دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بهبودی سیگنال‌ GPS در گوشی‌ اندرویدی 

بهتر کردن جی پی اس موبایل ال جی از چه طریقی امکان دارد؟

بسیاری از کاربران اندرویدی، کار نکردن GPS گوشی را یکی از مشکلاتی می بینند، که با آن مواجه شده اند و سعی در برطرف کردن این مشکل کرده، که در ادامه این مطلب، چگونگی رفع مشکل ضعف سیگنال جی‌پی‌اس گوشی، را به شما یاد آور خواهیم شد.

با وجودی که گیرنده جی‌پی‌اس، سال‌ها در گوشی‌های موبایل وجود داشته، ولی با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل، این ویژگی دارای کاربردهای دیگری غیر از مسیریابی نیز شده است.

بهبودی سیگنال‌ GPS در گوشی‌ اندرویدی

گاهی اوقات GPS گوشی‌های هوشمند کارایی درست خود، را از دست داده  و در تشخیص موقعیت به درستی عمل نکرده، که این مسئله به عوامل مختلفی از جمله: مشکل سخت‌افزاری، مشکل نرم‌افزاری یا نامناسب موقعیت مکانی و بدی آب و هوا، مربوط می باشد.

برای رفع این مشکل، در ادامه راه‌حل‌هایی برای شما آورده شده، که به کمک آنها می توانید به بهبود سیگنال GPS گوشی خود، کمک کرده و مشکل را بر طرف کنید.

راه حل های موجود برای بهبود سیگنال GPS گوشی

برطرف کردن موانع

اولین قدم برای رفع ضعف سیگنال GPS، بررسی موانعی می باشد، که سد راه رسیدن امواج به گوشی شما شده، در صورت هوای ابری و بارانی در شهرتان، یا در صورتی که محل زندگی شما در طبقات زیرین ساختمان بوده، یا در صورتی که دور تا دور محیط کاری شما را دیوارهای فلزی، فرا گرفته، عملکرد نادرست GPS گوشی موبایل تان، امری طبیعی می باشد. در صورتی که هیچ کدام از شرایط بالا را نداشته و باز هم مشکل دارید، در ادامه با ما همراه باشید، تا راه حل های بعدی را امتحان نمایید.

بخوانید  نخواندن سیم کارت در گوشی

مطمئن باشید، که High Accuracyروشن می باشد

در تنظیمات گوشی رفته و بخشی به نام Location را بیاورید، که دارای سه حالت مختلف برای تشخیص موقعیت دارد، که به قرار زیر می باشند:

High Accuracy: برای بهره گیری از گیرنده جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث و شبکه موبایل

Battery Saving: برای بهره گیری از  وای‌فای، بلوتوث و شبکه موبایل

Device Only: برای بهره گیری از گیرنده جی‌پی‌اس

گزینه High Accuracy از بقیه سریع‌تر و دقیق‌تر عمل کرده و دارای بهترین عملکرد می باشد. به تنظیمات Location در گوشی اندرویدی ال جی، خود رفته و گزینه High Accuracy را انتخاب شده، قرار دهید.

قطب ‌نمای گوشی را کالیبره کنید

در صورتی که  GPS گوشی تان در تشخیص موقعیت شما درست عمل کرده، در عین حال، در جهت حرکت تان درست عمل نمی کند، این مسئله را می توان با کالیبره کردن قطب نمای گوشی، با کمک گرفتن از اپلیکیشنی مثل GPS Status & Toolbox رفع نمود.

پس از نصب GPS Status & Toolbox، اقدام به روشن کردن جی‌پی‌اس گوشی خود کرده و وارد Compass calibration شده و قطب نمای گوشی را با دنبال کردن دستورالعمل و چرخاندن گوشی حول سه محور، کالیبره نمایید.

سنسور جی‌پی‌اس را ریست کنید

در صورتی که دو روش بالا مشکل GPS گوشی را حل نکرد، باید دیتای GPS را پاک کرده و سنسور را ریست کنید. در اپ GPS Status & Toolbox وارد Diagnose sensors شده و به انتخاب گزینه GPS Sensor پرداخته و بر روی دکمه Reset کلیک کنید.

کاستوم رام را تغییر دهید

در بعضی از کاستوم رام‌ها، مخصوصا در رام‌های پورت شده، جی‌پی‌اس گوشی تان، به درستی کار نکرده، که در صورت استفاده از کاستوم رام، به جای رام رسمی، توصیه می شود، که به امتحان کردن یک کاستوم رام دیگر، بر روی گوشی ال جی خود، بپردازید.

بخوانید  تمیز کردن صفحه گوشی

مشکل سخت‌افزارتان را برطرف کنید

برای بررسی مشکل سخت افزاری، می توانید، در برنامه  GPS Status & Toolbox وارد قسمت Status (تنظیمات) شده و باید ماهواره‌های اطراف (به صورت نقطه‌های بنفش) نشان داده شود، در صورتی که در برنامه ماهواره‌ای این نقطه های بنفش، نشان داده نشد، مشکل احتمالا، مربوط به سخت‌افزار گوشی بوده و گوشی باید برای تعمیر به یک متخصص سپرده شود.

استفاده از یک ROM یا Radio جدید

در موبایل های روت شده، با تعویض رام ( به عنوان مثال، یک نسخه دیگر از اندروید، را نصب کنید) جی پی اس تان احتمال دارد، بهتر شده و کمک زیادی به رفع مشکل جی پی اس تان کند، راهی بهتر از تعویض رم، وجود دارد و آن پاک کردن (Flush) رادیو می باشد، این کار نیز مانند عوض کردن رام بوده، فقط ریسک کار، کمی بیشتر بوده، به علاوه این که کار با آن، از ابزاری به ابزار دیگر دارای تفاوت هایی می باشد.

 بنابراین دستورالعمل خاصی نمی توان برای آن داد. شما با کمی جستجو در فروم هایی مانند XDA Developers و با اطمینان از انتخاب روشی که برگزیده اید، یعنی با تایید  کاربران اصلی فروم، به پاک کردن رادیو پرداخته، چرا که پاک کردن رادیو از روشی غیر مطمئن، می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی شود، به انضمام موارد بالا، راه های دیگری هم وجود دارد، ولی راه هایی که در بالا اشاره شد، از آسان ترین و موفق ترین راه ها بوده، در صورتی که جی پی اس تان، بعد از مدتی که از خوب کار کردن آن گذشته، عملکردی کند پیدا کرد، از GPS Status  کمک گرفته و اطلاعات قدیمی را به وسیله آن، پاک کرده و اطلاعات جدید را دانلود نمایید.

بخوانید  اینترنت 4G LTE در گوشی ال‌جی
0/5 (0 نقد و بررسی)