دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

موبایل های LG G5، آیفون 7، گلکسیS7، موتو Z و  HTC 10

بررسی موبایل های LG G5، آیفون 7، گلکسیS7، موتو Z و  HTC 10 در سال 2016

در ادامه مطالب قصد داریم تا 5 گوشی را با که برترین گوشی های موبایل، در سال 2016 می باشند، را مقایسه کرده و با خبر شویم، که این دستگاه ها در چه سطحی از هم می باشند. به نظر می رسد که رقابت بین گوشی های اندرویدی و IOS خیلی به هم نزدیک شده اند، برای پی بردن به نتیجه این رقابت در زیر تصویری از مشخصات این 5 گوشی آورده شده است.

مقایسه در مورد کیفیت ساخت موبایل ها

همه چیز در بخش کیفیت ساخت، در سال 2016 عالی به نظر می رسید. همه اسمارتفون های پرچمدار که در سال 2016 معرفی شده، ساخت فوق العاده ایی داشته و منتقل کننده حس خوبی به کاربر می باشند. اکثر گوشی ها بدنه تمام فلز یا ترکیبی از فلز و شیشه داشته، در این بخش دو گوشی پرچمدار اچ تی سی و آیفون به علت داشتن بدنه ایی با کیفیت ساخت بالا، از رقبای دیگر، سبقت گرفته اند، در واقع تاکید اچ تی سی از همان ابتدا و با انتشار اسمارتفون های سری HTC One بر به کار گیری بدنه فلزی بود. آیفون نیز با بهره گیری از فلز در بدنه موبایل خود، به معرفی گوشی موبایل خود پرداخت.

اما مثل همیشه با رویکرد متفاوت ال جی، نسبت به سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مواجه هستیم. چرا که پرچمدار جدید شرکت ال جی، G5 را با وجودی که تمام فلز می باشد، پوشیده شده با یک لایه رنگ بوده، به نحوی که پوشاننده خطوط آنتن بوده و نرم و گرم شدن بدنه دستگاه را به دنبال دارد.. در مورد سامسونگ نیز می توان گفت، که پرچمدار خود را با بدنه فلزی قرار داده، که مانند یک ساندویچ بین دو لایه شیشه با کیفیت بالا، بوده، که مشابه همین طراحی را می توان در گوشی هوشمند Moto Z دید، این در حالی می باشد، که اپل طراحی گوشی آیفون 7 را با استفاده از یک بدنه یکپارچه فلزی طراحی نموده، که این طرح شبیه همان طراحی های گذشته اپل می باشد.

بخوانید  وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی

مقایسه صفحه نمایش موبایل ها

از جمله بخش هایی که برتری اندروید را نسبت به اپل ، نشان می دهد، اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر آن، بوده، آیفون 7 حضور خود را با نمایشگر 5.7 اینچی و رزولوشن کمتر از 1080 پیکسل نشان داده، البته این ظور نیست که بگوییم، صفحه نمایش آیفون 7 بد بوده و باید از آن صرف نظر کرد، چرا که بسیاری از افراد صفحه نمایش های آیفون را می پسندند. با این وجود، سامسونگ صفحه نمایش های فوق العاده ایی داشته، که این نمایشگر ها دارای تراکم پیکسلی فوق العاده بالایی می باشند.

همه گوشی های هوشمند نام برده شدۀ (Galaxy S7، LG G5،HTC10  و (Moto Z صفحه نمایش هایی با وضوح تصویر یکسانQuad HD  در اندازه های مختلفی داشته، که در میان آنها، اسمارتفون Moto Z با صفحه نمایش 5.5 اینچی بزرگ ترین صفحه نمایش را دارا می باشد و  در مقام های بعدی، می توان به اسمارتفون های G5 با 5.3 اینچ، HTC10  با 5.2 اینچ و گلکسی S7 با 5.1 اینچ، اشاره کرد. این در حالی می باشد، که وضوح تصویر در نمایشگر همه گوشی های ذکر شده، فوق العاده می باشد.

مقایسه دوربین موبایل ها

اپل،  از نظر عملکرد دوربین، همیشه خوب بوده، ولی در این میان، رقبای دیگری مثل سامسونگ و ال جی توانسته اند، به ارائه دوربین های فوق العاده ایی بپردازند. همانطور که مشخص شده، گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S7 بهترین دوربین در گوشی های هوشمند را داشته و پرچمدار ال جی G5 نیز با فاصله کمی پس از پرچمدار سامسونگ می باشد. در مورد رقبای بعدی، یعنی  HTC و Motorola می توان گفت، فاصله چندانی با رقبای خود نداشته و دارای دوربین های بسیار خوبی می باشند.

بخوانید  بررسی LG Optimus G تا LG G7 ThinQ‌  

نحوه عملکرد موبایل ها

نحوه عملکرد دستگاه ها، همواره در گوشی های موبایل تفاوت داشته، در این مقایسه اسمارتفون های اندرویدی بهرۀ خود را از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده موجود برای دستگاه های اندرویدی، به نام کوالکام اسنپدراگون 820، بُرده اند، این درحالی می باشد، که اپل برای گوشی آیفون 7 بهرۀ خود را از پردازنده A10 که از سری ساخته های شرکت اپل بوده، بُرده است، مقایسه دستگاه ها، با وجود به کارگیری دو پردازنده کاملا متفاوت، کار را مشکل تر کرده، چرا که علاوه بر قدرت پردازنده، در این بخش عملکرد رَم  نیز دارای اهمیت بوده و تفاوت آن در گوشی های موبایل، موثر می باشد.

با وجود اینکه IOS به اندازه اندروید، احتیاجی به قدرت بالا نداشته، با این حال، در مقایسه دستگاه های آیفون نسبت به دستگاه های سطح بالای اندرویدی، سرعت عملکرد آیفون سرعت کمتری بوده، بحث دیگر در مورد باتری بوده، که به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در عملکرد دستگاه می باشد، که در آیفون همواره، مشکل باتری وجود داشته و این مشکل همچنان رفع نشده و ادامه داشته، اپل برای گوشی آیفون 7 هم از باتری کوچکی استفاده کرده، باتری به کار رفته در iPhone 7 در مقایسه با باتری گوشی های Galaxy S7 و HTC 10 به اندازه 1000 میلی آمپر کوچک تر بوده، اما با وجود این ضخامت دستگاه، خیلی کم می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)