دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ویروسی شدن گوشی الجی

آیا ویروسی شدن گوشی تنها مختص اندروید است؟

ویروسی شدن گوشی الجی این تصور غلطی است که تنها دستگاه های اندروید نسبت به ویروس ها آسیب پذیر هستند. اگرچه درست است که دستگاه های اندرویدی 97 درصد از بدافزارهای تلفن همراه را تشکیل می دهند، اما به این نکته توجه کنید که  اکثر این 97 درصد مربوط به ویروسی شدن گوشی در فروشگاه های کوچک و غیرقانونی برنامه های شخص ثالث در خاورمیانه و آسیا  می شود. این رقم در صورت استفاده از یک فروشگاه رسمی مانند Google Play،تنها 0.1 درصد می شود.

ویروسی شدن موبایل در iOS، Blackberry و Windows

در واقع گوشی های اندروید  با سیستم عامل های iOS، Blackberry  و Windows قابل مقایسه هستند. در حقیقت، داده ها نشان می دهد که سیستم عامل iOS بیشترین آسیب پذیری را در بین سایرین، در سال های اخیر داشته است. بنابراین سیستم عامل دستگاه در برابر ویروسی شدن گوشی، از شما محافظت نمی کند. بهتر است شما نحوه محافظت از تلفن همراه خود را بیاموزید تا دچار مشکل نشوید.

راه های پیشگیری از ویروسی شدن موبایل

همیشه برنامه های مورد نیازتان را از منابع رسمی مانند Google Play Store یا App Store دانلود کنید و قبل از بارگیری، نظرات کاربران را بخوانید.

قبل از نصب برنامه، درخواست های برنامه را بررسی کنید. حتی برنامه های به ظاهر بی خطر نیز می توانند حاوی کدهای مخرب باشند. به عنوان مثال برنامه محبوب ویرایش عکس، Meitu  را در نظر بگیرید. این برنامه می تواند به اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی دستگاه، آدرس IP محلی، شماره سیم کارت، شماره شناسه منحصر به فرد (به علاوه موارد دیگر) دست یابد و آنها را به سرورهای چین  ارسال کند.

نشانه های ویروسی شدن موبایل چیست؟

متاسفانه حتی با استفاده از راه های پیشگیرانه نیز تلفن همراه شما می تواند به ویروس آلوده شود. علائمی که نشان دهنده ویروسی شدن گوشی شماست عبارتند از :

بخوانید  در صورت افتادن گوشی الجی در آب چه باید کرد

هزینه های عجیب و غریب در قبض تلفن شما: هزینه های غیر منتظره می تواند از علائم نفوذ ویروس به دستگاه شما باشد. برنامه های مخرب می توانند با استفاده از تلفن شما، درآمد کسب کنند.

تبلیغات تهاجمی : تبلیغات بیش از حد نشانه این است که ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، می توانند دستگاه شما را با کد مخرب آلوده کنند.

مخاطبین شما پیام های عجیب و غریب دریافت می کنند: ویروس می تواند از دستگاه شما برای ارسال پیام های ناخواسته استفاده کند، که منجر به ویروسی شدن گوشی های مخاطبین شما نیز می شود.

عملکرد ضعیف:  کندی عملکرد دستگاه ( مثل کامپیوتر)  نشانه ویروسی شدن گوشی است.

برنامه های جدید: اگر برنامه های جدید به طور غیر منتظره در دستگاه شما ظاهر شوند، یک ویروس می تواند آنها را بر روی دستگاه شما دانلود کرده باشد که ممکن است حاوی بدافزار نیز باشند.

مصرف غیر عادی داده ها: برنامه های مخرب از طریق اینترنت، اطلاعاتی را از سازندگان خود ارسال و دریافت می کنند. تلفن شما به شما امکان می دهد ببینید برنامه های مختلف چه مقدار داده مصرف می کنند. مراقب مواردی که بیش از آنچه انتظار دارید اینترنت مصرف می کنند، باشید.

کاهش قابل توجه  دوام باتری:  عمر ضعیف باتری می تواند به این معنی باشد که شما از یک برنامه بد نوشته شده استفاده می کنید. با این حال، می تواند نشانه ای از ویروسی شدن گوشی نیز باشد.

