دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت باد کردن باتری گوشی

علت باد کردن باتری گوشی و راه کارهای جلوگیری از آن

 در بسیاری از موارد باتری گوشی های تلفن همراه در اثر استفاده نادرست و عدم رعایت برخی نکات متورم شده و باد می کنند. باتری باد کرده گوشی قابل تعمیر نیست و تنها راه ممکن برای رفع مشکل، تعویض آن با یک باتری نو و اوجینال است.

در بسیاری از مواقع متوجه می شوید که گوشی شما به سرعت شارژش کم می شود. حتی در مواردی در حالی که هنوز میزان شارژ موبایل شما به زیر حد هشدار نرسیده است یا حتی شارژ کافی نیز دارد، ناگهان گوشی خاموش می شود. در برخی حالت ها نیز در حالی که مدت زمان کافی گوشی شما به شارژ بوده است، اما با این وجود باز هم درصد شارژ گوشی شما زیاد نشده است.

در برخی از این موارد اگر گوشی را باز کرده و باتری آن را چک کنید، متوجه باد کردن باتری موبایل خود خواهید شد. باتری باد کرده گوشی یکی از عمده مشکلاتی است که کاربران گوشی های تلفن همراه با آن مواجه می شوند. در نتیجه بررسی علت باد کردن باتری موبایل و راهکار هایی برای رفع آن مطرح می شود.

هر باتری یک طول عمر مفید مشخص دارد. اما با این حال برخی مواقع به دلایل مختلفی ممکن است باتری موبایل عمر مفید کم تری داشته باشد و با یک باتری باد کرده گوشی مواجه شویم.

ارتباط باد کردن گوشی با کاهش سریع شارژ آن

البته که باد کردن باتری موبایل نمی تواند تنها دلیل کاهش سریع شارژ گوشی های تلفن همراه باشد. اما با این حال باتری باد کرده گوشی یکی از متداول ترین حالت هایی است که به موجب آن شارژ گوشی های همراه به سرعت به اتمام می رسد. این حالت به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود. در این جا می خواهیم علت متورم شدن باتری موبایل را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این مشکل قابل رفع شدن است یا خیر.

بخوانید  آموزش Root گوشی اندورید

باتری باد کرده گوشی به چه صورت دیده می شود؟

در واقع زمانی که می گوییم یک باتری باد کرده گوشی داریم منظور حالتی است که باتری گوشی به حدی متورم می شود که در مواردی حتی از ظاهر بیرونی گوشی نیز قابل تشخیص است. این باد کردن در حدی است که به تدریج می تواند منجر به ترکیدن باتری شود. باتری معیوب، از دو طرف به سمت بیرون باد می کند و دیگر کارایی قبل را ندارد.

5 علت باد کردن باتری موبایل

این حالت به دلایل متفاوتی می تواند ایجاد شود. اما مهم ترین دلیل باد کردن باتری موبایل در اثر استفاده نادرست و عدم مراقبت صحیح از گوشی و باتری آن ایجاد می شود. در زیر برخی مواردی که به موجب آن شاهد متورم شدن باتری موبایل هستیم را مشاهده می کنید:

اتمام عمر مفید باتری

اولین دلیلی که می تواند منجر به باد کردن باتری موبایل شود، اتمام عمر مفید خود باتری است. در واقع باتری گوشی یک طول عمر مفید دارد. در صورتی که مدت زمان بسیار زیادی از خرید گوشی و استفاده از آن گذشته باشد، در اثر اتمام عمر مفید باتری، شاهد متورم شدن باتری موبایل خواهیم بود.

شارژر تقلبی گوشی

دومین موردی که می تواند منجر به بروز پدیده باد کردن باتری موبایل شود، استفاده کردن از شارژ هایی است که تقلبی هستند یا این که این شارژر ها مخصوص موبایل مورد نظر نباشند. استفاده از شارژر های غیر اصل و نامرتبط از عمده دلایل داشتن یک باتری باد کرده گوشی هستند.

