دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نخواندن سیم کارت در گوشی

ایراد نخواندن سیم کارت در گوشی ال جی

نخواندن سیم کارت در گوشی عدم شناسایی سیم کارت، توسط گوشی موبایل، در گوشی ال جی نیز می تواند وجود داشته باشد، علل بسیاری وجود دارند، که باعث می شوند، تا سیم کارت، توسط گوشی ال جی، خوانده نشده و ما را از استفادۀ آن، باز می دارند، در ادامه سعی داریم، علل و راه حل آنها را با هم مرور کنیم.

عوارض نخواندن سیم کارت در گوشی ال جی

مشکل نرم افزاری، می تواند خواندن سیم کارت، را دچار مشکل کند، به این طریق، که سیم کارت آسیب دیده، در اختیارتان بوده و یا اینکه خشاب سیم کارت، سالم نبوده، به هر دلیلِ سخت افزاری یا نرم افزاری، که باعث شده سیم کارت تان، توسط دستگاه خوانده نشود، همچنین پیامهای متنی و تماس‌ها قابلیت ارسال و دریافت نداشته، که باید به رفع مشکل پرداخته، به همین منظور در اینجا توصیه هایی برای شما آورده شده، تا برای رفع مشکل، قبل از تعمیرکاران، خودتان دست به کار شوید.

ایرادِ عدم خواندن سیم کارت در گوشی ال جی، چگونه رفع خواهد شد؟

  • ثبت رجیستری

ثبت رجیستری، یکی از مواردی می باشد، که باید مد نظر قرار داده شود، تا بعد از مدت زمانی که از استفاده شما از گوشی می گذرد، شناسایی دستگاه تان با مشکل مواجه نشده و بتوانید از سیم کارت خود استفاده نموده، که برای رفع این مشکل، باید به سامانه همتا رفته و در صورت ثبت گوشی خود در این سامانه، می توانید بدون هیچ مشکلی، از سیم کارت خود استفاده نمایید.

  • خاموش و روشن کردن گوشی

در صورتی که مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی ال جی، غیر از ثبت گوشی در سامانه همتا بود، دلایل دیگری دارد، که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بخوانید  تعویض دوربین اصلی گوشی ال جی

در صورت دیدن پیغام خطا  No Simگوشی خود را خاموش و روشن کرده، تا به تولید چرخه انرژی پرداخته، که این پیغام را در هنگام مشکلات نرم افزاری گوشی های هوشمند هم خواهید دید، که برای تولید چرخه انرژی و شوک به دستگاه، باید  گوشی، ریستارت شود.

  • خارج کردن سیم کارت و مجدداً جا زدن آن داخل خشاب

نحوه خارج کردن و جا زدن مجدد سیم کارت در گوشی ال جی به چه صورت است؟

در صورت قرار نگرفتن درست سیم کارت در خشاب خود، امکان شناسایی و خواندن اطلاعات از سیم کارت، برای موبایل ممکن نبوده، برای اطمینان از آن، سیم کارت را دوباره جا بزنید، برای این امر دستگاه را خاموش کرده، سوزنی را که برای خشاب سیم کارت، در نظر گرفته شده آماده کرده، بعد از بیرون آوردن سیم کارت و برداشتن آن، این بار با دقت بالاتر، سیم کارت را داخل خشاب گذاشته و بعد از قرار دادن خشاب در سر جای خود، نوبتِ روشن کردنِ مجدد گوشی ال جی تان رسیده، که با این عمل باید مشکل حل شده باشد.

  • تنظیمات شبکه در گوشی ال جی را ریست کنید

اگر هنوز مشکل رفع نشده، به هم ریخته بودن تنظیمات شبکه، نیز می تواند موجب این مشکل شده باشد، که گاهی مسبب آن، آپدیت خودکار گوشی بوده، که راه حل آن، جز ریست کردنِ تنظیمات شبکه‌ی گوشی ال جی، نمی باشد، که ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی ال جی، به این قرار می باشد:

ابتدا Settings گوشی را انتخاب کرده، بعد از رفتن به General و انتخاب Backup & Reset قسمت   Network Settings Reset رفته و  Reset Settings را کلیک کنید.

  • گوشی ال جی را به آخرین نسخه‌ی نرم افزاری اندروید، آپدیت کنید

با کمک از آپدیت با آخرین نسخه نرم افزاری، سیم کارت شما شناسایی می شود. برای این که  به روز رسانی خود را انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

بخوانید  ویروسی شدن گوشی الجی

وای فای خود را روشن کنید، در Settings رفته،  باید  General را در نظر گرفته و با انتخاب گزینه About Phone، و با کلیک بر Software Info، روی گوشی تان، آخرین نسخه‌ی نصب شده دیده می شود، در صورت نبود آخرین آپدیت، در قسمت About  رفته، با انتخاب زبانه Software Update و انتخاب گزینۀ Update Now، می توانید آخرین آپدیت را بیاورید.

  • تنظیمات گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

آخرین مرحله را هم امتحان کنید، تا سیم کارت تان توسط گوشی ال جی شناسایی شود، توصیه می شود، قبل از اقدام به بازگشت به تنظیمات کارخانه، بک آپ گرفتن از اطلاعات ذخیره شدۀ خود، را فراموش نکنید، چرا که بازگشت به تنظیمات کارخانه، منجر به حذف همه اطلاعات موجود در گوشی تان خواهد شد.

برای اقدام و بازگشت به تنظیمات کارخانه می توانید از طریق گفته شده عمل نمایید: در گوشی ال جی خود با رفتن به بخش Settings، زبانه General را انتخاب کرده، و با انتخابReset  بر روی Factory Data Reset زده، که با انتخاب Delete All گوشی شما خاموش و روشن خواهد شد، که باید گوشی تان را مانند اولین دفعۀ خرید گوشی، به صورت مرحله به مرحله، راه اندازی نموده و بعد از آن، به بررسی مجدد عدم شناسایی سیم کارت، در گوشی ال جی خود بپردازید، که معمولا با روش مذکور، اغلب مشکلات نرم افزاری گوشی حل می شوند، ولی در صورتی که اشکال از سخت افزار گوشی باشد، باید با تعمیرکاران متخصص، مشورت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)