دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سنسورهای گوشی‌های هوشمند

سنسورهای گوشی‌های هوشمند ال جی

حسگرهای مختلفی را می توان در گوشی‌‌های هوشمند امروزی دید، که برای هوشمندتر کردن گوشی ها می باشند، در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، که در حال حاضر در بازار هستند، حسگرهایی مثل حسگر: شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس‌سنج، GPS و .. را می توان دید، که برای این است، تا شما بتوانید، در زمان نیاز، به آنها رجوع کرده و بهره مند شوید.

در ادامه، برخی از سنسورهای بکار رفته در گوشی‌های هوشمندِ امروزی و شیوه کار آنها، آمده است.

معرفی سنسورهای گوشی‌های هوشمند ال جی

  • شتاب سنج

سنسور شتاب‌سنج‌، حرکت دستگاه را می سنجد، که بر اساس محورهای افقی صورت می پذیرد. مهم‌ترین قابلیت‌های سنسور شتاب ‌سنج شامل: تغییر حالت نمایش اپلیکیشن‌ها از عمودی به افقی‌، نشان دادن سرعت فعلی در اپلیکیشن‌های رانندگی و بسیاری موارد دیگر را می باشند.

این مورد از سنسورهای گوشی‌های هوشمند گوشی، اعلام جهت قرار گرفتن گوشی به نرم افزار موبایل را برعهده دارند. اندازه‌گیری شتاب توسط شتاب‌سنج می باشد. البته خود سنسور شتاب‌سنج متشکل از سنسورهای دیگری بوده، از جمله ساختارهای میکروسکوپی کریستال که شتاب سنج با تفسیر ولتاژ ناشی از کریستالها (که به علت برخورد نیروهای شتاب‌دهنده، در فشار قرار گرفته اند) می فهمد، که گوشی تان در حرکت بوده و مسیر دنبال شده توسط گوشی را می سنجد.

  • GPS

گوشی‌ های هوشمند، سنسورهای دیگری چون فناوری (Global Positioning System‌) یا همان GPS داشته، که به عنوان یک تکنولوژی موقعیت‌ سنج جهانی بوده، که کسب اطلاعات آنها از طریق ماهواره‌ های قرار گرفته در مدار زمین می باشد. دستگاه‌ های GPS که در داخل تلفن‌ها قرار دارند، برای دانستن محل قرارگیری شما، از هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما استفاده نکرده و از یک ماهواره در فضا یک اتصال گرفته و به همین دلیل در  تلفن تان بدون نت، هم موقعیت مکانی شما را نشان می دهند.

بخوانید  بررسی موبایل Galaxy S7 Samsung و G5 LG

برای GPS جهت پیدا کردن موقعیت گوشی کاربر، راه دیگری نیز وجود دارد، مثل فاصله ‌ای که کاربر تا برج‌های مخابراتی داشته، که تا حدودی می تواند موقعیت تقریبی کاربر را مشخص کند. در صورت نیاز به دانستن و راهنمایی های بیشتر، می توانید از کارشناسان نمایندگی موبایل ال جی، در این زمینه کمک و راهنمایی بخواهید، به نحوی که در ساعات اداری با آنها تماس گرفته، یا حضوری به آنها مراجعه نمایید.

  • مغناطیس‌سنج

از سنسور های دیگری که گوشی ‌های هوشمند، دارند، می توان به سنسور مغناطیس ‌سنج اشاره کرد، که این سنسور، موقعیت گوشی را در فضای فیزیکی پیدا کرده و نیز این مورد از سنسور گوشی، میدان مغناطیسی را اندازه‌گیری کرده و جهت تعیین سمت شمال جغرافیایی، توسط تغییر ولتاژ خروجی گوشی، سمت شمال را به کابر نشان می دهد، البته کارایی این سنسور به ‌تنهایی کافی نبوده و برای اپلیکیشن‌ های نقشه به دریافت اطلاعات از شتاب‌ سنج و GPS تلفن نیاز دارد.

در صورتی که در مورد این سنسور راهنمایی های بیشتری می خواهید و شیوه‌ی فعالسازی و یا عدم فعالسازی آن برای تان اهمیت داشته، کارشناسان در مرکز تعمیر موبایل ال جی، به شما راهنمایی های لازم را خواهند کرد، با آنها تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

  • ژیروسکوپ

یکی از سنسورهای گوشی‌های هوشمند، ژیروسکوپ می باشد، ژیروسکوپ، تشخیص جهت قرار گرفتن گوشی را انجام داده، که در واقع این سنسور، سنسوری کمک کننده به شتاب ‌سنج می باشد. افزایش سطح دقت تشخیص حرکت به وسیله این سنسور انجام می شود، برای روشن شدن موضوع به مثال توجه کنید.

بخوانید   گوشی‌های Q Stylus ال‌جی

به عنوان مثال در نظر بگیرید، که در صورت بازی رانندگی روی موبایل خود، صفحه نمایش را تکان ‌دهید، این سنسور ژیروسکوپ، می باشد، که به تشخیص میزان حرکت و سمتِ حرکت شما پرداخته و این کار را شتاب سنج انجام نمی دهد.
کاربرد دیگر این سنسور را نیز می توانید، در ارتفاع ‌سنج هواپیما ببینید، که تعیین ارتفاع و همچنین شناسایی موقعیت را این سنسور انجام می دهد. در صورتی که باز هم در مورد شیوه‌ی فعالسازی و یا غیرفعالسازی این سنسور و راهنمایی های دیگر ، نیازی حس می کنید، در مرکز تعمیر موبایل ال جی، کارشناسان پاسخگوی شما خواهند بود.

نمایندگی موبایل ال جی

نمایندگی موبایل ال جی، تخصصی‌ترین سرویس‌ ها را در بخش نرم‌افزاری و سخت ‌افزاری موبایل را در امر تعمیر، ترمیم یا تعویض موبایل به متقاضیان ارائه می دهد. مراجعه کنندگان، بنا به نوع خواسته مورد نیاز خود در بخش نرم افزار یا سخت افزار راهنمایی های لازم  را از سوی کارشناسان خواهند داشت و در صورت نیاز می توانند از سرویس های ارائه دهنده هر بخش، استفاده نمایند.

 این در حالی می باشد، که اگر موبایلی که به این نمایندگی برده می شود، قطعاتی برای تعمیر یا نعویض کردن، نیاز داشت به بحش سخت افزاری برده شده و اگر مشکل از نرم افزار بود به عنوان مثال ویروسی شدن کامپوتر مد نظر بود، به بخش نرم افزاری تحویل داده خواهد شد و اگر در هر دو بخش نرم افزار و سخت افزار موبایل نیاز به رفع مشکل داشت، به هر دو بخش فرستاده خواهد شد، که در هر دو بخش کارشناسانی متخصص و مجرب دارد، که برای رفع پیچیده ترین مشکلات در هر قسمت نرم افزار و سخت افزار موبایل، آماده خدمت می باشند.

بخوانید  طراحی گوشی هوشمند
5/5 (1 نقد و بررسی)