دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش فضای داخلی گوشی

تکنیک های افزایش فضای داخلی گوشی

افزایش فضای داخلی گوشی در زیر به روش هایی برای آنکه بتوانید حافظه داخلی گوشیتان را افزایش دهید و یا از حجم فایل های ذخیره شده کم کنید، اشاره شده است.

قرار دادن SD کارت بر روی تلفن همراه

با پر شدن فضای داخلی گوشی می توانید از یک مموری کارت استفاده کنید. اگر اندروید شما اجازه استفاده از کارت SD را دارد، یک اس دی کارت تهیه کنید. ظرفیت SD کارتی که تلفن همراه شما پشتیبانی می کند باید هماهنگ با SD کارتی باشد که تهیه می کنید . از کارت مموری می توان برای ذخیره موسیقی، فیلم، عکس، برنامه و هرچیزی که در حافظه داخلی قرار دارد استفاده کرد. با این کار حافظه گوشی برای به روزرسانی برنامه ها و فایل های سیستم، آزاد می شود.

نحوه انتقال برنامه ها به SD کارت

شما می تونید برنامه هایی که باعث پر شدن حافظه گوشی شده اند را به SD کارت منتقل کنید. برای این منظور، شما باید از تنظیمات به حافظه گوشی دسترسی پیدا کنید و سپس برنامه مورد نظر را برای انتقال انتخاب کنید. بخش Storage used در بالا قابل مشاهده است. روی آن کلیک کنید، SD کارت را انتخاب کنید و بر روی Move ضربه بزنید.

لطفاً توجه داشته باشید که نمی توانید برنامه های سیستم را به کارت SD منتقل کنید. اما می توانید Android خود را تنظیم کنید تا به طور پیش فرض برنامه ها را روی کارت مموری نصب کند.

برنامه ها و داده های غیر ضروری را حذف کنید

بررسی ها نشان می دهد از هر 4 برنامه تلفن همراه یک برنامه تنها یک بار استفاده می شود و تنها باعث پرشدن حافظه داخلی می شوند. حتما شما نیز برنامه های زیادی در حافظه داخلی ذخیره می کنید که دیگر از آنها استفاده نخواهید کرد. با پاک کردن آنها حافظه گوشی خود را سبک کنید.

بخوانید  آموزش بازیابی رمز اینستاگرام

پاک کردن داده ها و حافظه پنهان برنامه ها

یکی دیگر از مواردی که موجب پر شدن حافظه گوشی شما می شود فایل های  موجود در حافظه پنهان و سایر داده های آفلاین هستند. می توانید فایل های حافظه پنهان و داده ها را پاک کنید تا فضای بیشتری بدست آورید. اما حذف برخی از  داده ها ممکن است باعث سوء عملکرد برنامه ها شود. همچنین، ممکن است فایل های  آفلاین، دیگر در دسترس نباشند.

برای مثال برنامه های گوگل مپ و تلگرام و اینستاگرام دیتا ها را در کش خود( حافظه پنهان) ذخیره می کنند. جالب است بدانید تمامی ویدیو و عکس هایی که روزانه در اینستاگرام خود مشاهده می کنید در حافظه پنهان برنامه ذخیره می شوند و به مرور باعث پر شدن حافظه داخلی می شوند. برای پاک کردن حافظه پنهان به قسمت تنظیمات و سپس برنامه ها بروید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون روی Clear Cache ضربه بزنید تا فایل های مورد نظر پاک شود. برای اینکه مجبور نشوید به دفعات این کار را تکرار کنید می توانید از برنامه های مدیریت حافظه گوشی که معمولا رایگان هم هستند استفاده کنید.

نرم افزارهای Bloat را حذف کنید

بر روی گوشی های تلفن همراه برنامه هایی توسط تولیدکنندگان نصب شده اند که حجم زیادی از حافظه گوشی را به خود اختصاص داده اند. همه این برنامه ها مفید نیستند و گاها بدون استفاده باقی می مانند و تنها پر شدن حافظه گوشی را به دنبال دارند. اما متأسفانه نمی توانید آنها را از فهرست تنظیمات حذف کنید. اما می توانید دستگاه Android خود را روت کنید و کنترل نصب برنامه های سیستم و نرم افزارهای bloat را بدست آورید. در حال حاضر تعدادی برنامه برای اندرویدها وجود دارد که می توانید برای روت کردن گوشی از آنها استفاده کنید.

