دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم وصل گوشی به وای فای

آشنایی با عدم وصل گوشی به وای فای

عدم وصل موبایل به وای فای مخصوصا در زمان هایی که به آن احتیاج دارید، باعث درگیری فکری می شود. گرچه این مشکل برای تمامی برند های گوشی ممکن است اتفاق بیفتد و مساله ای غیر قابل اجتناب است. در این مقاله نگاهی به راهکارهایی داریم که می توانند برای رفع این مشکل مفید باشند. اگر نمی توانید از طریق برنامه یا وب سایت به Google Play دسترسی پیدا کنید یا نمی توانید یک برنامه را دانلود کنید، ممکن است وصل اینترنت بدی داشته باشید. اگر از Google Play در  Chromebook استفاده می کنید، می توانید مشکلات وصل خود را در ادامه حل کنید.

علائم وصل نشدن گوشی به وای فای

  • دانلود ها یا شروع نمی شوند، یا تا انتها پیش نمی روند و یا در 0٪ باقی می مانند.
  • Google Play “در حال بارگیری …” گیر کرده است.
  • نمی توانید صفحات وب را در مرورگر بارگیری کنید.

اهمیت رمزهای عبور در عدم وصل گوشی به وای فای

اگر از شبکه ای استفاده می کنید (چه در خانه و چه در محل کار) که ایمن است ، برای وصل به آن نیاز به رمز عبور است. اطمینان حاصل کنید که رمز عبوری را که وارد کرده اید صحیح است و سعی کنید دوباره به آن وصل شوید. عدم وصل گوشی به وای فای می تواند به دلیل گذرواژه اشتباه باشد. گذرواژه ها حساس به حروف کوچک و بزرگ هستند، بنابراین اگر حروف بزرگ یا حروف خاصی در رمز شبکه هستند، مطمئن شوید که آنها را به صورت حروف بزرگ و کوچک درست وارد کرده اید. اغلب اوقات در صفحه سمت چپ کیبورد تلفن خود گزینه ای را پیدا می کنید که به شما امکان می دهد از حروف بزرگ و حروف خاص استفاده کنید. پیش از آنکه رمزی که استفاده کرده اید را دوباره بررسی کنید حتما از نام صحیح شبکه اطمینان حاصل کنید.

از روشن بودن وای فای خود مطمئن شوید

 ممکن است خنده دار به نظر برسد ولی گاهی وای فای به صورت تصادفی و یا به دلیل نداشتن اینترنت خاموش می شود. نوار وضعیت را در بالای نمایشگر به سمت پایین بکشید (نواری که عمر باتری و قدرت سیگنال خود را روشن می بینید) و چک کنید که وای فای حتما روشن باشد. اگر Wi-Fi شما به وضعیت “ON” تغییر کرد و شما کماکان با عدم وصل گوشی به وای فای مواجه بودید، ادامه مقاله را دنبال کنید.

بخوانید  فیلمبرداری از صفحه نمایش گوشی

حالت هواپیما را بررسی کنید

اگر این تنظیم فعال باشد ، احتمالاً بیش از عدم وصل Wi-Fi مشکل دارید. اما همچنان این تنظیم را در تلفن بررسی کنید و مطمئن شوید حالت هواپیما روشن نیست.

پیام عدم تایید اعتبار

مشکلات احراز هویت اغلب (نه همیشه) مشکلی در گذرواژه است. دستگاه رمز عبوری را که برای ورود به روتر / شبکه خود استفاده می کنید تأیید می کند و  در صورت اشتباه بودن رمز ورود ، تایید اعتبار انجام نمی شود و پیام خطای تایید اعتبار را نشان می دهد. معمولا وارد کردن دوباره رمز عبور به صورت صحیح، می تواند خطاهای ناموفق احراز هویت را برطرف کند و به شما این امکان را می دهد که دوباره به مسیر خود برگشته و مشکل عدم وصل گوشی به وای فای را رفع کنید. اگر بعد از چک کردن رمز و یا وارد کردن مجدد آن، تلفن همراه مرتبا پیغام خطای تایید اعتبار را نشان داد، راه زیر را امتحان کنید.

Wi-Fi و داده های تلفن همراه را به صورت دستی خاموش کنید و سپس حالت هواپیما را روشن کنید. در حالی که حالت هواپیما هنوز فعال است ، Wi-Fi را دوباره روشن کنید و سپس سعی کنید به شبکه وصل شوید. پس از وصل Wi-Fi، می توانید حالت هواپیما را خاموش کنید. این راه کمی عجیب به نظر می رسد اما گاهی اوقات مشکل پیغام خطای تأیید اعتبار و در نهایت عدم وصل گوشی به وای فای را حل می کند.

