دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طراحی گوشی هوشمند

طراحی گوشی هوشمند V40 ThinQ ال جی

گوشی V40 ThinQ  یکی از پرچمداران سال ۲۰۱۸ شرکت ال جی بوده، گوشی های هوشمند سری V ال جی، همواره دارای خصوصیات مختلف در یک جا کنار هم می باشند، انتظارات برای مدل جدید، با در نظر گرفتن مدل سال قبل آن، یعنی V30، بسیار بالاتر رفته، در نتیجه، ال جی مجموعا، دارای ۵ دوربین برای V40 ThinQ  بوده، که این در حالی است که شرکت های دیگر، دارای گوشی هایی با دوربین دوگانه می باشند.

از این 5 دوربین، دو دوربین آن برای جلو و سه دوربین برای پشت آن، در نظر گرفته شده، که همه این 5 دوربین دارای خصوصیاتی چون: لنز فوق عریض، لنز زوم و سلفی پرتره، برای V40 می باشند.

در کنار این 5 دوربین، نسل چهارم گوشی های سری V نرم افزار را نیز بسیار بهبود بخشیده، که با نوشتن آنها بر روی کاغذ، رقیبی سرسخت برای دیگر رقبا به حساب خواهد آمد، برای بررسی صحت این واقعیت، در ادامه مطالب، به بررسی تخصصی V40 ThinQ ال جی خواهیم پرداخت.

طراحی

اگر از طراحی V30 خوشتان آمده، مطمئناً با نگاهی بر  V40 ThinQ نیز احساس مشابهی  خواهید داشت، چون ال جی در تولید V40 بهترین های V30، را حفظ کرده، بعد شروع به طراحی آن، نموده است، ال جی در نسل چهارم، به کاهش حاشیه نمایشگر پرداخته و بریدگی نمایشگر آن، در بالای پنل ۶.۴ اینچی V40، قابل مشاهده می باشد. به طوریکه، ال جی دارای صفحه نمایشی به بزرگیNote 9 ، در بدنه ای کوچکتر از آن می باشد. جالبتر از آن نازکترشدن  V40 در مقایسه با Note 9 می باشد.

بخوانید  سنسورهای گوشی‌های هوشمند

دوربین

ضخامت V40 ThinQ  برابر با ۷.۶ میلیمتر بوده، طول آن 8.158 میلیمتر و عرض دستگاه برابر 7.75 میلیمتر می باشد. این موبایل دستگاه بزرگی، بوده ولی با این حال، به دلیل صفحه نمایش با نسبت ۱۹.۵:۹، به خوبی گوشی در دست تان جای، خواهد گرفت.

در مورد بریدگی نمایشگر می توان چنین گفت که: دو دروبین درون این بریدگی، می باشند، با این وجود، هنوز هم از نظر اندازه، در مقایسه با گوشی های بازار، کوچکتر می باشند. بلندگوی تماس در کنار دو دوربین، قرار دارد، که به نظر می رسد، که باید ال جی، جای قرارگیری دوربین ها را در دو طرف این بلندگو (مانند Pixel 3 XL) قرار می داد.

 هرچند ظاهر جلوی این موبایل زیباتر از موبایل Pixel 3 XL می باشد.

دوربین جلو از دو سنسور با لنزهای استاندارد و عریض، استفاده کرده و به همین دلیل، دارای ویژگی هایی همچون پرتره و سلفی های عریض، می باشد. وقتی که در صفحه اصلی قرار دارید، رابط کاربری ال جی به طور خودکار، بریدگی نمایشگر را مخفی می کند، که این کار را با قرار دادن نواری سیاه رنگ در دو طرف آن، انجام می دهد.

رنگ این نوار شخصی سازی بوده و می توانید بنا به سلیقه تان، به ایجاد این نوار در تمامی بخش ها پرداخته، تا بریدگی نمایشگر را به طور کلی حذف کنید.

طراحی پشت دستگاه

طراحی پشت دستگاه مشابه V30 بوده و دوربین سوم دستگاه، تنها تفاوت چشمگیری است که  نسبت به سال قبل، ایجاد شده، دوربین اصلی دارای سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی و زاویه دید ۷۸ درجه می باشد. دو سنسور دیگر نیز بهره خود را از لنزهایی فوق عریض با زاویه دید ۱۰۷ درجه و لنز زوم ۲ برابر با زاویه دید ۴۷ درجه، می برند.

بخوانید   گوشی منحنی  G FLEX

در نگاه اول شاید این ترکیب، احمقانه به نظر آید؛ این در حالی است، که در اثر استفاده از این دستگاه، خواهید دانست، که ال جی، دوربین گوشی هوشمند خود را با بهره گیری از سه سنسور، ارتقا داده است.

دکمه قفل و شیار سیم کارت در سمت راست دستگاه قرار دارند؛ دکمه های صدا و دکمه اختصاصی دستیار صوتی  Google Assistantنیز در سمت مخالف دکمه قفل قرار دارد.

ال جی برخلاف رقیب همیشگی خود سامسونگ، برای اجرای دستیار صوتی گوگل، دکمه اختصاصی را در نظر گرفته، که به عنوان دستیاری بسیار هوشمندتر و کاربردی تری می باشد.

 در عین حال استفاده از دکمه اختصاصی همیشه خوب نبوده؛ چرا که افزون بر اشغال فضایی اضافه، کاربرد آن بعد از مدتی از دست می رود، این در حالی است، که برای عده ای دکمه اختصاصی، کاربرد بیشتری داشته، بنابر این، وجود دکمه اختصاصی به سلیقه شما خواهد بود.

V40 به عنوان رقیبی شایسته برای  Note 9

ساخت گوشی هایی سبک همیشه به ال جی نسبت داده شده و این موضوعیست که خود شرکت ال جی از آن مطلع بوده و به خود افتخار می کند. به همین منوال،V40  نیز تنها دارای ۱۶۹ گرم وزن می باشد.

 مهندسی ال جی، را می توانید در مقابل وزن ۲۰۱ گرمی Note 9  مقایسه کنید و همان طور که می دانید، مزیت گوشی هایی سبک تر در استفاده طولانی مدت آن ها بوده، چرا که در طولانی مدت، خستگی کمتری به مفاصل دست، وارد خواهد شد. این مورد نیز یکی از امتیازات  V40  و ال جی می باشد.

بخوانید  IC تغذیه گوشی
0/5 (0 نقد و بررسی)