دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حل مشکل بوت لوپ LG G4

حل مشکل بوت لوپ LG G4 برای هر مدل اندروید 5 و 6

بوت لوپ در اندروید مشکلی می باشد، که امکان مواجهه شدن با آن، برای هر کاربری وجود دارد.عدم دسترسی صحیح فایل های سیستمی به گوشی، سبب مشکل بالا نیامدن سیستم عامل می شود. این در حالی است، که اگر به روشن کردن گوشی در این وضعیت بپردازید، فرآیند بوت شدن به درستی اجرا نشده و موبایل تان روی لوگوی سازنده خواهد ماند.

دلایل مشکل بوت لوپ

مشکل بوت لوپ در اندروید، ممکن است به دلایلی نظیر نصب  اپلیکیشن جدید باشد، که باعث تغییر فایل های سیستمی شده و اثر منفی روی بوت دستگاه می گذارد. علت دیگر آن، گاهی اوقات نصب رام و یا آپدیت آن می باشد، که به صورت رسمی و غیررسمی باعث این مشکل، خواهند شد، در زمانی که گوشی اندرویدی تان را روت کرده و یا کاستوم رام را در آن دارید، احتمال Bootloop  شدن گوشی شما بیشتر می شود.

صفحه ریکاوری استوک

حالت ریکاوری، بهترین اقدام برای حل مشکل Bootloop گوشی، می باشد. با وارد شدن به این صفحه کاربر می تواند بدون اینکه به سیستم عامل، دسترسی داشته باشد، به کنترل دستگاه به طور محدود بپردازد. وارد شدن به صفحه ریکاوری ساده می باشد، ابتدا باید از خاموش بودن گوشی اطمینان حاصل کرده و بعد به صورت همزمان چند دکمه را فشرده تا گوشی تان بتواند روشن شود، البته دکمه های ترکیبی، در برندهای مختلف متفاوت می باشد، که برای هر گوشی این دکمه های ترکیبی برای ورود به صفحه ریکاوری را باید دانسته و بعد وارد حالت ریکاوری شوید.

بخوانید  آموزش تعویض بلندگوی گوشی LG G4

در گوشی ال جی این دکمه های ترکیبی، دکمه پاور و کاهش صدا می باشند، که با نگه داشتن آنها و  تا نمایان شدن لوگوی الجی، همان طور که دستتان را از روی دکمه کاهش صدا برنمی دارید، دکمه پاور را برای چند ثانیه رها کرده و بعد دوباره نگه دارید. در Recovery Mode لمس دستگاه از کار افتاده و غیر قابل دسترس می باشد، شما برای انتخاب گزینه ها ملزم به استفاده از دکمه های کنترل صدا (برای بالا و پایین رفتن) و پاور (برای تایید) می باشید. بعد از اینکه به صفحه ریکاوری، وارد شدید به انتخاب گزینه wipe cache partition  پرداخته، که با این انتخاب فقط فایل های کش سیستم عامل تان را می توانید پاک کنید.

بعد از اتمام فرآیند  Reboot را انتخاب کرده و به ری استارت دستگاه تان پرداخته، اگر مشکل هنوز وجود دارد، دوباره به صفحه ریکاوری وارد شوید و این بار به انتخاب گزینه Wipe Data/Factory Reset  بپردازید. با انتخاب این گزینه، اطلاعات شما در حافظه داخلی به طور کلی پاک خواهد شد. بعد از این مرحله و ریبوت کردن دستگاه، هیچ مشکلی نباید وجود داشته باشد.

وجود مشکلی عجیب در گوشی های  LG G4

مشکل عجیبی که برای گوشی های LG G4 می افتد، این است که ناگهان به صورت اتفاقی، شاهد خاموش و روشن شدن موبایل بوده که در برخی از مدل ها این مشکل به این نحو می باشد، که روی لوگوی ال جی، می ماند، که با تعویض رام های گوناگون با تمامی باکس ها و برنامه ها مشکل حل نمی شود .

در کمال تعجب نمایندگی LG برای دستگاه های شامل گارانتی با تعویض برد مشکل را برطرف کرد.

بخوانید  راه اندازی مجدد گوشی الجی هوشمند و رفع مشکلات

 نکات مورد نیاز درباره نصب LG_G4_Fix_Bootloop_LGUP

  • اجرای این روش را فقط می توان بر روی مدل هایی که بعد از روشن شدن ریبوت می شوند یا بر روی موبایل هایی که کلا روی لوگو ثابت مانده اند، می توان انجام داد. البته در برخی مدل ها هم که به سختی یا بد روشن می شدند، هم جواب داده است.
  • توجه کنید کارایی آن فقط در دستگاه هایی که مشکل نرم افزاری دارند، امکان پذیر بوده و در دستگاه هایی که مشکل آنها سخت افزاری می باشد، کاربردی ندارد.
  • نصب برنامه توسط برنامه LGUP می باشد.
  • بعد از نصب در صورت کند بودن دستگاه، ریست فکتوری کرده و یا فلش کنید .
  • در صورتی که در فایل ها اندروید 6 وجود نداشت و اندروید 6 دارید، دستگاه را دانگرید کرده به اندروید 5، بعد با فایل اندروید 5 مراحل را طی کنید.
  • حالت دانلود مود، برای نصب دستگاه الزامی بوده، در غیر این صورت کارایی ندارد .
  • خودداری از نصب فایل مدل متفاوت با دستگاه تان.

 لیست مدل ها را در زیر می توانید ببینید:

اندروید 5:   H810PR H812 H815 H815AR  H815K H815L  H815P H815PX  H815T    H815TR  H818   H818N H818P H819 V32

اندروید 6:  H810PR H815  H815AR H815K H815L H815P  H815T H815TR H818N H818P

آموزش نصب

  • نصب برنامه LGUP همراه با DLL
  • دستگاه را خاموش کنید با گرفتن کلید ولوم بالا (زیاد کرد صدا) و اتصال کابل USB به حالت دانلود مود بروید.
  • به باز کردن برنامه LGUP بپردازید
  • در قسمت Port و Version و… دستگاه باید شناسایی شده باشد.
  • در کادر Process به انتخاب گزینه REFURBISH بپردازید.
  • در تصویر پایین، در قسمت فایل گزینه مشخص شده را انتخاب کرده و به انتخاب فایل مورد نظر دستگاه خودتان با پسوند tot بپردازید.
  • Start  را زده و صبر کنید
بخوانید  آموزش ریست فکتوری

4/5 (2 نقد و بررسی)