دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن گوشی الجی

چرا گوشی ال جی روشن نمی شود؟

از دیدگاه بسیاری از کاربران عادی مشکل روشن نشدن گوشی ال جی و یا سایر برندهای موجود در بازار، بزرگ ترین مشکلی است که می تواند طی استفاده از گوشی اتفاق بیفتد. اما این مشکل می تواند دارای دلایل پیش پا افتاده ای نیز باشد. در مقاله ی پیشرو به بررسی کلیه ی علل مشکل روشن نشدن موبایل LG و راه های مبارزه با آن ها می پردازیم.

دلایل اصلی روشن نشدن گوشی ال جی

همان طور که گفته شد، مشکل روشن نشدن گوشی ال جی دارای دلایل متعددی است که عبارتند از:

خرابی هارد موبایل

هارد بخش مهمی از هر گوشی هوشمند را تشکیل می دهد. شاید تصور کنید که خرابی هارد تنها در پروسه ی ثبت و ضبط اطلاعات، فایل های مختلف، ویدئوها و تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی دخیل است. اما یک اختلال جزیی در ساختار تشکیل دهنده ی هارد گوشی باعث خاموشی کلی آن خواهد شد.

آبخوردگی گوشی

آبخوردگی گوشی مشکل دردسرسازی است که در اثر بی احتیاطی کاربر رخ می دهد. معمولا همان ابتدای پیدایش مشکل آبخوردگی، گوشی خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. حتی اگر پس مدتی بتوانید گوشی ال جی آبخورده را روشن کنید، طولی نخواهد کشید که ذرات آب به قطعات مهم و اصلی آن چون سی پی یو و آی سی تغذیه نفوذ کرده و گوشی خاموش می شود.

اصابت ضربه

گوشی های امروزی از ساختار حساس و آسیب پذیری تشکیل شده اند که در اثر ضربه کارایی خود را از دست می دهند. اگر برحسب اتفاق ضربه ای به بدنه ی گوشی وارد شده است، تعمیر تخصصی موبایل ضروری است. در چنین شرایطی به نمایندگی رسمی ال جی مراجعه کنید تا وضعیت کلی گوشی بررسی شود.

بخوانید  آموزش نحوه انتقال فایل ها به کارت SD

خرابی سوکت شارژ گوشی

اگر ارتباط میان سیم شارژر و مدارهای داخلی گوشی برقرار نشود، مسلما نیرویی برای روشن شدن گوشی وجود نخواهد داشت، و این یعنی خرابی سوکت شارژ موبایل. انباشته شدن ذرات گرد و غبار درون مرزهای سوکت و دفرمه شدن دندانه های اصلی سوکت دو دلیل اصلی ظهور چنین مشکلی است.

از کار افتادگی باتری گوشی

یکی دیگر از علل اصلی روشن نشدن گوشی ال جی، خرابی باتری آن است. هر باتری دارای عمر مشخصی است که در اثر استفاده ی طولانی مدت از موبایل به اتمام می رسد. اگر شوک باتری و یا تعمیر بعد نرم افزاری آن برای تامین انرژی گوشی کارساز نباشد، نمایندگی سونی پروسه ی تعویض باتری گوشی را با نمونه ی اورجینال مشابه انجام می دهد.

رفع مشکل روشن نشدن موبایل LG

برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی ال جی سه راهکار زیر را امتحان کرده و سپس برای تعمیر دستگاه اقدام کنید:

شارژر گوشی را تعویض کنید.

گاهی اوقات می توان مشکل روشن نشدن گوشی ال جی را با تعویض شارژر برطرف کرد. اگر چند سالی می شود که از یک شارژر واحد استفاده می کنید، قطعی و فرسودگی آن دور از تصور نیست. بنابراین وقتی گوشی روشن نمی شود، ابتدا وضعیت شارژر و فرآیند شارژ شدن را بررسی کنید.

موبایل ال جی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

استفاده از تنظیمات کارخانه ای راهی برای ترمیم وضعیت نرم افزاری موبایل است. در صورتی که بد افزار خاصی درونی گوشی باعث و بانی پیدایش مشکل روشن نشدن دستگاه باشد، می توانید از تنظیمات کارخانه ای استفاده کنید.

بخوانید  علت روشن نشدن گوشی

چند ثانیه دکمه ی پاور موبایل را بفشارید.

فشردن چند ثانیه ای دکمه ی پاور موبایل، روشی برای ریست کلی گوشی می باشد. کافی است به مدت 5 ثانیه پاور را بفشارید تا بعد نرم افزاری دستگاه یک بار ریست شود.

5/5 (1 نقد و بررسی)