دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزیت شماره مجازی

شماره مجازی چیست و دارای چه مزیت‌هایی است؟

نخستین سوالی که در ذهن شما شکل می‌گیرد این است که یک شماره مجازی دقیقاً چیست و چرا بین بسیاری از کاربران تجاری و عادی رواج پیدا کرده است؟ شماره‌مجازی همانطور که در بالا گفته شد، یک شماره تماس کاملاً اینترنتی است که برای ارتباط گرفتن هیچ نیاز به زیرساخت‌های تلفن یک منطقه ندارد. در واقع یک شماره‌مجازی، وجود حقیقی ندارد اما می‌تواند امکاناتی که یک شماره تلفن حقیقی ارائه می‌کند را در اختیار کاربرانش بگذارد.

محبوبیت شماره تلفن‌های مجازی روز به روز در حال افزایش است. کسب و کارها اکنون از آن برای پاسخ دادن به تماس از سوی مشتریان خود در سراسر جهان استفاده می‌کنند، در حالی که کاربران متوجه تفاوت یک شماره تلفن حقیقی و مجازی نخواهند شد.

به طور مثال تصور کنید که می‌خواهید با مشتریان کسب و کار خود در یک کشور دیگر مثل ایتالیا صحبت کنید. قطعاً اگر مشتریان برای ارتباط با شما با پیش شماره‌های کشور ایتالیا تماس بگیرند، خیلی آسان‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و با شما ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر این هزینه‌ای که مشتریان باید برای ارتباط برقرار کردن با شما بپردازند، به لطف این روش کاهش پیدا خواهد کرد و معقولانه می‌شود. این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ساخت شماره مجازی برای کسب و کارها است.

مزیت بعدی شماره مجازی، دسترسی به تلفن در هر کجایی که حضور دارید است. از آنجا که این شماره مجازی روی گوشی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه برخلاف تلفن فیزیکی، قادر خواهید بود در هر کجایی که هستید بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید.

بخوانید  نصب رام ال جی با برنامه LG Up 

چگونه شماره مجازی بسازیم؟

در گذشته شماره تلفن‌ها تنها به یک تلفن یا دستگاه خاص مثل تبلت متکی بودند. اما امروزه با پیدایش شماره مجازی، شما می‌توانید یک شماره تلفن اینترنتی از یک کشور دیگر را با پیش شماره همان منطقه در اختیار داشته باشید و از آن برای دریافت خدمات مختلف استفاده کنید.

یک شماره مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره‌های مجازی به یک سیم کارت یا دستگاه فیزیکی نیاز ندارند. آن‌ها از فناوری امن اینترنت به عنوان جایگزین یک تلفن واقعی برای برقراری تماس بین افراد استفاده می‌کنند. در عوض شماره مجازی تماس‌ها را از طریق پروتکل VoIP پاسخ می‌دهد. این همان فناوری است که برای ارسال پیام و تماس از طریق واتساپ، گوگل وویس یا آی مسیج هم از آن استفاده می‌شود.

فناوریVoIP  به خوبی درخشیده است. زیرا می‌تواند با استفاده از ارتباطات باند پهن فعلی، ارتباط در لحظه را فراهم کند. با یک ارائه کننده ارتباطات ابری، مکالمات تلفنی شما دیجیتالی شده و از طریق اینترنت و شبکه‌های تلفن سنتی در دسترس قرار می‌گیرد. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مکالمه بر بستر فناوری VoIP، کیفیت تماس بسیار بالا بدون مصرف زیاد اطلاعات است. بنابراین شما برای مکالمه با یک شماره مجازی نیازی به اتصال سیمی اترنت هم نخواهید داشت و می‌توانید بر بستر اینترنت بی‌سیم Wi-Fi یا 4G/5G به مکالمه بپردازید.

یکی از موارد استفاده از شماره‌های مجازی، ثبت نام در اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف است. به فرض مثال شما می‌توانید یک شماره‌مجازی برای کسب و کار خود تهیه کرده و با آن در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها ثبت نام کنید. اگر کسب و کاری بین‌المللی داشته باشید، این گزینه خوبی برای شما است تا شماره مجازی کشورهایی که در آن‌ها مشتری دارید را تهیه کنید و از آن برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. استفاده از شماره‌های مجازی هزینه بسیار پایینی دارد و حتی با برخی از آن‌ها می‌توانید به ارسال و دریافت پیامک هم بپردازید.

بخوانید  اندروید One

شما می‌توانید به دو صورت از شماره‌های مجازی استفاده کنید. برخی سایت‌ها شماره‌های مجازی کشورهای مختلف را به صورت اشتراک ماهانه به فروش می‌رساند. اما برخی سایت‌ها نیز وجود دارد که به صورت رایگان آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

شماره‌مجازی رایگان را از کجا پیدا کنیم؟

برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ما در زیر قصد داریم به معرفی برترین منابع برای تهیه شماره مجازی رایگان بپردازیم.

۱- Phone.com

Phone.com  یک اپلیکیشن است که به شما کمک می‌کند خیلی سریع و راحت به ساخت شماره‌مجازی بپردازید. این سرویس حتی اجازه می‌دهد شماره‌های خاص را بلاک کنید تا نتوانند با شما تماس بگیرند. شما می‌توانید با این اپلیکیشن قرارهای کاری خود را تنظیم کنید و از آن بخواهید در زمان مناسبی به شما یادآوری کنند. ضمن اینکه قادر خواهید بود با هر شماره تلفن واقعی SMS ارسال کنید یا از آن دریافت کنید.

۲- TextPlus

این یک اپلیکیشن کاربردی است که به شما امکان ساخت شماره مجازی رایگان را می‌دهد. TextPlus دقیقاً مثل یک تلفن ثابت فیزیکی رفتار می‌کند. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید شماره‌مجازی با پیش شماره کشورهای دیگر را ایجاد کنید و برقراری ارتباط با مشتریان خود در دیگر کشورها را سهولت ببخشید.

۳- Text Free & Call Free

اپلیکیشن دیگری که می‌توانید از آن برای ساخت شماره مجازی استفاده کنید Text Free & Call Free نام دارد. با نصب این اپلیکیشن روی گوشی خود می‌توانید به صورت کاملاً رایگان با شماره تماس هر کسی در هر کجای دنیا تماس بگیرید یا پیام متنی ارسال کنید. این اپلیکیشن می‌تواند یک شماره‌مجازی را به عنوان سیم کارت دوم گوشی هوشمند شما نیز بشناساند.

بخوانید  ردیابی گوشی گم شده

۴- 2ndLine

اگر به شماره مجازی رایگان آمریکا و کانادا نیاز دارید، اپلیکیشن 2ndLine می‌تواند به شما امکان ساخت آن را بدهد. این اپلیکیشن اندروید از اینترنت دیتا یا وای فای در گوشی شما برای برقراری تماس یا ارسال و دریافت پیامک از طریق یک شماره تلفن مجازی استفاده می‌کند. یکی از مزیت‌های خوب این اپلیکیشن، نداشتن محدودیت در مکالمه و ارسال پیامک است.

۵- Talkatone Calling App

آخرین اپلیکیشنی که برای ساخت شماره مجازی رایگان معرفی می‌کنیم Talkatone Calling App نام دارد که خوشبختانه هم روی اندروید و هم آی او اس کار می‌کند. با این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید صاحب یک شماره ثابت در کشور آمریکا شوید و به صورت رایگان با مخاطبان خود مکالمه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)