نیافتن شبکه های موجود توسط موبایل

گاهی عدم وصل گوشی به وای فای به دلیل این است که تلفن همراه شما  Wi-Fi را پیدا نمی کند. بنابراین مطمئن شوید که Wi-Fi به درستی کار می کند. اگر گوشی تلفن همراه، رایانه یا دستگاه دیگری دارید که می تواند به Wi-Fi وصل شوند، به وسیله آنها  مطمئن شوید که سایر دستگاه ها می توانند  شبکه را ببینند و به آن وصل شوند. اگر دستگاه های زیادی وصل به Wi-Fi هستند، چند مورد از آنها را جدا کنید. برخی از روترهای بی سیم، محدودیت وصل تعداد دستگاه دارند. اگر شبکه Wi-Fi کار نمی کند ، روتر یا مودم خود را خاموش و روشن کنید.

بخوانید  تعمیر ویبره موبایل

پیغام” دریافت آدرس IP “

ممکن است عدم وصل گوشی به وای فای به دلیل دریافت نکردن آدرس IP باشد. در این صورت شما پیام ثابت “به دست آوردن آدرس “IP را به صورت پیاپی دریافت می کنید. این نوع مشکلات می تواند برای Android یا هر نوع تلفن هوشمندی به وجود بیاید.

اگرچه توصیه نمی شود که برای حل این نوع مشکلات، از برنامه هایی که روی تلفن همراه Android نصب می شوند استفاده کنید، اما  در صورت بروز مشکلات این چنینی برخی از برنامه ها می توانند کمک کنند تا دوباره به وای فای وصل شوید.

با مراجعه به فروشگاه Google Play و جستجوی “WiFi fix”، می توانید تعداد زیادی برنامه رایگان پیدا کنید که بتوانند به پیکربندی تلفن شما کمک کنند. برنامه WiFix by mHotspot برنامه ای است که می تواند به حل این مسئله کمک کند. اگر دانلود برنامه  WiFix کمکی به شما نمی کند، توصیه می کنم به جای تنظیمات پیش فرض DHCP تلفن های همراه، از آدرس IP Static استفاده کنید.

اهمیت وضعیت بلوتوث در عدم وصل گوشی به وای فای

جالب است بدانید در برخی از گوشی های اندروید روشن بودن بلوتوث در وصل گوشی به وای فای اختلال ایجاد می کند و باعث عدم وصل گوشی به وای فای می شود. بنابراین اگر بلوتوث شما روشن است آن را خاموش کنید.

سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کنید

همیشه سعی کنید از به روزترین برنامه هایی که برای گوشیتان فراهم شده است استفاده کنید. گاها سیستم عامل قدیمی می تواند باعث وصل نشدن گوشی به وای فای شود.

غیر فعال کردن “power saving”

Power Saving در واقع ذخیره باتری شما را مدیریت می کند. از آنجا که wi-fi باعث افزایش سرعت خالی شدن باتری می شود بنابراین گاهی دلیل وصل نشدن گوشی به وای فای فعال بودن این حالت است.

بخوانید  چیپست اسنپ‌ دراگون 821

تاریخ و زمان گوشی را تنظیم کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سفرهای خارجی می روید حتما تاریخ و ساعت را با کشور مقصد هماهنگ کنید. چرا که وصل گوشی به اینترنت مستلزم این است که تاریخ و ساعت تلفن همراه با روتر محل یکی باشد. در غیر این صورت به مشکل عدم وصل گوشی به وای فای مواجه می شوید. پس به قسمت Date & Time  رفته و تطابق زمانی محل و گوشیتان را چک کنید.

اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی را بررسی کنید

ممکن است برخی از برنامه هایی که روی گوشیتان نصب شده اند مانع وصل گوشی به وای فای شده باشند. برای بررسی این حالت باید گوشی را در حالت Safe mode قرار دهید. دکمه Power off را فشار دهید و نگه دارید. از شما سوال خواهد شد که آیا قصد دارید گوشی روی حالت Safe mode قرار گیرد؟ که شما باید گزینه Ok را انتخاب کنید. سپس وصل گوشی به اینترنت را چک کنید. چنانچه کماکان با عدم وصل گوشی به وای فای مواجه هستید، احتمالا یکی از برنامه های روی گوشیتان مانع از وصل شده است. سعی کنید برنامه را آپدیت کنید. اگر باز هم موفق به وصل نشدید باید اپلیکیشن مورد نظر را پاک کنید.

دستگاه خود را ریست فکتوری کنید

اگر تلاش هایتان به نتیجه نرسید نگران عدم وصل موبایل به وای فای نباشید. می توانید از گزینه  ریست فکتوری استفاده کنید . ممکن است در تلفن همراه خود یک اشکال نرم افزاری، یا  حتی ویروس داشته باشید و لازم است نسخه پشتیبان تهیه کرده و ریست فکتوری انجام دهید. به این ترتیب چیزی از دست نمی دهید و پس از انجام ریست می توانید اطلاعات خود مانند مخاطبین، تصاویر، فیلم ها، متن و غیره را دوباره دریافت کنید. پس از انجام این کار تلفن همراه شما مانند اولین روزی که آن را تهیه کردید می شود و می توانید دوباره به وای فای وصل شوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)