دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صفحه موبایلتان ناگهان سیاه شود. تنها یک دلیل نمی تواند علت سیاه شدن ال سی دی گوشی باشد. قبل از آنکه با این مشکل روبرو شوید ممکن است علامت هایی از تلفن همراهتان دریافت کنید. مثل: چشمک زدن نور تلفن همراه، موبایل به صورت مداوم هنگ می کند، باتری خیلی سریع تخلیه می شود و یا گوشیتان به صورت خودکار ریستارت می شود. سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می تواند در پی این اتفاقات باشد.

وقتی با این مشکل روبرو شدید، امکان دارد که نتوانید به اطلاعات موبایلتان دست پیدا کنید. برای اینکه تمامی داده ها را از گوشی آسیب دیده بازیابی کنید می توانید از نرم افزار Dr.Fone – Data Recovery (Android) استفاده کنید. این نرم افزار به دلیل ویژگی هایی که دارد بسیار محبوب است.

گاهی اوقات دلیل آن می تواند نرم افزاری  باشد و یا مشکل سخت افزار در LCD  داشته باشید . نحوه رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی بستگی به علت آن داد. بنابراین لازم است که شما دلیل آن را بدانید. ابتدا نگاهی داریم بر دلایل سیاه شدن نمایشگر گوشی و سپس به راهکار های رفع آن می پردازیم .

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

در زیر به مواردی اشاره شده است که موجب سیاه شدن ال سی دی گوشی، به مرور زمان می شوند.

  • نصب برنامه یا برنامه های ویروسی و دارای بدافزار
  • باقی ماندن گوشی در شارژ پس از شارژ کامل
  • استفاده از شارژرهای فیک
  • استفاده از باتری های قدیمی
  • سعی کنید که از انجام موارد بالا پرهیز کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

مشکل سخت افزار

رایج ترین دلیل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی همراه ایراد در سخت افزار است. خراب شدن LCD ، در اثر مشکل کابل بین LCD و صفحه کنترل و یا شل شدن اتصالات کابل میتواند یکی از این مشکلات سخت افزاری باشد. برای رفع این مشکلات باید تلفن همراه را باز کرده و قسمت معیوب را تعویض یا دوباره نصب کنید. روند و ابزار دقیق برای باز کردن دستگاه شما، بستگی به مدل گوشیتان دارد.  اما بیشتر آنها فقط به یک پیچ گوشتی کوچک و یک ابزار ساده نیاز دارند. پس از باز شدن دستگاه، LCD و کابل را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر موردی ندیدید، دو قسمت را تعویض کنید.

بخوانید  صفحه نمایشگر LG G3

سیاه شدن ال سی دی گوشی به دلیل تماس با آب

هنگامی که آب با یک صفحه الکتریکی تماس پیدا می کند، ناخالصی های موجود در آب می توانند جریان را به جهاتی هدایت کنند که باعث اتصال کوتاه شود. حتی اگر برد کنترل شما در اثر اتصال کوتاه آسیب نبیند، خوردگی ناشی از آب می تواند جریان برق را مختل کرده و باعث شود که  قسمت های دیگر تلفن همراه کار نکند که در نهایت موجب سیاه شدن صفحه نمایش گوشی می شود. برای از بین بردن خوردگی از الکل ایزوپروپیل 98 درصد و یک برس نرم استفاده می کنند، سپس دستگاه را دوباره می بندند تا ببینید آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر.

راه های رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

برای اینکه بتوانید راه حل مشکل را به درستی انتخاب کنید، ابتدا باید وضعیت گوشی را به درستی بررسی کنید. ابتدا موبایل را با کابل به رایانه وصل کنید. اگر گوشی به صورت خودکار روشن نشد خودتان دکمه پاور را گرفته و یک دقیقه نگه دارد. اگر LCD روشن شد پس صفحه نمایش آن نسوخته است.

اگر LCD شما نسوخته، هنگامی که گوشی در حال شارژ است نیز روشن خواهد شد.

اگر کلید افزایش صدا، پاور و هوم گوشی را با هم به مدت چند ثانیه فشار دادید و دستگاه به حالت ریکاوری مود رفت، ال سی دی شما سالم است.

