دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن موبایل الجی

چرا موبایل ال جی داغ می شود؟

احساس می کنید موبایل، در هنگام شارژ بیش از همیشه داغ شده است؟ آیا مواقعی که از موبایل خود استفاده می کنید، داغی آن را بیش از حد حس می کنید؟ برای پاسخ به این سوالات باید گفت که مشکل موجود، گاهی به دلیل استفاده نادرست از موبایل و همچنین وجود مشکل در گوشی، بوده و باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

نباید نگران بود چون در هنگام روشن شدن و هنگام شارژ موبایل، معمولا دمای گوشی، بالاتر می رود. تنها مشکل زمانی رخ می دهد، که این گرما از حد معمول گذشته و باعث مشکلات و صدمه زدن به گوشی شود. در ادامه به دلایل داغ شدن موبایل ال جی و راه حل های موجود برای رفع این مشکل، پرداخته شده است.

چه دلایلی باعث داغ شدن موبایل ال جی می شود؟

هر دستوری که در گوشی موبایل شما اجرا می شود، مسبب فعل و انفعالاتی می باشد، که به نبروی الکتریسیته بستگی دارد، که باعث حرارت شده و در پیِ آن به گرم شدن قطعات دستگاه منجر می شود، که باید تناسبی بین این گرما و میزان الکتریسیته مصرفی وجود داشته باشد، این تناسب باید در اجرای برنامه های سنگین تر و در پی آن، با وجود دریافت بیشتر فرمان ها، به گونه ای در نظر گرفته شود، که بتواند جریان الکتریسیتۀ بیشتری را نیز به خود اختصاص دهد.

در اثر جریان الکتریسیته بیشتر، گوشی حرارت بیشتری را از خود نشان می دهد، اما گاهی این حرارت در گوشی شما بیش از حد معمول بوده که در علل و رفع آن باید دقت کنید. بعضی از این علل از لحاظ نرم افزاری و برخی دیگر از سخت افزار گوشی می باشد.

بخوانید  روش تعویض برد منطقی LG G3

آسیب زدن به قطعات داخلی گوشی ال جی، به قدری بوده که، این داغ شدن گوشی، منجر به منفجر شدن گوشی، می شود. به همین منظور برای دانستن علل و رفع مشکل داغ شدن گوشی ال جی خود، در ادامه مطالب را دنبال کنید.

  • وجود ویروس ها و نرم افزارهی مخرب در گوشی ال جی

بد افزار ها همان برنامه های غیر مطمئن نصب شده در گوشی می باشند که باعث مشکلات بسیاری در گوشی شده که یکی از آنها می تواند داغ شدن گوشی شما باشد، اما به راستی چرا این گونه برنامه ها سبب داغ شدن گوشی ال جی می شوند؟ پاسخ روشن است با اشغال این بد نرم افزارها در گوشی، دستورات مضر به صورت پشت سر هم اجرا شده و میزان پردازش اطلاعات را زیاد کرده و سبب داغ شدن گوشی می شوند.

در نتیجه از ویروسی شدن گوشی و نصب بدنرم افزارها جلوگیری نموده تا هر چه بیشتر گوشی موبایل خود را امن نگه داشته، که امنیت گوشی از امور ضروری بوده که در نگهداری گوشی باید مد نظر قرار گرفته شود.

اما برای تحقق این امر، نصب نرم افزارها با منابع نا شناخته، را نادیده گرفته، تا از بروز مشکلات بعدی در گوشی خود در امان باشید.

  • اجرای بازی های سنگین در گوشی ال جی

همانطور که گفته شد، اجرای دستورات سنگین در گوشی موبایل باعث حرارت می شود، بازی ها نیز جزو برنامه هایی هستند که اجرای آن ها جزو دستورات سنگین بوده و با در دست داشتن منابع بیشتر، گوشی موبایل ال جی را بیشتر از گذشته داغ خواهند کرد. در نظر گرفتن سخت افزار در نصب انواع بازی ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، در صورتی که سخت افزار ضعیفی دارید و برای بازی مربوطه مناسب نمی باشد و در گوشی خود بیش از حد بازی کنید، دچار مشکلات بعدی خواهید شد که یکی از آنها تولید گرمای زیاد، می باشد.

  • عدم مناسب بودن قاب محافط موبایل ال جی

شاید توجه به قاب برای شما کمی تعجب آور باشد، ولی عدم جریان هوا در ورود و خروج برخی قاب ها باعث شده، تا گوشی را دچار مشکل کرده و آن را داغ نمایند، به طوریکه حرارت را در آنها بالا ببرد. بعضی از قاب ها در بازار وجود دارند که ضخیم بوده و مجرای خروج هوا در آن در نظر گرفته نشده که با داغ شدن موبایل ال جی بهتر است، قاب ضخیم را از روی گوشی برداشته تا مانع دمای بیش از حد شود.

  • برنامه های پس زمینه موبایل ال جی

اجرای برنامه های پس زمینه در گوشی موبایل ال جی از اهمیت خاصی برقرار بوده که کنترل بر آن، امر خطیری می باشد، که باید مد نظر گرفته شود، با وجود برنامه های زیادی که در پس زمینه گوشی موبایل خود قرار داده اید و اکثر آنها در حال اجرا می باشند، شما نا خواسته عملکرد گوشی خود را تحت تاثیر قرار داده و با کم شدن عملکرد گوشی خود و همچنین با حرارت تولید شده از برنامه های در حال اجرا، عملا کمک به داغ شدن گوشی خود کرده اید، راه حل چیست؟ برای این منظور بهترین کار، بستن و نادیده گرفتن برنامه های غیر ضروری بوده، که با این عمل روند داغ شدن باطری موبایل خود را کند خواهید کرد.

بخوانید  آموزش نحوه انتقال فایل ها به کارت SD

وای فای یکی از این برنامه های در حال اجرا می باشد، با روشن ماندن دائمیِ آن، پی در پی تبادل اطلاعات داشته و هر تبادل اطلاعات، گرما تولید کرده، باعث داغ شدن گوشی می شود، راه حل آن آسان می باشد، غیر از مواقع لزوم روشن گذاشتن وای فای توصیه نمی شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)