دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فیلمبرداری صفحه گوشی اندرویدی

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی

در کنار بسیاری از قابلیت هایی که به مرور زمان به گوشی های هوشمند اضافه شد، قابلیت فیلم برداری از صفحه نمایش گوشی موبایل را میتوان یکی از کاربردی ترین و جالب ترین این امکانات برشمرد. این قابلیت برای کاربرانی که قصد داشته باشند طریقه ی اجرای یک برنامه را به دیگران آموزش دهند و یا از کلیپ ها و فیلم هایی که امکان دانلودشان وجود ندارد، فیلمبرداری نمایند، میتواند بسیار مفید باشد. از آن جا که بسیاری از کاربران در خصوص نحوه ی فیلمبرداری از صفحه گوشی سوالاتی را مطرح نموده اند، قصد داریم در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله ی اجرای این امر بپردازیم و از شما میخواهیم تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

فیلمبرداری از صفحه گوشی اندرویدی

طریقه ی فیلمبرداری از صفحه گوشی های اندرویدی بالاتری نسخه ی 5 یا لالیپاپ ، به سادگی انجام پذیر است. پیش از به انجام رساندن این امر لازم است کاربر اقدام به دانلود و نصب اپلیکیشن هایی مثل AZ Screen Recorder ، ilos screen recorder ، Lollipop Screen Recorder نماید. با در اختیار داشتن این اپلیکیشن ها میتوان تنها با لمس یک گزینه پروسه فیلمبرداری از صفحه نمایش را شروع نمود. یکی از نقاط مثبت این اپلیکیشن ها ، امکان تنظیم و بالا و پایین بردن کیفیت ویدیو ها و تصاویری ست که کاربر قصد دارد آن ها را فیلمبرداری و ذخیره کند.

همانطور که گفته شد، فیلمبرداری از صفحات گوشی های موبایل با نسخه ی 5 و بالاتر از این طریق انجام میگیرد. اما آیا امکان فیلم گرفتن از صفحه ی گوشی های قدیمی تر از نسخه ی 5 هم وجود دارد؟ باید گفت این ویژگی تنها در گوشی هایی قابل استفاده است که سیستم عامل آن ها روت شده باشد. پس از روت گوشی میتوان با دانلود و نصب برنامه هایی مثل Rec یا Screen Recorder اقدامات لازم به به عمل آورد.

بخوانید  رفع مشکل LG V20 Stuck در حالت هدفون گوشی

فیلمبرداری از صفحه گوشی آی او اس

برای فیلمبرداری از صفحه گوشی آیفون نیز امکاناتی در نظر گرفته شده است. این ویژگی را سیستم عامل آی او اس سری 11 به بعد به سادگی هر چه تمام در اختیار کاربر قرار گرفته است. برای انجام این کار لازم است Record Screen را به یکی از گزینه های پیش فرض منوی کنترل سنتر دستگاه خود اضافه کنید. پس از انجام این کار میتوانید تنها با کشیدن انگشت خود رو روی بخش زیرین صفحه نمایش، منوی کنترل سنتر را باز کنید. با مشاهده ی آیکون ریکورد اسکرین میتوانید مواردی که نیاز به فیلمبرداری از آن دارید، در دستگاه خود ذخیره نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)