چنانچه هر سه عملیات بالا را انجام دادید و باز هم ال سی دی آن روشن نشد، به احتمال زیاد سیاه شدن صفحه نمایش گوشی به دلیل سوختن ال سی دی شما است. البته این احتمال هم وجود دارد که مشکل از باتری و یا مدار پاور باشد . در این حالت تعمیر تخصصی گوشی  راه حل مشکل است.

بخوانید  مشکلات رنگ صفحه نمایش LG V30

حذف پارتیشن کش در جهت رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

اطلاعات مخربی که در کش گوشی است می تواند یکی از علت های سیاه شدن صفحه نمایش گوشی باشد. برای رفع این مشکل باید پارتیشن کش را کامل حذف کنید. بدیل منظور مراحل زیر را طی کنید:

دستگاه را خاموش کنید. دکمه کاهش صدا و پاور را فشار دهید و نگه دارید ( البته مراحل ریکاوری مود بسته به مدل و نوع دستگاه شماست) تا صفحه Android System Recovery ظاهر شود. با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا روی گزینه دلخواه بروید و با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید. – Wipe cache partition را انتخاب کرده و اجازه دهید تا کامل شود.

دستگاه باید بطور خودکار راه اندازی مجدد شود، اگر این کار را نمی کند گزینه راه اندازی مجدد reboot) (system را انتخاب کنید. در اکثر قریب به اتفاق موارد، برنامه ای باعث ایجاد مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شده است. اگر برایتان امکان دارد با غیرفعال کردن یا حذف نصب برنامه ها، عیب یابی را شروع کنید تا دستگاه دوباره به طور عادی کار کند در ضمن سعی کنید برنامه های مشکوک و مخرب را نصب نکنید.

تنظیم مجدد کارخانه برای تعمیر مشکل سیاه شدن نمایشگر گوشی

اگر مرحله قبل کار نکرد، تنها گزینه باقی مانده برای رفع سیاه شدن صفحه نمایش گوشی Android، بازگردانی به تنظیمات کارخانه است. با این کار تمام اطلاعات دستگاه پاک می شود، بنابراین به عنوان آخرین گزینه از آن استفاده کنید. قبل از انجام ریست فکتوری از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

دستگاه را خاموش کنید. دکمه کاهش صدا و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه Android System Recovery ظاهر شود.

بخوانید  گلس گوشی ال جی

 مثل مورد بالا، با استفاده از کلیدهای تنظیم صدا بر روی گزینه مورد نظر بروید و با استفاده از کلید پاور انتخاب کنید.

Wipe data / factory reset را انتخاب کرده و تأیید کنید.

دستگاه باید بطور خودکار راه اندازی مجدد شود اما اگر این کار را نمی کند گزینه راه اندازی مجدد را خودتان انتخاب کنید.

اگر این مرحله نهایی ناموفق باشد و باز هم با مشکل سیاه شدن صفحه نمایش موبایل مواجه بودید، احتمالاً یک مشکل سخت افزاری است و باید این موضوع را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

از گوشیتان به خوبی مراقبت کنید!

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اگر به نکات زیر توجه داشته باشید احتمال سیاه شدن صفحه نمایش گوشی یتان کمتر خواهد شد.

برنامه های مشکوک و مخرب را نصب نکنید.

برنامه های مورد نیازتان را از منابع معتبر مثل google play store تهیه کنید.

فشار و ضربه موجب آسیب به ال سی دی می شود. از گوشیتان در برابر آن محافظت کنید.

توجه داشته باشید که موبایلتان مستقیما با آب و مایعات در تماس نباشد.

از باتری به خوبی مراقبت کنید و به نکاتی که در مورد افزایش عمر مفید باتری است دقت کنید.

هر زمان که نیاز شد اقدام به تعویض و یا تعمیر باتری کنید.

گارانتی تعمیرات گوشی

اگر اعتبار گارانتی گوشیتان هنوز منقضی نشده است، بهترین گزینه شما این است که آن را به فروشگاهی که خریداری کرده اید برگردانید. بعضی از فروشگاه ها تکنسین های واجد شرایطی را برای تعمیر دستگاه شما در دسترس دارند، در حالی که دیگران به سادگی آن را با تلفن دیگری جایگزین می کنند. اما توجه داشته باشید که اگر دستگاه خود را برای امتحان و تعمیر صفحه باز کرده اید یا تلفن همراه شما با آب آسیب دیده باشد، نمی توانید از گارانتی استفاده کنید.

تعمیر گوشی آب خورده

0/5 (0 نقد و بررسی)