافزار واقعی به‌عنوان اعلان‌های معمولی ظاهر می‌شوند، عمدتاً از مجموعه امنیتی تلفن همراه یا یکی از برنامه‌های آنتی ویروس نصب شده. در حالی که دریافت چنین هشداری از امنیت داخلی تلفن شما می تواند نگران کننده باشد، اعلان های برنامه های آنتی ویروس همیشه به معنای آلوده بودن دستگاه شما نیست – به زودی دلیل آن را توضیح خواهیم داد.

بخوانید  دلایل داغ شدن موبایل الجی

چگونه باید به اعلان های جعلی پاسخ دهید؟

در اخطار ویروس در گوشی الجی اگر هنگام مرور یک وب‌سایت یا کلیک کردن روی تبلیغات، اعلان ویروس به‌صورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود، احتمالاً در یک وب‌سایت ناامن هستید و توسط این پنجره‌های بازشو فیش می‌شوید. شما باید وب سایت را ببندید و از بازگشت به آن در آینده خودداری کنید. به همین ترتیب، اگر پس از کلیک بر روی یک تبلیغ، این هشدار را مشاهده کردید، همین کار را انجام دهید.

اگر چنین هشداری را از یک برنامه مشکوک نصب شده روی دستگاه خود دریافت کردید، توصیه می کنیم آن را حذف کنید و یک جایگزین قابل اعتماد پیدا کنید. با این حال، اگر هشدار به عنوان یک اعلان مرورگر ظاهر شود، ممکن است هشدار دهنده باشد. ممکن است مرورگر شما دزدیده شده باشد، یا ناخواسته با دریافت چنین اعلان‌هایی از یک وب‌سایت مخرب موافقت کرده باشید.

روی این اعلان ها کلیک نکنید. در عوض، دلیل دریافت آنها را از طریق مرورگر خود بیابید و آنها را غیرفعال کنید. فرآیند تعیین اینکه آیا به یک وب سایت اجازه ارسال اعلان ها را داده اید یا خیر، بسته به مرورگر شما متفاوت است. به عنوان مثال، برای بررسی و غیرفعال کردن چنین اعلان‌هایی در Google Chrome، این مراحل را دنبال کنید:

  • کروم را باز کنید.
  • روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را باز کنید.
  • به Notifications بروید.
  • تمام وب‌سایت‌های فهرست شده در زیر سایت‌ها را مرور کنید. اگر سایت مشکوکی در لیست پیدا کردید که برای شما اعلان ارسال می کند، آن را خاموش کنید.
  • سپس، به تنظیمات کروم برگردید و به تنظیمات سایت > اعلان‌ها بروید.
  • کلید کنار اعلان ها را غیرفعال کنید.
  • اگر برخی از وب‌سایت‌های مشکوک در فهرست استثناها ظاهر می‌شوند، یکی یکی روی آن‌ها ضربه بزنید و کلید کنار نمایش اعلان‌ها برای هر وب‌سایت جداگانه را خاموش کنید.
بخوانید  پر شدن رم گوشی الجی و خالی کردن آن

اگر از مرورگر دیگری استفاده می کنید، وب سایت رسمی آن را بررسی کنید تا دریابید که چگونه چنین اعلان هایی را غیرفعال کنید.

اگر غیرفعال کردن اعلان‌ها کمکی نکرد و همچنان هشدارهای ویروس جعلی دریافت می‌کنید، کش مرورگر را پاک کنید، مطمئن شوید موتور جستجوی پیش‌فرض تغییر نکرده است و تنظیمات مرورگر را بازنشانی کنید. در صورت امکان، می توانید برنامه مرورگر را حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید تا مطمئن شوید که عاری از ویروس است.

اگر اعلان واقعی به نظر می رسد، چگونه باید پاسخ دهید؟

در اخطار ویروس در گوشی الجی اگر یک اعلان ویروس از مجموعه امنیتی تلفن خود یا یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث دریافت کرده اید، مطمئن شوید که دستگاه شما آلوده نشده است. می توانید این کار را با اجرای اسکن امنیتی داخلی روی دستگاه خود انجام دهید.

به عنوان مثال، برای اجرای اسکن امنیتی در دستگاه سامسونگ، برنامه تنظیمات را باز کنید و به مراقبت از باتری و دستگاه > حفاظت از دستگاه بروید. سپس روی Scan phone ضربه بزنید.

پس از اتمام اسکن، به شما اطلاع داده می شود که آیا دستگاه شما ایمن است یا خیر. توجه داشته باشید که اگر از یک دستگاه اندرویدی از سازنده دیگری استفاده می کنید، روند اسکن می تواند متفاوت باشد.

علاوه بر اجرای اسکن امنیتی، برنامه‌های مشکوکی را که اخیراً نصب کرده‌اید و همچنین فایل‌های مشکوکی را که دانلود کرده‌اید حذف کنید. هر اقدام اخیری را که فکر می کنید ممکن است دستگاه شما را آلوده کرده باشد، برگردانید. همچنین، نگاهی به لیست برنامه های نصب شده روی گوشی الجی خود بیندازید. اگر برنامه ای پیدا کردید که نصب آن را به خاطر ندارید، آن را حذف کنید.

بخوانید  آشنایی با بهترین موبایل های 2020 ال جی

بیشتر بدانید: خرابی میکروفن گوشی LG

0/5 (0 نقد و بررسی)