باتری تقلبی و نامرغوب

در برخی مواقع نیز باتری باد کرده گوشی به دلیل استفاده از باتری های نامرغوب و تقلبی هستند. در واقع اگر بعد از اتمام عمر باتری اصلی گوشی، باتری جایگزینی که خریداری می کنیم، از انواع تقلبی و ارزان قیمت باشد، بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد تورم باتری گوشی خواهیم بود.

بخوانید  آموزش نحوه انتقال فایل ها به کارت SD

شارژ نادرست موبایل

مورد دیگری که در این خصوص بسیار تاثیر گذار است، رها کردن گوشی برای مدت زمانی طولانی در شارژ است. در بسیاری از موارد باد کردن باطری گوشی به دلیل بیش از حد شارژ شدن گوشی، آن هم به دفعات زیاد به وجود می آید.

استفاده ی نادرست از گوشی

علاوه بر شارژ کردن زیاد از حد موبایل، گاهی کار کردن با گوشی در حالی که در شارژ است یا در زمان هایی که شارژ دستگاه زیر حد لازم است نیز می تواند از دلایل وجود یک باتری باد کرده گوشی باشد و به موجب آن شاهد باد کردن باتری موبایل مان خواهیم بود.

در نهایت همه این کارها می توانند باعث باد کردن باتری موبایل شوند. وجود یک باطری باد کرده گوشی نیز موجب بروز مشکلاتی همچون شارژ نشدن موبایل، خالی شدن سریع باتری و مواردی از این قبیل می شوند.

چرا در اثر استفاده نادرست از باتری ها، باتری مورد نظر متورم می شود؟

البته باید این نکته را نیز اضافه کنیم که تاثیر این موارد ذکر شده در بالا در خصوص دلیل تورم باتری گوشی،  ناشی از ساختار باتری هایی است که در این گوشی ها به کار می رود. در واقع همه این باتری ها ساختار لیتیومی دارند. همین ساختار مشخصه هایی را در این باتری ها ایجاد کرده است که با استفاده نادرست از آن ها، در نهایت شاهد یک باتری باد کرده تلفن همراه هستیم.

در واقع هر کدام از این باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که به موجب آن جریان الکتریکی مشخصی می تواند از آن ها عبور کند. در یک باتری باد کرده گوشی، افزایش این جریان ها در سلول های لیتیومی منجر به تشکیل ترکیبی تحت عنوان متالیک لیتیوم می شود.

بخوانید  بازیابی اکانت جیمیل هک شده گوشی الجی

در نهایت با رسوب این ترکیب و آزاد شدن برخی از گاز ها و برخی ترکیبات شیمیایی دیگر در باتری، در نهایت با یک باتری باد کرده مواجه هستیم که دیگر کارایی و عملکرد قابل قبول سابق خود را ندارد.

آیا یک باتری باد کرده گوشی قابل تعمیر است؟

متاسفانه در پاسخ به این سوال باید گفت که در صورت باد کردن باتری موبایل، هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. در واقع یک باتری باد کرده گوشی دیگر قابل تعمیر شدن نیست. در نتیجه تنها راه ممکن در این حالت برای رفع مشکل متورم شدن باتری موبایل، تنها تعویض آن با یک باتری نو و اورجینال است.

باتری باد کرده موبایل در گوشی می تواند مانند یک بمب عمل کند!

در بسیاری از موارد شاید شنیده باشید که ناگهان باتری گوشی ترکیده و اصطلاحا گوشی تلفن همراه منفجر شده است. بله این حالت می تواند در اثر متورم شدن باتری موبایل رخ دهد. در نتیجه توصیه می شود که حتما در صورتی که شاهد تورم باتری گوشی خود بودید، بلافاصله برای تعویض آن با یک باتری سالم اقدام کنید. استفاده و کار کردن با یک باتری باد کرده موبایل یک کار بسیار اشتباه و خطرآفرین است.

در نهایت اما توصیه اصلی این است که تا جای ممکن سعی کنید از باتری موبایل خود به صورت اصولی و درست استفاده کنید تا از این طریق تا حد امکان از بروز پدیده تورم باتری گوشی خود جلوگیری نمایید. در نهایت نیز حتما در صورت مشاهده یک باتری باد کرده موبایل سریعا برای تعویض آن با یک باتری نو و اورجینال اقدام نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)