دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن صفحه گوشی

دلایل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی

آیا به صفحه نمایش سیاه گوشی خود خیره شده اید، در حالی که دیگر کار کردن با آن را غیر ممکن می دانید؟ آیا از علت این اتفاق خبر دارید؟ آیا راه حل های برطرف کردن این مشکل را می دانید، آیا واقعا راه حلی وجود دارد؟

نگران نباشید، در ادامه با ما همراه باشید، تا ضمن دلایل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی، به ارائه راه حل هایی کاربردی برای برطرف کردن آن، بپردازیم، البته این مشکل برای همه کاربران پیش نمی آید، ولی چون بعضی با این مشکل، مواجه هستند، ما به بررسی آن در ادامه مطالب خواهیم پرداخت.

به هر حال دلیل سیاهی نمایشگر گوشی تان برای رفع مشکل، اهمیت داشته و در صورت نیاز باید به تعمیر گوشی، بپردازید. برای سیاه شدن یا خاموش شدن صفحه نمایش گوشی، اصطلاح The Black Screen of Death  به کار برده می شود. دلایل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی رو و اقدامات لازم برای رفع مشکل را در ادامه خواهیم دید.

دلایلی که باعث سیاه شدن صفحه گوشی ال جی می شوند

عوامل مختلفی باعث خاموش یا سیاه شدن صفحه نمایش موبایل ال جی یا هر برند دیگه ای می شوند. از اصلی ترین دلایل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی، نصب اپلیکیشن های مخرب و دارای باگ و بد افزار، می باشد. علت دیگر آن، جدا نکردن شارژر از گوشی، بعد از پر شدن شارژ باتری گوشی، می باشد. از دلایل دیگر می توان به بهره گیری از شارژرهای نامرغوب و غیر اورجینال، همچنین باتری فیک یا جعلی، همچنین باتری قدیمی و پایان عمر مفید آن، اشاره نمود.

بخوانید  مشکل حساسیت صفحه نمایش لمسی

هر شارژری را نباید برای شارژ کردن گوشی خود، استفاده کنید، چرا که باعث مشکلات جدی در گوشی موبایل تان خواهد شد. مشکلات نرم افزاری مثل ویروسی شدن گوشی و … هم سهم زیادی در به وجود آوردن این مشکل داشته، گاهی هم سیاه شدن نمایشگر به دلیل سوختن این قطعه بوده که با تعویض ال سی دی موبایل ال جی ، مشکل رفع خواهد شد.

مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی ال جی، را چگونه بر طرف کنیم؟

نمایشگر گوشی تان در صورتی که دائم سیاه یا خاموش می شود، اقدامات زیر به رفع مشکل کمک می کند:

  1. پارتیشن حافظه کش گوشی را حذف کنید

پاک کردن پارتیشن حافظه کش (Cache) دستگاه، کار بسیار مفیدی، برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی می باشد، که برای پاک کردن پارتیشن حافظه کش، باید ابتدا وارد حالت ریکاوری (Recovery Mode) گوشی شده، گوشی روشن تان را  خاموش کرده و بعد فشردن همزمان دکمه های صدا  (Volume Up)، پاور (Power) و هوم (Home) را انجام داده، بعد از وارد شدن به حالت ریکاوری، برای حرکت بین گزینه های مختلف می توانید، از دکمه های افزایش و کاهش صدا، استفاده نمایید. بعد از انتخاب گزینه Wipe Cache Partition در پیام  ظاهر شده، گزینه Yes رو کلیک کنید. بعد از اینکه حافظه کش، پاک شد، گوشی را با انتخاب گزینه Reboot system now ریستارت کرده، بعد از راه اندازی مجدد دستگاه، شاهد رفع مشکل سیاه شدن نمایشگر گوشی تان، خواهید بود.

  1. اپلیکیشن های مخرب و بدافزارها را حذف کنید

دومین کاری که برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی باید انجام دهید، حذف برنامه های مخرب و معیوب از گوشی تان می باشد. شناسایی این برنامه ها نیز مساله ای است، که با علم بر اینکه اخیرا چه برنامه هایی را در گوشی نصب کردید، که بعد از آن، نمایشگر گوشی تان سیاه شده، می توانید، آن برنامه ها را شناسایی و حذف کنید، بعد گوشی تان را خاموش و بعد به حالت عادی روشن کرده، تا با حذف ویروس ها و بد افزارها، که موجب سیاهی نمایشگر موبایل تان بوده اند، مشکل تان را رفع کنید.

بخوانید  آموزش تعویض برد منطقی گوشی Nexus 5

بعد از بوت شدن موبایل و نمایش لوگوی LG ، برای نمایش lock screen  ، دکمه کاهش صدا  (Volume Down)   را فشار دهید. به طوری که با این کار، گوشی در حالت Safe mode قرار گرفته، بعد از آن اپلیکیشن های مخرب رو که فکر می کنید، باعث این مشکل شده اند، را حذف کنید. انقدر حذف اپلیکیشن، را انجام دهید، تا شاهد رفع سیاه شدنِ ال سی دیِ موبایل ال جی تان، باشید.

  1. ریست فکتوری، برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی

اگر با وجود انجام دادن همه روشهای گفته شده در بالا، باز هم  مشکل سیاه شدن صفحه گوشی ال جی تان، رفع نشد، آخرین مرحله ریست فکتوری می باشد، دقت کنید، که با فکتوری ریست کردن گوشی، هر اطلاعاتی که دارید حذف شده و تنظیمات به حالت اولیه و پیش فرض برده می شوند، یعنی به همان، تنطیماتِ روز اول گوشی تان، که خریداری کرده بودید، برگردانده می شود.

تقریبا در بیشتر مواقع، مشکل خاموش شدن خودکار صفحه نمایش گوشی های اندرویدی با این روش برطرف می شود. برای بردنِ تنظیمات گوشی خود به حالت کارخانه، نسخه پشتیبان یا بکاپ را از اطلاعات و فایل های مهم خود گرفته، تا بعد از حذف اطلاعات توسط ریست فکتوری، اطلاعات مهم تان، حذف نشود. بعد وارد منوی تنظیمات شده و این فرایند را اجرا کنید. برای رفع مشکل، می توانید اقدامات سخت افزاری، نظیر تعمیر بُرد موبایل ال جی و ترمیم و تعویض قطعات آسیب دیده، را نیز انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)