دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زبان طراحی 3D Arc  ال ‌جی

زبان طراحی 3D Arc  ال ‌جی در سال 2020

گوشی‌های هوشمند ال‌جی با لبه‌هایی بسیار خمیده و دارای دوربینی که نگاه‌کردن به آن، قطرات باران را یاد آوری، خواهد کرد.

به علت شیوع ویروس کرونا، در پی لغو رسمی کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC 2020) ، رونمایی محصولات جدید برنامه‌های پیشین بسیاری از شرکت‌ها، بر هم زده شد، شماری از این شرکت‌ها رونمایی دستگاه های تازه خود را با برگزاری مراسم آنلاین جداگانه‌ای، انجام دادند.

بااین‌حال، هنوزهم امکان اجرای تمامی برنامه‌های پیشین شرکت ها با برگزار ‌نشدن کنفرانس مطبوعاتی در MWC ، وجود ندارد. به علاوه اینکه، شیوع کرونا باعث شده تا بسیاری از خطوط تولید تعطیل شده و این در حالی است، که تاریخ عرضه شماری از دستگاه‌های موردانتظار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

با وجود تمامی این اتفاقات، وجود کرونا باعث نشد، که شرکت ال‌جی از برنامه ریزی کارهای خود، دست بکشد، ظاهرا همچنان تصمیم گرفته، تا با برنامه‌ریزی، کارهایش را انجام دهد. این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، به بیان جزئیاتی از نسل جدید گوشی‌های هوشمندش پرداخت.

براساس گفته‌های ال‌جی، نسل جدید گوشی‌های این شرکت دارای زبان طراحی جدیدی خواهد بود، تا منتقل کننده حس پریمیوم‌تری به کاربر بوده و احتمال می‌ رود، که این دستگاه مدل جدید از گوشی‌های خانواده‌ی G (احتمالا ال‌جی جی ۹)؛ بوده، زیرا ال‌جی، چند وقت پیش به معرفی، جدیدترین عضو خانواده‌ی  V، یعنی وی ۶۰ تین‌کیو پرداخته بود.

در زبان طراحی 3D Arc  ال ‌جی، به شکل متقارن، لبه‌های پنل جلویی و پشتی، خمیده می باشند، به هر حال، معرفی محصول جدید ال‌جی با هر نامی که عرضه شده باشد، دارای زبان طراحی بهبود یافته‌ای می باشد. در حقیقت، ال‌جی حداقل از دو اِلِمان جدید، در این گوشی هوشمند، برای طراحی‌اش بهره برده، که قبل تر از این زمان، در گوشی های موبایل ال جی از آن خبری نبود و وجود نداشت.

بخوانید  دلایل روشن نشدن گوشی الجی

لبه‌های خمیده‌ گوشی موبایل ال جی

لبه‌های خمیده‌ گوشی موبایل ال جی، به عنوان نخستین اِلِمان، بوده که ال‌جی نام این نوع طراحی را 3D Arc Design گذاشته، در زبان طراحی 3D Arc Design، خمیدگی دو لبه کناری نمایشگر ، یادآوری این ویژگی را در برخی از گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ، تداعی می کند، همانطور که می دانیم دو شرکت ال جی و سامسونگ رقیب همیشگی هم  می باشند، در هر صورت، با نگاهی به تصاویر رسمی، در می یابیم، که  پنل پشتی نیز به ‌شکلی متقارن دارای خمیدگی می باشد.

 ال‌جی می‌گوید، این خمیدگی، که در پنل پشتی، وجود دارد، ضمن اینکه باعث جذاب‌تر کردن گوشی شده، هنگام در‌دست‌گرفتن نیز حس راحتی بیشتری، را به کاربر می دهد.

دوربین پنل پشتی این گوشی ال‌جی

دوربین پنل پشتی این گوشی ال‌جی، به عنوان دومین اِلِمان بوده و بحث اصلی درباره دوربین به وضوح حسگرها، ارتباطی نداشته؛ بلکه چیزی که در این گوسی مد نظر قرار گرفته، نحوه چینش آن‌ها بوده، به طوری که ال‌جی از چینش منحصر به‌ فرد دوربین خود، در پنل پشتی گوشی جدیدش، با نام :دوربینی به‌‌شکل قطرات باران (Raindrop Camera) معرفی کرده و برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار امروزی که از ماژول دوربین مربعی و مستطیل‌ شکل، بهره برده اند، در این نوع طراحی، جایگاه دوربین اصلی در بالاترین جایگاه در قسمت سمت چپ و در بالای پنل پشتی، واقع شده و اندازه‌ی آن، از بقیه بزرگ‌تر می باشد.

با حرکت به‌سمت پایین، دوربین‌های دیگر اندازه‌ای کوچک‌تر خواهند داشت. بدین‌ترتیب، در ذهن کاربر، ظاهری شبیه به قطرات بارانِ در حال سقوط یاد آوری شده، دوربین اصلی دارای حالتی برآمده بوده و جای آن واقع در بالای دو لنز دیگر بوده و در زیر آن‌ها نیز فلاش LED می باشد.

بخوانید  یافتن گوشی ال جی G6

ظاهرا هیچ‌ برآمدگی‌ای را در دوربین‌های دوم و سوم به ‌همراه فلاش LED نمی توان دید و با سطح پنل پشتی هم تراز می باشند. ال‌جی می‌گوید: قرار گیری دو دوربینِ زیر دوربین اصلی، به ‌شکلی یکپارچه در زیر شیشه‌ی صاف پنل پشتی می باشد.

زبان طراحی جدید مجموعه‌دوربین پنل پشتی گوشی جدید ال‌جی، تا حد زیادی با گوشی‌های هوشمند پیشرفته و پرچم‌دار امروزی، تفاوت داشته، چرا که در پرچم‌داران امروزی، دارای ماژول دوربینی زمخت و نه‌ چندان جذابی، بوده و این به ‌دلیل حسگرهای متعدد و قدرتمند، می باشد. که می توان، آن را در گلکسی اس ۲۰ اولترا به ‌وضوح دید، که کارشناس زومیت نیز هنگام بررسی گوشی، آن را به عنوان ضعف‌های گوشی موبایل، برشمردند.

ال‌جی در تصاویر رسمی‌اش نشان داده، که در طراحی گوشی جدید خود، به‌دنبال رویکردی مینیمالیستی می باشد. آیا این نوع طراحی، باعث می شود، تا کاربران، به‌جای استفاده از گوشی‌های شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، هواوی، شیائومی و اپل، کم‌کم گوشی‌های جدید ال‌جی را انتخاب کنند؟ گذر زمان باید پاسخگوی این سوال باشد.

شایعه‌ای جدید وجود داشت، مبنی بر اینکه، ال‌جی به معرفی گوشی‌ جدیدش در روز ۱۵ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) خواهد پرداخت. گفته شده، که این موبایل نخستین مدل از خانواده‌ جدید گوشی‌های ال‌جی بوده، که برای جایگزینی با خانواده‌ی G می باشد، که در آن بهره خود را  از فناوری 5G  و تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵، بُرده است. ال‌جی احتمالا جزئیات بیشتری را از زبان طراحی جدیدش، بازگو خواهد کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)