روش های حذف ویروس از موبایل

ویروسی شدن گوشی الجی در زیر به روش هایی که به وسیله آن می توانید ویروس ها را از گوشیتان حذف کنید اشاره شده است.

بخوانید  رفع مشکل اندروید 6 در گوشی

برنامه های مشکوک را حذف کنید.

 برنامه هایی که به یاد ندارید آنها را نصب کرده اید یا نه، زنگ خطر هستند. سایر برنامه ها، به ویژه برنامه های رایگان، ممکن است حاوی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم باشد. بنابراین برنامه هایی را که نیازی به آن ندارید را جهت اطمینان حذف کنید تا از ویروسی شدن گوشیتان جلوگیری کنید.

برای حذف نصب برنامه ها، به تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها> همه برنامه ها بروید سپس روی برنامه مورد نظر کلیک کنید. در این صفحه دکمه uninstall را بزنید. این کار ممکن است برای حذف بدافزار و ویروس کافی باشد. اما گاهی دکمه uninstall  به رنگ خاکستری است که در این صورت حذف برنامه مورد نظر پیچیده تر می شود.

در این حالت، ویروسی شدن گوشی الجی به Settings > Security & location > Advanced > Device admin apps بروید و بررسی کنید که آیا برنامه ای در آن لیست وجود دارند.  در این صورت، می توانید روی برنامه ضربه بزنید تا آن را غیرفعال کنید.

آنتی ویروس نصب کنید

مطمئن ترین ابزار برای تأیید بدافزار و ویروسی شدن گوشی شما، اسکن آنتی ویروس است. آنتی ویروس موبایل می تواند دانلودها را به طور خودکار اسکن کند. همچنین درباره برنامه هایی که ممکن است اطلاعات شخصی شما را لو بدهد و یا باتری تلفن شما را تخلیه کنند، هشدار می دهد.

ارائه دهندگان نرم افزارهای امنیتی مانند Kaspersky، Avast، Norton و AVG نیز دارای برنامه های اندرویدی هستند که برای برخی از آنها باید هزینه پرداخت شوند، اما گزینه های رایگان نیز وجود دارد. برخی از برنامه های امنیتی تصادفی را از Google Play بارگیری نکنید، بسیاری از این برنامه ها نه تنها مفید نیستند بلکه برخی می تواند باعث مشکلات امنیتی شوند .

بخوانید  ویژگی های گوشی الجی و آسان تر کردن زندگی

وارد برنامه آنتی ویروس خود شوید و اسکن را انتخاب کنید. سپس باید برنامه هایی که تهدیدی برای دستگاه شما هستند انتخاب کنید. شاید بتوانید بدافزار را مستقیماً از برنامه حذف کنید. یا  آن را به صورت دستی از تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها حذف نصب کنید. اگر در اسکن اول چیزی پیدا نکرد، بهتر است برنامه آنتی ویروس دیگری نصب کنید چرا که برنامه های متفاوت می توانند ویروس های متفاوتی را تشخیص دهند.

لازم به ذکر است که برنامه های ضد ویروس همچنین می توانند مقدار زیادی از باتری تلفن را مصرف کنند، به خصوص اگر ویژگی اسکن مداوم را فعال کنید.

موبایلتان را ریست فکتوری کنید

اگر حذف نصب برنامه (های) مشکوک مانع از  پیام های آزار دهنده  در تلفن شما نمی شود، ممکن است لازم باشد که گزینه ریست فکتوری را امتحان کنید. در این صورت تمام اطلاعات تلفن شما پاک خواهد شد. مطمئن شوید که از عکسها، ویدئو ها و سایر اطلاعات نسخه کپی آماده کرده اید. سپس به Settings > System  Advanced > Reset options > Erase all data بروید.

نصب مجدد بدافزار را متوقف کنید

هنگامی که تلفن شما از بدافزار پاک شد، بهتر است دقت کنید که چه چیزی را از کجا دانلود می کنید. همیشه برنامه ها را از Google Play یا سایر منابع معتبر بارگیری کنید و فقط برنامه هایی را دانلود کنید که واقعاً به آنها احتیاج دارید و می دانید که موجب ویروسی شدن گوشی شما نخواهند شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)