بخوانید  بازیابی اکانت جیمیل هک شده گوشی الجی

افزایش فضای داخلی گوشی تنها، برنامه هایی که از عملکرد آنها اطمینان دارید را حذف کنید. در غیر این صورت برای اندروید شما مشکلی ایجاد می شود.

انتقال داده ها به Cloud یا کامپیوتر

اگر وقت و حوصله کافی برای تفکیک عکس ها و فیلم های قدیمی خود ندارید یا می خواهید تمامی فایل های خود را نگه دارید، از آنها بک آپ بگیرید. با استفاده از سرویس های ذخیره سازی، مانند Dropbox، می توانید هر زمان که به WiFi دسترسی داشتید، از عکسهای خود به طور خودکار بک آپ تهیه کنید و یک کپی با کیفیت بالا داشته باشید. هم چنین فایل ها می توانند به راحتی به Google Drive منتقل شده و در فضای Cloud ذخیره شوند.

با پر شدن حافظه گوشی اندروید خود، با استفاده از کابل USB می توانید فایل ها را به رایانه منتقل کنید. پس از انتقال، فایل ها را از حافظه گوشی حذف کنید تا فضای بیشتری بدست آورید. برای انتقال فایل های Android به کامپیوترمی توانید از دستیار Android Coolmuster استفاده کنید.

اگر آیفون و مک دارید، برای افزایش فضای داخلی می توانید از برنامه های  iTunes، iPhoto، Photos یا Image Capture استفاده کنید تا نسخه هایی از فایل های خود را در Mac ذخیره کنید. به دستورالعمل های گام به گام اپل در مورد چگونگی ادامه کار مراجعه کنید. همچنین می توانید بدون استفاده از کابل USB، از AirDrop برای انتقال فایل ها به رایانه استفاده کنید. در انتها اطلاعات را از حافظه داخلی حذف کنید.

ایمیل ها و فایل های دانلود شده را حذف کنید

اغلب نیازی به نگهداری فایل ها و یا ایمیل های قدیمی نیست. بهتر است که آنها را حذف کنید تا فضای بیشتری در حافظه گوشی داشته باشید.

برای این منظور در گوشی اپل، به Settings> General> iPhone Storage بروید. در آنجا گزینه هایی برای فعال کردن خودکار حذف مکالمات قدیمی و پیوست های ایمیل مشاهده خواهید کرد. اگر این گزینه ها را نمی بینید، “نمایش همه” را در کنار توصیه ها ( recommendations) انتخاب کنید.

بخوانید  تغییر فونت گوشی اندرویدی

برای گوشی های اندروید، Downloads appرا انتخاب کنید. جهت حذف فایل مورد نظر، انگشت خود را روی فایل نگه دارید و سپس Delete را انتخاب کنید.

برای افزایش فضای داخلی فیلم هایی با وضوح پایین بگیرید

بسیاری از گوشی ها با تکنولوژی امروزی می توانند فیلم ها را با وضوح 4K ضبط کنند. این فیلم ها، واضح تر و دارای جزئیات دقیق تری هستند. مخصوصاً اگر آنها را در تلویزیون یا مانیتور با قابلیت 4K مشاهده کنید. اما، فیلم هایی با وضوح بالاتر، فضای داخلی بسیار بیشتری را نسبت به فیلم های HD یا فول HD اشغال می کنند. استفاده از این نوع فیلم برداری پر شدن حافظه گوشی را سریع تر می کند. اگر به فیلم های 4K نیازی ندارید، برای صرفه جویی در فضای ذخیره سازی، دوربین خود را طوری تنظیم کنید تا تصاویری با وضوح پایین تر ضبط کند.

فایل های تکراری باعث پرشدن حافظه گوشیتان می شوند

ممکن است پس از بررسی دانلود های خود متوجه شوید که برخی فایل ها چند بار دانلود شده اند. می توانید با پاک کردن آنها فضای داخلی خود را افزایش دهید. همچنین با غیر فعال کردن دانلود خودکار مدیای خود علاوه بر کاهش حجم مصرف اینترنت، از دانلود خودکار فایل های غیر ضروری نیز جلوگیری کنید.

پر شدن فضای داخلی همواره برای شما مشکلاتی را به دنبال دارد. بهتر است صرفه جویی در فضای داخلی گوشی تلفن همراه را به یک عادت تبدیل کنید. حافظه موبایلتان را مرتبا خالی کنید. همیشه توجه داشته باشید که چه میزان از فضای حافظه تلفن همراهتان اشغال شده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)