دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر گوشی آب خورده

تعمیر گوشی آب خورده ال جی

یکی از اتفاقات بدی که ممکن است برای کاربران موبایل پیش بیاید، افتادن این دستگاه در آب است. این اتفاق نا خوشایند، ممکن است در حواس پرتی یا بی احتیاطی بیفتد و موجب بروز ایرادهای جدی در گوشی و عملکرد آن گردد. این که شما در زمان رسیدن آب یا مایعات دیگر به موبایل ال جی تان چه واکنشی نشان می دهید، تاثیر مستقیم بر عملکرد دستگاه و تعمیرات آن خواهد داشت.

کارشناسان تعمیر موبایل، به کاربران توصیه می کنند که در صورت تماس آب با گوشی، با انجام دادن چند اقدام ساده، از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند تا به این ترتیب، روند تعمیرات نیز راحت تر شود. در ادامه، ضمن بررسی این روش ها، نکاتی را در مورد تعمیر گوشی آبخورده ی ال جی به شما کاربران عزیز ارائه خواهیم نمود.

آب خوردگی موبایل چیست؟

برد الکترونیک گوشی ال جی قطعه ی بسیار حساسی است که در صورت تماس با آب یا هر نوع مایعات دیگر، به سرعت خراب شده و بعضا می سوزد. این مساله، می تواند منجر به اختلال در عملکرد گوشی شود. مایعاتی که به درون گوشی شما نفوذ می کنند، به اولین حفره ای که روی برد قرار دارد وارد می شوند و اگر حرکتشان متوقف شود، آن بلوک و یا بخش برد را درگیر خواهند ساخت. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که بیشتر کمپانی ها، آسیب های ناشی از آب خوردگی گوشی را گارانتی نمی کنند. از طرفی تعمیر گوشی آبخورده کار بسیار سخت و هزینه بری است. لذا بهتر است تا حد امکان از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید.

بخوانید  تعمیر آبخوردگی موبایل ال جی

پیامدهای آبخوردگی گوشی ال جی

اولین اتفاقی که بعد از آبخوردگی موبایل رخ می دهد، اتصال کوتاهی است که در مسیرهای مختلف روی مادربرد اتفاق می افتد. اتصال کوتاه زمانی رخ می دهد که جریان الکتریکی در مسیری اشتباه و برنامه ریزی نشده برقرار شود. یون های +H و –O  آب، مانع از انتقال جریان شده و به این ترتیب، آبخوردگی گوشی موجب بروز هزاران اتصال کوتاه در این دستگاه خواهد شد. یکی از اصلی ترین پیامدهای این اتفاق که در تعمیر گوشی آبخورده به آن توجه ویژه می شود، خرابی باتری است.

گم شدن مسیرها روی مادربرد مشکل دیگری است که برای گوشی آب خورده پیش می آید. ماژول های گوشی LG هم از تماس با آب دچار مشکل می شوند که از آن جمله می توان به پورت های شارژ، کابل های فلکس و دکمه های مکانیکی گوشی همانند دکمه پاور، دکمه ولوم، دکمه هوم و … اشاره کرد. متخصصین مجرب ما در نمایندگی تعمیرات موبایل ال جی ، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا، اقدام به ترمیم گوشی آبخورده و قطعات مختلف آن می کنند.

اقدامات لازم برای تعمیر گوشی آبخورده

تشخیص اینکه آب چقدر به مدارات صدمه زده یا باز کردن گوشی و خشک کردن ساختار داخلی موبایل کار متخصصان این عرصه است. اما شما به عنوان مالک این دستگاه، باید برای جلوگیری از اتصالی دستگاه اقداماتی انجام دهید. به محض این که گوشی در آب افتاد یا آب روی آن ریخت، موبایل ال جی خود را خاموش کنید. بیرون آوردن باتری اقدام بعدی است که البته در مورد گوشی های جدید کاربرد ندارد؛ چون باتری این گوشی ها به راحتی خارج نمی شود.

بخوانید  رفع روشن نشدن گوشی ال جی

سیم کارت را بیرون بیاورید و گوشی را با یک پارچه یا با استفاده از جاروبرقی یا سشوار خشک کنید. یکی از موثر ترین اقدامات که فرایند تعمیر گوشی آبخورده ی ال جی را بسیار راحت تر کرده و از بروز آسیب های جدی در این دستگاه جلوگیری می کند، قرار دادن گوشی ال جی در ظرف برنج خام است. این روش بارها امتحان شده و معمولا باعث خشک شدن سریع دستگاه می گردد.

اگر نتوانستید اقدامات ذکر شده را به سرعت انجام دهید و یا هیچ یک از این روش ها مانع از بروز اتصالی در گوشی ال جی شما نشد، باید اقدام به تعمیر آن در یک مرکز معتبر نمایید. همکاران ما در واحد تعمیرات موبایل ، ضمن بررسی دقیق بخش های مختلف گوشی آب خورده ی شما، اقدامات لازم برای رفع ایرادات آن را انجام می دهند. بررسی سنسورهای آب خوردگی گوشی، تخمین مقدار یون های آبی که باعث صدمه به گوشی شده است، تعیین محل آسیب دیده روی بورد، شستن بورد با تینر فوری و یا بنزین و مسواک زبر، شستن بورد با مایع اولتراسونیک، خارج کردن قطعات آسیب دیده از مدار و در نهایت جریان و اهم گیری تمامی بلوک ها برای تشخیص خرابی، مهم ترین اقداماتی هستند که برای تعمیر گوشی آبخورده در نمایندگی تعمیر موبایل انجام می گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)