دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل میکروفن موبایل ال جی

مشکل میکروفن موبایل ال جی از کجاست؟

میکروفن به کار رفته در گوشی ال جی، صوت را به داخل دستگاه گوشی ارسال می کند. اگر به بررسی این نوع میکروفن ها بپردازید، خواهید دید، که اکثر  این میکروفن ها در گوشی های ال جی از نوع خازنی می باشند، این در حالی است، که می توان آنها را در انواع مختلف دیگر نیز مانند نوع کریستالی ذغالی نیز مشاهده نمود.

کپسول دهنی اصطلاحی است که تعمیرکاران موبایل، آن را به میکروفن (Microphone) نسبت می دهند. ریشه میکروفن از فرانسه آمده است که معادل آن را در فارسی “صدابَر” گفته اند.

وظیفه میکروفن چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟ در اصل میکروفن ها، وظیفه تبدیل صوت به الکتریسیته و یا تبدیل صوت به سیگنال‌های الکتریکی، را بر عهده دارند و کاربرد میکروفن های داخلی را نیز می توان در دستگاه هایی چون موبایل ، لب تاپ و تبلت مشاهده نمود.

دلایل خرابی میکروفن گوشی ال جی

دلایل مختلفی باعث می شود که میکروفن گوشی ال جی ، کارایی قبل خود را از دست دهد دلایلی مانند: ضربه خوردن گوشی، ورود گرد و غبار به داخل گوشی، نفوذ آب به داخل گوشی که در  صورت بروز چنین مشکلاتی باید به بررسی عوامل زیر بپردازید:

  • بررسی کلید های تنظیم صدا اولین اقدامی است، که تنظیم درست آن، مشکل شما را حل خواهد کرد.
  • سازگاری نصب درایور با موبایل اهمیت دارد، در صورت عدم سازگاری آنها، ممکن است میکروفن دچار مشکل شده باشد .
  • وجود مانع در سطح موبایل نیز می تواند باعث مشکلی در میکروفون شود، در رفع آن بکوشید.
بخوانید  طراحی گوشی هوشمند

تست خرابی میکروفن قبل از تعمیر میکروفن موبایل ال جی

  • مولتی متر اهم

عیب یابی صحیح، قبل از تعمیر بسیار اهمیت داشته، باعث می شود تا هزینه کمی را متحمل شده و از هزینه های بعدی تعمیر، پیشگیری نمایید، برای تعمیر میکروفن، ابزارهای تخصصی به نام مولتی متر اهم، وجود دارد، که میزان اهم آن بین 500 اهم تا 3 کیلو اهم باید باشد، که اگر اهم نمایشیِ میکروفن، در این بازه نباشد، میکروفن خراب شده است.

  • تست دیود

روش بعدی استفاده از تست دیود، بوده و کاربرد آن برای تست خرابی میکروفن می باشد، که متخصصین مجرب با ابزارهای تخصصی، آن را انجام می دهند.

مشکلات میکروفن گوشی ال جی و رفع آن

در این بخش ضمن آشنایی با ایرادات احتمالی میکروفن گوشی به چگونگی روش تعمیر آن نیز  اشاره شده است.

  • خش دار شدن صدای ضبط شده

گاهی مشکل مربوط به عملکرد نرم افزار شما می باشد و این در مواقعی به وجود می آید که در ضبط صدای خود، یا در هنگام مکالمه، احساس می کنید که صدا خش دارد، اگر بررسی عملکرد نرم افزار، هم فایده ای نداشت، چاره کار آن است که میکروفن را تعویض کنید، اگر بعد از آن باز هم صدای خش شنیده شد، باید به بررسی قطعات مسیر میکروفن ۱ و ۲ پرداخت، تعویض آی سی صوت، آخرین مرحله ای است که در صورت نیاز، برای تعمیر آن توصیه می شود.

  • ضعیفی صدای ضبط شده

ضعیف بودن صدا در هدفن می تواند راه حل ساده ای داشته باشد، رفع گرفتگی سوراخ های هدفون می تواند مشکل را حل کند، چرا که مکان های آلوده می توانند باعث گرفتگی آن شوند.

بخوانید  ماده افزایش دهنده عمر باتری گوشی

برای تمیز کردن منافذ باید با حوصله و دقت بالایی دست به کار شوید. در صورتی که فایده نداشت، باید در این مرحله بررسی قطعات مسیر میکروفن 1 و 2 را مد نظر گیرید. باز هم در صورت وجود مشکل تعویض آی سی صوت، باید صورت گیرد.

  • قطع و وصلی میکروفن موبایل ال جی و عدم ضبط صدا

تعویض میکروفن زمانی اتفاق می افتد، که نتوان این قطعه را تعمیر نمود و بر اثر مشکلاتی قابلیت اولیه خود را نیز از دست داده باشد، که در این هنگام  برای رفع مشکلات مربوط به عدم و ضبط صدا و اختلال در میکروفون، کارشناسان نمایندگی موبایل ال جی به تعویض آن پرداخته، و در صورت عدم رفع مشکل، به بررسی سلف ها و خازن های مسیر میکروفون پرداخته، در صورت حل نشدن مشکل، آی سی را تعویض خواهند کرد.

لیست خدمات تخصصی موجود در مرکز تعمیر میکروفن گوشی ال جی

  • ایرادات موجود در اسپیکر گوشی ال جی، بررسی می شود
  • صدای اسپیکر گوشی ال جی، در این مرکز تست می شود
  • بلندگو گوشی در مرکز تعمیر میکروفن گوشی ال جی، تعویض می شود
  • مشکلات موجود در اسپیکر گوشی ال جی در این مرکز، رفع می شود
  • مشکلات میکروفن گوشی ال جی، رفع می شود
  • گرد و غبار میکروفن گوشی ال جی، را برطرف کرده و پاکسازی می نماید
  • برای تعمیر میکروفن گوشی ال جی، تنظیمات صدا در این مرکز، صورت می پذیرد
  • مشکلات مربوط به نفوذ مایعات به میکروفن گوشی ال جی، رفع می گردد
  • مشکل هندزفری گوشی ال جی، برطرف می شود

آشنایی با نمایندگی و واحدهایِ تعمیرات ال جی

خدماتی که در نمایندگی الجی وجود دارند عبارتند از : تعمیر ، فروش و آموزش تعمیرات ال جی که در بین آنها می توان به تعمیر میکروفن گوشی ال جی، اشاره نمود. واحدهای مجهز و مجزایی در تعمیرات ال جی در نظر گرفته شده، تا خدمات با کیفیتی را ارائه دهند.

بخوانید  بلندگوی گوشی LG G3

در این واحدها امکانات و تجهیزات مدرن برای هر محصول وجود دارد که طی زمان به روزرسانی نیز می شوند. که می توانید از این خدمات در تهران و دیگر شهرستانها، بهره ببرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)