دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوکت شارژ موبایل

سوکت شارژ موبایل ال جی

درگاهی که در روند شارژ باتری موثر بوده و نقش اساسی داشته، سوکت شارژ موبایل می باشد. بنابر این مشکلات مربوط به  فرایند شارژ موبایل می تواند از این سوکت شارژ بوده که با وجود ایرادات و مشکلات در این سوکت باعث بروز دردسرهایی برای موبایل شده  و این مشکل ارتباطی به برند یا مدل خاصی نداشته و دلایل متعددی باعث خرابی آن می شود که مشکل جدی نبوده و با تعمیر در مرکز معتبر، مشکل حل می شود، و جای نگرانی نیست. می توانید پاسخ سوالات خود را از قبیل: دلایل منجر به خرابی سوکت شارژ موبایل و همچنین چگونگی تعمیر سوکت شارژ موبایل ال جی، را در ادامه پیدا کنید.

سوکت شارژ موبایل چند نوع است؟

*    سوکت مینی  USB

تا قبل از سال 2008 بر روی تمامی موبایل ها از این سوکت مینی  USB استفاده می شد.

*      سوکت میکرو  USB

از سال های 2008 تا سال 2016 سوکت میکرو USB به عنوان محبوب ترین کانکتور ها شناخته شده بود که جای گذاری این سوکت ها، بر روی اغلب دستگاه های هوشمند بود. به طوری که به جز اپل، بیشتر کارخانه هایی که محصولات هوشمند تولید می کردند، از این نوع سوکت برای سوکت شارژ خود استفاده می کردند. سوکت میکرو USB به گونه ای طراحی شده است که دو سمت آن دارای پهنای یکسان نبوده و یک طرف سوکت میکرو USB از سمت دیگر آن پهن تر می باشد و سوکت شارژ را مانند یک نیم کره ی محکم نشان می دهد.

بخوانید  تعمیر موبایل ال جی  Q6 M700A

*     سوکت USB-C

از سال 2015 به بعد بود که بر روی دستگاه ها از سوکت های شارژی، استفاده شد که این سوکت ها از نوع USB تایپ سی بودند. کاربرد این نوع سوکت ها برای موبایل هایی بود که با سیستم عامل اندروید کار می کردند، کاربرد دیگر آن استفاده در مدل های مک بوک و کامپیوتر های پیشرفته بود که این نوع سوکت شارژ، قابلیت ورود کانکتور از هر دو جهت، به گوشی موبایل را دارد.

دلایل تعمیر سوکت شارژ موبایل ال جی

نوع نگهداری کاربر در سلامت سوکت شارژ بسیار مهم بوده و هر گونه سهل انگاری در این امر در سلامت آن موثر بوده و از کارایی آن را کم می کند. اما از کارهایی که کاربر در حفط آن می تواند سهل انگاری کرده و سوکت شارژ را خراب کند، عبارتند از: کشیدن ناگهانی و پرفشار سیم شارژر از موبایل، شارژرهای تقلبی و نامرغوب را جای شارژرهای اصل استفاده کردن، وارد شدن ضربات فیزیکی به سوکت شارژ و ورود مایعات به موبایل، که کاربر را به تعمیر سوکت شارژ مجبور می سازد.

جلوگیری از خرابی و تعمیر سوکت شارژ موبایل ال جی

استفاده از شارژری که با مدل موبایل همخوانی دارد بهترین راه حل است یعنی کابل اورجینالی برای خود تهیه نمایید. هر چند شارژرهای مختلفی در بازار وجود دارد، ولی انتخاب شما، با در نظر گرفتن مدل گوشی و استفاده از کابل اورجینال باید باشد.

این به این دلیل می باشد، که میزان قابل توجهی بار الکتریکی توسط هر شارژ وارد دستگاه موبایل شده، که نرخ شارژ بوده، در نتیجه این بار الکتریکی وارد شده به دستگاه موبایل، بستگی به مدل و ساختار موبایل، داشته، از این رو اگر از شارژهای بی کیفیت  استفاده کنید، باعث می شوید، تا با وارد شدن نوسان در میزان بار الکتریکی به دستگاه خود، علاوه بر سوکت، مشکلاتی را برای باطری نیز ایجاد کند.

بخوانید  چگونگی تعمیر هارد موبایل

از این رو باید اطلاع از نرخ شارژ باتری موبایل خود، داشته، چرا که این امر مهم بوده و بی توجهی به آن، عواقب بدی چون استهلاک سوکت شارژ، را به دنبال خواهد داشت. و در پی آن باید برای تعمیر سوکت شارژ گوشی موبایل خود هزینه هایی را پرداخت کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، این است که شارژر گوشی موبایل خود را هنگام  وارد یا خارج ساختن آن با دقت انجام دهید.

محل تعمیر سوکت شارژ موبایل

در نمایندگی موبایل ال جی، که توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند، تعویض یا تعمیر سوکت شارژ گوشی، توسط پیشرفته ترین تجهیزات و کوتاه ترین زمان ممکن و توسط تیمی از کارشناسان و متخصصان، انجام می گیرد.

کارشناسانی که، دوره دیده، مجرب و متخصص هستند. سرویس ها و خدمات این نمایندگی زیاد بوده، که از آن جمله، سرویس های پشتیبانی و هر مشکل سخت افزاری و نرم افزاری موجود در موبایل ال جی، می باشد،که تعمیر سوکت نیز جزو این خدمات به شمار می آید. شعب آن تنها در تهران نبوده، بلکه شعب آن در کرج و شهرستان ها نیز دارای فعالیت می باشد.

 برای اطمینان، از اصل بودن قطعات، این مرکز با ضمانتنامه کتبی و مهر معتبر، آن را به شما، ارائه می دهد. در مورد تخصص کارشناسان باید گفت، که بروز هستند و همراه با پیشرفت تکنولوژی، آنها نیز از علم و تجهیزات روز دنیا برخوردار شده، در نتیجه قبل از هر تعمیر، با تعمیرکاران این مرکز مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)